”Formula 80-87”

En 1100 från forntiden vägde 179 kg???? Inte illa!:tummenupp
750 var det väl?
De vägde 179 kg torra från fabrik.
De tidiga GSXRerna var otroligt sportiga, inte bara för den tiden, utan otroligt sportiga PUNGT!!1111!!oneoneone.
Sedan följde några år av förfall med högre vikt, "körbarare" motorer och "säkrare" vägegenskaper.
 
Ledsen och förstöra festen, men läs reglementet noga innan Ni skaffar en "riktig" racer för 80-87. Classicracing ska återspegla racing som den var under aktuella perioden men läser man reglementet noga framkommer det att "riktiga" racers som t.ex Suzuki "dubbel R" och enduranceracern XR är utan vidare motivering förbjudna. (Jag anar varför...)

Däremot går det bra att rejsa på en Offroad, Goldwing eller Kawasaki ZX10... om det är rätt eller inte? Het debatt finns på mchk-racings hemsida....:brinnerup

//AM
 
http://www.mchk-racing.org/ finns tävlingskalender och länkar till det mesta. Killarna som sköter sidan har inte fått till gränssnitt enligt senaste vista-stuket men infon man söker bör finnas där. Eller i sämsta fall vara länkad till :tummenupp

Vinnarhojen förra året i F80-87 skulle jag säga var Jonnys vansinnestrimmare FZR 1000 med, om jag nu minns rätt, ~160hk på ~160kg :gnissla

På Mo-i-rana letade han reda på beggade däck i skräphögen och körde hem segern :yoparty
 
Min gamla 750 går i denna klass :tummenupp i team Fulltvridracing.
 

Bifogat

  • 2 024.jpg
    2 024.jpg
    250.5 KB · Visningar: 156
  • gsxr.jpg
    gsxr.jpg
    185.1 KB · Visningar: 184
  • gsxr1.jpg
    gsxr1.jpg
    204.2 KB · Visningar: 129
Var 88:ans 18" fälgar när jag hade den, men blev säkert jäklig skojig med 17" på.

Jag hade monterat ISR bromsar och ISR prototyp skivor och Brembo kopplings pump, TL1000 bromspump på hojen året innan jag sålde den så han är säkert nöjd med bromsarna.

Ångrar idag att jag kom på tanken att sälja.
 
Så det är alltså en GSXR 750 -87 man ska ha???? Eller en 1100 88:a?? Korrekt??

Man vill ju veta innan man börjar dammsuga ebay!!!:)
 
Skall den antika gubben börja köra antikracing?

Min vän, hade du kunnat din racinghistoria hade du VETAT att Mozz började sin MC-racingkarriär i Antikracing för att SEDAN gå till riktig racing. Körde en 4-växlad BMW R69S med 1000 cc-motor till ett par femte och sjätteplateser 89-91. Baxade runt den hojan på Knudan på 1.12,77 vilket jag idag kanske anser vara en bättre prestation än 1.02,8 med en R6:a; många R1-ägare (Hallå Hjalmarsson :)) behövde behöver både ett och två pass för att komma under den tiden!
 
Min vän, hade du kunnat din racinghistoria hade du VETAT att Mozz började sin MC-racingkarriär i Antikracing för att SEDAN gå till riktig racing. Körde en 4-växlad BMW R69S med 1000 cc-motor till ett par femte och sjätteplateser 89-91. Baxade runt den hojan på Knudan på 1.12,77 vilket jag idag kanske anser vara en bättre prestation än 1.02,8 med en R6:a; många R1-ägare (Hallå Hjalmarsson :)) behövde behöver både ett och två pass för att komma under den tiden!

Respekt:Bugar
 
Så det är alltså en GSXR 750 -87 man ska ha???? Eller en 1100 88:a?? Korrekt??

Man vill ju veta innan man börjar dammsuga ebay!!!:)

Som jag förstått det på flera i depån ("fullt vrid racing" innehåller även ett par av mina SoS-konkurrenter) är det vanligt med 1100-motorer i 750-chassin :tummenupp
Så köp en av varje och bygg en dräpare :D
 
Min vän, hade du kunnat din racinghistoria hade du VETAT att Mozz började sin MC-racingkarriär i Antikracing för att SEDAN gå till riktig racing. Körde en 4-växlad BMW R69S med 1000 cc-motor till ett par femte och sjätteplateser 89-91. Baxade runt den hojan på Knudan på 1.12,77 vilket jag idag kanske anser vara en bättre prestation än 1.02,8 med en R6:a; många R1-ägare (Hallå Hjalmarsson :)) behövde behöver både ett och två pass för att komma under den tiden!

Äh va fan! 1.02,8 slår jag till sommarn lätt med ny bajk. Tusen kubik vettu! :tungan
 
Så det är alltså en GSXR 750 -87 man ska ha???? Eller en 1100 88:a?? Korrekt??

Man vill ju veta innan man börjar dammsuga ebay!!!:)


FZR 1000 fungerar också fint.

image003.jpg
 
Så det är alltså en GSXR 750 -87 man ska ha???? Eller en 1100 88:a?? Korrekt??

Man vill ju veta innan man börjar dammsuga ebay!!!:)

Gsx 750 fr. -85-87
Gsx 1100 fr. 86-88

Det är alltså den "kantiga " ramen man ska titta efter. Den lite rundare ramen kom -88 på 750 och 89 på 1100. Den får man icke använda.

Man får byta till 17" fälgar. (som sitter på -88:an original på både 1100 o 750..................fast 750 -88:an får man ju altså inte köra med........ja, ni hajjar)

Sen har jag bestämt för mej att 750:n vägde 176 kg torr och
1100:n vägde 197 kg torr.

Fzr har jag sämre koll på men tror man får köra med upp till -88 års modell. För sen har jag för mej att de ändrade den till -89.

Klart vi ska köra gammelräser!!!!!:banana
Jag har ändå inte råd med nåt annat.:mad:
 
Nyheter
2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

Back
Top