är det helt jävla dött på blocket...

Hmmm...är det så folk tänker kanske? Skillnaden mellan min och den där är ju bland annat att min har väghållning och ca 30 hk till på slangen men det spelar ju ingen roll om folk resonerar som du och hellre vill ha en orginalare. Intressant, är det fler som är av samma åsikt?

Du får ju en riktig gsxr för samma pengar typ
http://www.blocket.se/vi/13463638.htm?ca=11_s
du är nog 10k för dyr

Hmmm...är det så folk tänker kanske? Skillnaden mellan min och den där är ju bland annat att min har väghållning och ca 30 hk till på slangen men det spelar ju ingen roll om folk resonerar som du och hellre vill ha en orginalare. Intressant, är det fler som är av samma åsikt?

Nej så resonerar INTE jag!

Är jag t. ex. ute efter en Golf- 99 så köper jag väl inte en Renault 5 -87 bara för den är 20 tusen billigare :va

Folk är så jävla snåla så dom grinar när dom skiter...alla tror att det är gratis...ruskigt tröttsamt....så jävla mätt på alla prutare, SPECIELLT idioterna som prutar INNAN dom tittat på sakerna....:mad:

...det är en 03a som är utagen 04a..en liten fuuling...
Men hörru... Om nu någon, mot förmodan, hade varit så dum att han gått på årsmodelljuget, hur hade du tänkt hantera situationen när kunden upptäckt bluffen och kommit tillbaka och påpekat saken? Hade du låtit köpet gå tillbaka?

Och så sitter du här och gnäller... :rofl

Ju äldre hoj desto mer standard vill folk ha den, då är det inget plus med aldrig så mycket extrakräm på slangen. En "normal" 1100e ligger nog kring 15 papp såhär års och om inte någon är intresserad av just det godis du sitter på så är det tråkigt nog svårt att få ut pengarna.

En "standard" gsx-r-1100 -89 torde därför ligga högre i pris, trots att din har mer effekt och bättre väghållning (fast ska det senare gälla så måste du ha hottat upp komponenterna rejält, en standard 1100e -82 är knappast bättre än en r1100 -89).

Edit: på grundfrågan "är det helt jävla dött på blocket" så är svaret "nej, men nästan". Det är helt köparnas marknad så här års, vill du få en standardhoj såld så får du vara billigare än resten.

Last edited:
Hmm, många kanske är i min situation. Jag har en hoj som jag vill bli av med innan jag köper en ny. Dock vill jag inte sälja den för underpriser bara för att det är höst.

Jag hade gärna varit intresserad, men som sagt... måste få min hoj såld först.

Tja, tittar man på bilderna (eller hör av sig till mig) så ser man ju att det inte är så mycket som är 1100e på den. Sving, bromsar och USD-gaffel är ju tex inte speciellt standard. Ska jag vara ärlig är det mest mitten på ramen som är 1100e, resten är ju gsxr- och hayabusa-komponenter samt en jämrans massa trim.

Hursom helst så kanske det är fel av mig att inte skriva ut allt lull-lull då? Jag fick så lite svar första försöket (förutom de obligatoriska idioterna som bestämmer en tid och sedan inte kan eller helt plötsligt har slut på pengar) att jag skrev om annonsen och strippade all text-info. Jag tänkte att bilderna talade för sig själva vad gäller grejer på hojen men det kanske de inte gör? Skriver jag att den har 151 hk på slangen fattar väl folk att den är trimmad?

Jag är uppenbarligen novis på hur andra tänker när de köper hoj...

/Danne

Ju äldre hoj desto mer standard vill folk ha den, då är det inget plus med aldrig så mycket extrakräm på slangen. En "normal" 1100e ligger nog kring 15 papp såhär års och om inte någon är intresserad av just det godis du sitter på så är det tråkigt nog svårt att få ut pengarna.

En "standard" gsx-r-1100 -89 torde därför ligga högre i pris, trots att din har mer effekt och bättre väghållning (fast ska det senare gälla så måste du ha hottat upp komponenterna rejält, en standard 1100e -82 är knappast bättre än en r1100 -89).

Jag kan faktiskt hålla med om att det är lite dött på blocket

Ni kan granska min annons o se vad ni hittar för fel.

http://www.blocket.se/vi/13461193.htm?ca=11_s

För i min värld så har jag den billigaste 06:an i sverige med mest lull lull för de pengarna med dessutom helt ny motor o koppling.

