är det helt jävla dött på blocket...

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Felet är ju bara det att vintern snart är här.
Du låter ju även att vara svindyr på den. Vill du bli av med den nu så får du nästan räkna med att ge bort den.
Sålde min -98 gixxer 750 sista veckan i Augusti för 32000 förlorade bara 4000 mot vad jag köpte för. Såg då på blocket att likadana hojar salufördes för 40 lök.
Dom är fortfarande kvar men nu kostar de bara 30 lök :)
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
du får nog sänka det men en tusing om du vill ha det sålt. Gamla ställ är ofta oaktraktiva på hösten.

:skrämd

Ha ha ha...näääääää...
Om jag behåller det så måste jag juh banta 10 kilo...hmmmmm..
kanske skall se det som en morot istället :tummenupp
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Får du 50' kr för hojen ska du vara glad. Oljebyte var 200:e mil är inte pedantskött, det är slöseri med pengar. Men det är ju inte mina pengar. Ska du få ut maximalt med cash så sätt ihop hojen som original och sälj lull-lullet för sig. Du får inte mer för hojen bara för att det sitter sånt på.

Och sätt för i helvete ut rätt årsmodell, de som är intresserade VET att det kom en ny GSX-R 600 år 2004 och den ser INTE ut som den på bilden.

Sätt ut den för max 50 och skriv 'billigare vid snabb affär' så går det nog lättare.

Håller med, känns korkat att sätta ut fel årsmodell. Redan där tappar man i förtroende, sen är det ett måste att sätta ut ett pris, helst ett man kan pruta på dessutom.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Mycket goa råd hur en såld annons ska se ut.. o det e gött.. Men kom ihåg att alla "nästan" som ger goda råd om prissänkning e spekulanter o vill göra en go affär.. Ha lite is i magen o prova lite fler forum än blocket.
 

smart

amatör
Gick med
21 May 2004
Ort
Lappland
Hoj
wr450
Har själv sålt en hoj för nån vecka sen. Insåg att det är bara lågt pris som lockar. Hur pedantskött den än är så finns det nåt att anmärka på och det drar ner priset MYCKET.
Är priset för högt finns det tyvärr några hundra andra hojar att välja på.
Har även köpt en hoj nyss. Är priset för högt bläddrar man bara vidare till nästa.
Enkel matematik.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Man säljer på våren (Många, många vill köpa),
man köper på hösten (inte många vill köpa...billigt, billigt!)...
Ganska logiskt va... :)

Ah!! Lite fel tyvärr, om man skall köpa på hösten som du säger, DÅ köper många om alla resonerar som du, och då stiger priset..och stiger inte priset så är det snarare väldigt lättsålt(givetsvis inom rim och reson att man ligger rätt). En annan tid som är lätt att sälja på är senvintern! Slutet på Januari, februari och början av mars, väntar man till april maj, då vill ALLA köpa, även om det är prisvärda objekt så säljs de lätt. Jag har sålt ett par hojar mitt i vintern(senvintern) med minusgrader och snö, utan ens möjlighet att kunna provköra. Men jag har själv köpt ett par hojar denna tid i februari/mars.

Det är ALLTID 2 faktorer som påverkar köp och sälj oavsett årstid, tillgång och efterfrågan. Sen kan den frågan isig själv vara paradoxalt, finns det ex bara en yamaha R1 1998 till salu på blocket som gått 5000 mil och någon begär 85K, så blir den knappast såld, för då försvinner både tillgången till hojen från köparna samt efterfrågan sjunker i källaren.. (MEN skulle den Yamaha R1:an vara DEN ENDA sporthoj till salu i hela Sverige så får nog säljaren den såld för 85K med lätthet, då kanske folk t om tycker den är riktigt, riktigt prisvärd..),..så tillgång efterfrågan styrs enbart av priset och tillgängligheten för gemene man, vill man sälja snabbt enkelt så får man kolla vad alla ligger i pris, och lägga sig lägst, man får minst kanske MEN hojen blir såld förmodligen..
 
Last edited:

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
Jag kan faktiskt hålla med om att det är lite dött på blocket

Ni kan granska min annons o se vad ni hittar för fel.

http://www.blocket.se/vi/13461193.htm?ca=11_s

För i min värld så har jag den billigaste 06:an i sverige med mest lull lull för de pengarna med dessutom helt ny motor o koppling.

Folk säljer standard R1:a 04 - 05 för samma pris jag vill ha för min 06:a.
Sen vet jag att vad de begär o vad de får är 2 helt skilda saker.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag kan faktiskt hålla med om att det är lite dött på blocket

Ni kan granska min annons o se vad ni hittar för fel.

http://www.blocket.se/vi/13461193.htm?ca=11_s

För i min värld så har jag den billigaste 06:an i sverige med mest lull lull för de pengarna med dessutom helt ny motor o koppling.

Folk säljer standard R1:a 04 - 05 för samma pris jag vill ha för min 06:a.
Sen vet jag att vad de begär o vad de får är 2 helt skilda saker.

Du kanske är helt rätt i pris t om billigare, men just nu har inte folk de pengarna. Och "rätt" köpare är inte ute just nu och skall handla. Så kanske bara otur för tillfället.
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Kan inte annat än hålla med dom andra här: sätt ut rätt årsmodell, lista all utrustning, mer bilder och framför allt, ett pris.

Tumregeln brukar vara : har du inte såld varan inom en vecka så har du fel pris.

När jag sålde min Gixxer 1000-01 så gick jag såhär tillväga: hur billig var den billigaste motsvarande hojjen på t ex Blocket, lägg dig ett par tusen under det och var beredd på att pruta ytterligare ett par tusen när köparen kommer= sålt inom en vecka
 

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Just nu.........

..............är det 21.790 st Mc till salu på Blocket.

13.130 st är privatannonser....
8.660 st är företagsannonser...

Skulle tro att det inte finns mer än några få tusen potentiella köpare nu
på hösten, och dom vet att jämföra priserna och pruta hutlöst.

Du har inte funderat på vad det kostar att ha kvar den till våren...
har du lån så kostar det 7månaders ränta. Och den kostnaden får du
garanterat ut till våren i form av högre pris.

KentW
 

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Sålde frugans Ducati för ett tag sedan.
Billigast på Blocket = Såld inom 24h.

Bor i Skåne men hade spekulanter från Haparanda. Vi kunde sålt 3-4st hojar.
Det är då man inser att vi var FÖR BILLIGA.

Allt handlar om PRIS, PRIS och åter PRIS.

Sporthoj i 50-60000kr klassen är extremt svårsålda.
Antingen köper man en ny värsting (mest effekt) och då bryr man sig inte om pris, eller köper man något extremt billigt för att köra på bana med (30-40kkr).

Lycka till!
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Jag fattar inte varför alla snackar om "vänta till våren" ,"högre priser på våren", osv.
Alltså, visst kan du få ut mer till våren om du har TUR, men om alla nu väntar till våren så kommer marknaden att svämma över av begagnade hojar.

Man ska komma ihåg att på våren finns mycket mera att välja på som köpare.
Dessutom har alla hojar blivit ett år äldre, så det är inte alls någon garanti med högre priser till våren. Det där är enbart en gammal skröna.
Någon uppgav skillnader på 10-15000:-.... visst.
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
Jag kan faktiskt hålla med om att det är lite dött på blocket

Ni kan granska min annons o se vad ni hittar för fel.

http://www.blocket.se/vi/13461193.htm?ca=11_s

För i min värld så har jag den billigaste 06:an i sverige med mest lull lull för de pengarna med dessutom helt ny motor o koppling.

Folk säljer standard R1:a 04 - 05 för samma pris jag vill ha för min 06:a.
Sen vet jag att vad de begär o vad de får är 2 helt skilda saker.

jag har en kompis som tittat på din hojannons men han konstaterade snabbt att citat" en idiot som skriver posör edition helt grundlöst för att nån idiot utanför ica sagt att den är fin,han orkar man bara inte tala med för han måste vara helt slut.jag menar det säger dom om harleys oxå"
får faktiskt hålla med han,tråkigt bara att jag känner dig:)
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Jag lägger mig också i debatten. Som mc-bytare är det otroligt frustrerande att inte få sålt hojen när man redan har spanat in sig på nya objekt. Samtidigt är det inte värt det för min sinnesro att skänka bort hojen (det är ju inte som att jag går plus på den direkt...).
Jag tar gärna kritik på min annons, vad har jag för fel på den? Är det bara ett dåligt objekt? Priset? För mycket/för lite info?

Jag provade tidigare att sätta ut hojen med all info om allt som sitter på den men fick ännu mindre svar då än nu så jag börjar bli villrådig. Visst kan jag vänta till våren men de hojar jag har spanat in mig på är med största sannolikhet inte kvar då.

/Danne
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
Jag kan faktiskt hålla med om att det är lite dött på blocket

Ni kan granska min annons o se vad ni hittar för fel.

http://www.blocket.se/vi/13461193.htm?ca=11_s

För i min värld så har jag den billigaste 06:an i sverige med mest lull lull för de pengarna med dessutom helt ny motor o koppling.

Folk säljer standard R1:a 04 - 05 för samma pris jag vill ha för min 06:a.
Sen vet jag att vad de begär o vad de får är 2 helt skilda saker.

Att du har med "med ny motor -06" i rubriken kan nog skrämma bort en del. Det är först när man läser annonsen som man får reda på varför motorn är byt, men söker man på R1 får man ganska många träffar och din kanske sållas bort?
 

Nicotin

Guest
vad e ett rimligt pris för en Honda 929 -00 ?

Satte ut tantens på annons och är nere i 40k just nu men inget har hört av sig..

skit seegt...
 

TomasG

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Vit/Röd R1:a 09:a
jag har en kompis som tittat på din hojannons men han konstaterade snabbt att citat" en idiot som skriver posör edition helt grundlöst för att nån idiot utanför ica sagt att den är fin,han orkar man bara inte tala med för han måste vara helt slut.jag menar det säger dom om harleys oxå"
får faktiskt hålla med han,tråkigt bara att jag känner dig:)

Din kompis ska kanske då slå upp ordet "posör".. ;)

Sen så ligger ju skönhet i betraktarens ögon.

Alla har fritt att tycka vad de vill..

Att du har med "med ny motor -06" i rubriken kan nog skrämma bort en del. Det är först när man läser annonsen som man får reda på varför motorn är byt, men söker man på R1 får man ganska många träffar och din kanske sållas bort?

Absolut, men jag har oxå skrivit varför det är ny motor i den.

Jag vet inte hur andra tänker, men om jag skulle välja mellan en som gått 2000mil eller en som har helt ny motor så skulle valet vara enkelt.

Oavsätt hur hårt eller snällt körd hojjen må vara så sitter det hur som haver en helt ny motor i. Om jag nu skulle ha våldat sönder den förra så får de ju en ny, så det drabbar inte köparen om nu det hade varit så dvs.
 
Last edited:

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Jag lägger mig också i debatten. Som mc-bytare är det otroligt frustrerande att inte få sålt hojen när man redan har spanat in sig på nya objekt. Samtidigt är det inte värt det för min sinnesro att skänka bort hojen (det är ju inte som att jag går plus på den direkt...).
Jag tar gärna kritik på min annons, vad har jag för fel på den? Är det bara ett dåligt objekt? Priset? För mycket/för lite info?

Jag provade tidigare att sätta ut hojen med all info om allt som sitter på den men fick ännu mindre svar då än nu så jag börjar bli villrådig. Visst kan jag vänta till våren men de hojar jag har spanat in mig på är med största sannolikhet inte kvar då.

/Danne

Du får ju en riktig gsxr för samma pengar typ
http://www.blocket.se/vi/13463638.htm?ca=11_s
du är nog 10k för dyr
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top