är det helt jävla dött på blocket...

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
såg den för ett tag sen och tyckte den var skitfin undrade då också varför det inte fanns något pris! hade jag haft kortet färdigt kanske jag hade köpt den :)
 

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Vollsjö
Hoj
ninja special med extra mos
Man får en -03 med 1800mil på mätaren för 44k så där har du ju ett riktpris
 

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Ort
mariestad
Hoj
Gixxer 600
Vad hade du den ute till för pris? Hur är försäkringen på den där hojen? Även om det är en -04:a så ser den ut att vara samma hoj som -01 och framåt så den kanske inte står sig så bra i pris tyvärr om försäkringen är lika dyr som på andra sporthojar eftersom man då lika gärna kan köpa en nyare hoj och ha i stort sett samma månadskostnad.

försäkringen är snorbillig.den går som 25 kw eftersom att den heter suzuki gsx-r 600z och z-at gör att dom inte hittar den ursprungliga motor effekten.
jo okej..det är en 03a som är utagen 04a..en liten fuuling..men all utrustning som sitter på hojen borde väll göra att den blir lite mer attraktiv? har pratat med mc-kompaniet och dom tyckte att 65 000 kr var ett rimligt pris dom vet också vilket skick hojen är i.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
helt kass annons....

ta med bilder...

skrev om ev. extra utrustning...

sätt ut ett vettigt pris...

sen inte en massa dravel-snack...

din annons e ju första "ögonkastet" så hojen...

själv tittar jag inte ens på en annons utan bild...

jag har gått + på varje bil/hoj jag haft pga av sjyssta annonser..
 

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Ort
mariestad
Hoj
Gixxer 600
såg den för ett tag sen och tyckte den var skitfin undrade då också varför det inte fanns något pris! hade jag haft kortet färdigt kanske jag hade köpt den :)

Det är bara att köpa den..med en hoj ståendes så blir du mkt mer sugen på att skaffa kortet..
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Bild är skitviktigt.... lika så pris... men inga fantasipriser eller vad en firma skulle ta... känns det jobbigt att sälja den billigt nu, så får man vänta till våren.

men varför skulle man köpa din för 65000:- när man kan få en gsx-r eller r6 av 05 eller t.om en 2007 för 70000:-?
eller denna av ett företag:
http://www.blocket.se/vi/13507383.htm?ca=17_s eller denna under:
http://www.blocket.se/vi/13439921.htm?ca=17_s PS. ser du ett sammanband av dessa hojar..?? jag har svaret!

men gör om annonsen och lägg lite tid på den... å ha tålamod... det tar några veckor..!

Edit: Här har du en som är lite mer lik din: http://www.blocket.se/vi/13091029.htm?ca=17_s dock är det en import men säljes av en firman.
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
3206198 försäkringen är snorbillig.den går som 25 kw eftersom att den heter suzuki gsx-r 600z och z-at gör att dom inte hittar den ursprungliga motor effekten.
jo okej..det är en 03a som är utagen 04a..en liten fuuling..men all utrustning som sitter på hojen borde väll göra att den blir lite mer attraktiv? har pratat med mc-kompaniet och dom tyckte att 65 000 kr var ett rimligt pris dom vet också vilket skick hojen är i.

65k:jisses :rofl inte konstigt att ingen vill ha den..fan du får ju nästan en -07för dom pengarna när -08kommer.....
 

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Ort
mariestad
Hoj
Gixxer 600
Men hallå... 65000 ? Det finns en likadan på blocket för 54000 som inte heller går att sälja. Den har dessutom gått 500 mil mindre än din.

http://www.blocket.se/vi/13013618.htm?ca=15_s

Jag hade provat med 49000 om jag varit som du.

för det dörsta så har den legat ute för 65k ja..Den gör inte det längre.
För det andra så får ni gämföra fördelar och nackdelar med hojarna som ligger ute.
olja bytt på hojen var 200 mil.tändnings höjare powercomander levince helsystem dubbelbubbel stålomspunna bromsslangar bänkad och inställd hos din mc i sthlm. hojen är helt pedantskött.om ni inte tror mej får ni gärna komma och titta på den.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
jag har köpt två bågar på mindre än ett år! En i nov förra året och en i slutet på aug i år och har betalat 9000 mindre än utgångspriset i båda fallen...sälj på våren!

kollade just in annonsen och man får tyvärr mycket mer mc för de pengarna som vissa i tråden redan bevisat! Skriv ut extrautrustningen den avgjorde för mig vilken hoj jag skulle köpa (självklart var de i samma skick i övrigt)!
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Spelar det för roll vad du värderar den till? det du tycker är ett ritkigt skambud det är troligtvis ett bra utgångspris....
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Gör en superärlig annons där det står att det är en -03 t.ex och skriv ut relevant fakta och sätt priset till 45 000:- så får du säkert någon som du inte känner som vill köpa den.

Förstår inte varför man inte kan sälja till någon man känner om det är ordning på det? För det första har du inget att dölja och för det andra så måste man kunna skilja på affärer och vänskap..

MVH

Johan

japp om det hade varit mitt anda bud har ett bud av en kompis på 45000kr men vill inte sälja den till någon jag känner..och inte till han..för han lär defenitivt föra utan KK..
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
jag tycker att det luktar smygreklam om den här tråden...
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Jag sålde min zx10:a på 4 timmar för 2 veckor sen.

3 intresserade köpare från blocket men när jag såg detta så hade min annons här från SH redan gett utdelning.

Sänk priset eller vänta till våren :).
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
för det dörsta så har den legat ute för 65k ja..Den gör inte det längre.
För det andra så får ni gämföra fördelar och nackdelar med hojarna som ligger ute.
olja bytt på hojen var 200 mil.tändnings höjare powercomander levince helsystem dubbelbubbel stålomspunna bromsslangar bänkad och inställd hos din mc i sthlm. hojen är helt pedantskött.om ni inte tror mej får ni gärna komma och titta på den.

Det spelar mindre roll om den är extrautrustad.

Om en köpare tittar på två hojar av samma årsmodell , den ena supervälskött lite dyrare (bland dom dyraste på begagnatmarknaden) och en betydligt mer använd och sliten för mindre pengar så blir den billigare hojen alltid lättare såld det slår aldrig fel.
Det har tidigare diskuterats på SH.

Det är till väldigt stor del köparens marknad idag , som säljare ska man va glad om man har någon som är intresserad av att köpa sitt objekt så som marknaden och försäkringsdelen ser ut idag.
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6

Det är till väldigt stor del köparens marknad idag , som säljare ska man va glad om man har någon som är intresserad av att köpa sitt objekt så som marknaden och försäkringsdelen ser ut idag.

Precis. Idag får man en ny värstinghoj för 109,900, samtidigt som folk generellt har gott om pengar. (högkonjunktur)
Därför går det inte att komma med sitt begagnade skräp och begära överpriser.
Då köper folk hellre nytt.
Begagnatmarknaden är överfull, och folk letar ständigt lägsta pris på blocket.
Vill man sälja är det bara att sätta lägsta priset, annars får man behålla sin hoj.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som köpare ser man inte skillnad på en hoj som alltid har varit pedantskött och knullputsad, eller en som är tillfixad och knullputsad en enda gång och det inför försäljningen.

Om din polare som vet hur hojen är skött bjuder en summa, så ska du ju inte tro att en som bara har ditt ord på hur den är skött och kan se hur den ser ut vid försäljningstillfället bjuder mer.

Jag hade en granne som barn som hade en beige-gul volvo 145'a, den bilen hade aldrig varit skitig, gubben hade heltäckningsmatta i garaget och två ränder korkmatta som han körde in bilen på.
Den tvättades två gånger i veckan, den servades pedantiskt, det fanns inte en smutsfläck på inredningen.
När han åkte till Volvo för att byta in den mot en nyare Volvo så gick inte ens säljaren ut och tittade, han värderade den enligt listan.
Grannen åkte tvärs över gatan till Saab och frågade vad får jag i inbyte på min bil, säljaren på Saab gick ut och kollade på bilen och sedan bjöd han enligt listan men var smart nog att plussa på 5 tusen han ändå skulle ha kunnat pruta utan att blinka, min granne kör fortfarande Saab...

Sedan bilhandlaren bytt in bilen insåg han vilken jävla toppenaffär han hade gjort, men det lilla han såg när han bytte in den kunde ha varit en automattvätt och bättringsfärg.

Sensmoral: du har inget för att du har pedantskött ett fordon, alla utgår ifrån att den är fixad för försäljning.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
olja bytt på hojen var 200 mil.tändnings höjare powercomander levince helsystem dubbelbubbel stålomspunna bromsslangar bänkad och inställd hos din mc i sthlm. hojen är helt pedantskött.om ni inte tror mej får ni gärna komma och titta på den.

Får du 50' kr för hojen ska du vara glad. Oljebyte var 200:e mil är inte pedantskött, det är slöseri med pengar. Men det är ju inte mina pengar. Ska du få ut maximalt med cash så sätt ihop hojen som original och sälj lull-lullet för sig. Du får inte mer för hojen bara för att det sitter sånt på.

Och sätt för i helvete ut rätt årsmodell, de som är intresserade VET att det kom en ny GSX-R 600 år 2004 och den ser INTE ut som den på bilden.

Sätt ut den för max 50 och skriv 'billigare vid snabb affär' så går det nog lättare.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top