Folk säljer standard R1:a 04 - 05 för samma pris jag vill ha för min 06:a.
Sen vet jag att vad de begär o vad de får är 2 helt skilda saker.

Den har setts poserandes på ett flertal ställen i Stockholm. Omdömen som har hörts då har varit;
"Otroligt!" "Nämen!?" "Gud va snyggt!"

:lol :humor

Suget efter hojar är trots allt på våren, för det är inte många som handlar en ny maskin bara för att ha den ståendes en hel vinter innan man kan ut och gasa (om vi bortser från crossar och en och annan vinterdåre som kör dubbat :) ). Jag har iofs handlat några hojar på höstkanten och då kunnat hitta till vettiga priser. Men det handlar inte bara om priset - hittar jag några olika objekt för ungefär samma slantar, så väger jag tillbehör och servicehistorik mot varandra. Jag tar hellre en välservad och maskinellt vårdad långmilare, än något lik som bränt gummi och slangat fram ett par hundra mil. Fast jag tillhör antagligen den lilla skara som sätter funktion framför form (nytt kamlager istället för kåpglasvaxning :D ).

Som sagt marknaden bestämmer, när 07 or säljs för 85 är det svårt att få 65 för sin 03.
http://www.blocket.se/vi/12919762.htm?ca=11_s

Ett rimligt pris är mellan 40-45 så här års, allvarligt tror jag inte att den kommer vara mer lättsåld i vår.

Bara att acceptera och sälja med förlust.

Lägg ett pris på 45,000 så ska den nog bli såld!!
Det finns ju en hel gsx 600 ute på marknaden.

Vem e snålast......
Säljare med höga priser eller köpare som bjuder det den/det är värd?? :va

Folk är så jävla snåla så dom grinar när dom skiter...alla tror att det är gratis...ruskigt tröttsamt....så jävla mätt på alla prutare, SPECIELLT idioterna som prutar INNAN dom tittat på sakerna....:mad:

Skriv helt enkelt vad det är du säljer utan utsvävningar eller FÖR mycket text.
Istället för att skriva: 150 hk på slangen så skriver du: Går mycket bra
Istället för att skriva:Extra ditt och extra datt, så skriver du: Fint skick
Skriv också rätt årsmodell ( inga lögner alltså ).

Det man som kund vill, är att veta vad man köper. Skriver du att det är bytt motor, extra ultracolorplusdämpare osv, vad säger det till mig som kund?
Jo...hojen är hårt körd=rappel.
Styling osv kan man inte räkna med att få betalt för. Alla har sin personliga smak ( ungefär som färgen på väggarna i en kåk ), så omodifierat är bäst och mest lättsålt.

Nu utgår jag helt ifrån mina egna preferenser förstås!

Hmmm, JAG gör ju skillnad på om man har bytt ut komponenter för att de körts sönder och om man har bytt ut komponenter för att få bättre prestanda. Alla får naturligtvis ha sin åsikt så jag tycker det är mycket intressant att få reda på hur ni tolkar en sådan här annons. Uppenbarligen finns det bra många fler tolkningar än vad jag trodde från början.

Nu är det ju så att det är en hyffsat trimmad motor, vill man inte veta det då? Att skriva att den går bra säger väl inte så mycket om trimningsgraden? Samma med gaffel, sving och bromsar. Det är i min värld en jätteskillnad på om det är orginalgrejor i bra skick eller om det är andra, bättre grejor. Håller du/ni inte med?

Köper man en bigblock-gsx är det väl det och inte en standardhoj man är ute efter? Samma med turbo-busa, PSB-gsxr, etc. Menar du att den ombyggnaden snarare drar ner priset än upp?

/Danne, vetgirig...

Skriv helt enkelt vad det är du säljer utan utsvävningar eller FÖR mycket text.
Istället för att skriva: 150 hk på slangen så skriver du: Går mycket bra
Istället för att skriva:Extra ditt och extra datt, så skriver du: Fint skick
Skriv också rätt årsmodell ( inga lögner alltså ).

Det man som kund vill, är att veta vad man köper. Skriver du att det är bytt motor, extra ultracolorplusdämpare osv, vad säger det till mig som kund?
Jo...hojen är hårt körd=rappel.
Styling osv kan man inte räkna med att få betalt för. Alla har sin personliga smak ( ungefär som färgen på väggarna i en kåk ), så omodifierat är bäst och mest lättsålt.

Nu utgår jag helt ifrån mina egna preferenser förstås!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT