är det helt jävla dött på blocket...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Jag vill alltid pruta iaf en femhundring... o den säljare som inte låter mig pruta en femhundring e dum i huvet... har inte stött på nån än.. men om man inte kan pruta en femhundring så anser jag att man e lite dum.

Min anledning till att pruta en femhundring? Det känns alltid bättre att ha prutat lite men man behöver inte överdriva, en femhundring täcker lite bensinkostnader o sånt bara o det är tillräcklig summa för att få både köpare och säljare att känna sig nöjda.

Sen ska självklart priset va på en vettig nivå från början, inte överpris på 10000 :gnissla

men om nu priset är på vettig nivå från början varför ska du då pruta en 500ing:confused: då lär ju säljaren tycka att du är dum i huvet.
 

sajklan

speedy gonzales nu med två raketer
Gick med
6 Jun 2007
Ort
På toppen av Lund
Hoj
Honda CB1000RA -09 gata, Honda CBR600RR -08 Bana
Men det är problemet.jag har inget pris..det är ingen långmilare..pedantskött..

http://www.blocket.se/vi/12241479.htm?ca=13_s





Ursäkta..en 0a fel:huvet :huvet


jag hade samma problem när jag ville bli av med min hornet för en månad sen, hade inne den under 1månad utan ett enda samtal, sen sänkte jag priset och EN enda ringde. Tur var dock att han köpte hojen direkt ;)
Hörde på omvägar att det blir bara svårare och svårare att sälja begagnade hojar beroende på att nya hojar har ofta så överkompliga priser.
Just för priset valde jag att köpa en fabriksny nu :tummenupp
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Alla som skriver att det är dåligt intresse när man säljer en hoj
har satt för högt pris. Så enkelt är det.....
 

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
Resonerar som dig. Smårepor, inga problem. Omlackerad = krashad.
För varför skulle man annars lackera om hojen?

En annan sak, Tyskland. Åtminstånde jag som bor i skåne jämför priserna på blocket med mobile.de i Tyskland. Varför betala 20000 mer för en hoj i Stockholm än en i Hamburg, den är ju närmare att hämta i Tyskland.

Att köpa en tyskimportead hoj stör mig inte, bara den är i bra skick och alla papper finns så är den ju inte sämre än en "svensksåld"

Blir inte försäkringsbolagen gnälliga över importerade fordon? Har för mig att försäkringen blir dyrare på en importerad än en icke-importerad. varför vet jag inte
 

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Kävlinge
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Blir inte försäkringsbolagen gnälliga över importerade fordon? Har för mig att försäkringen blir dyrare på en importerad än en icke-importerad. varför vet jag inte

Nix, samma försäkring som alla andra.
Har för mig att det var skillnad på importbilar en gång i tiden, men på de 4 "Tysk-hojar" jag haft så har det inte varit någon skillnad.:tummenupp
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
En ärlig annons och lägre pris är OFTA bättre. Har man en cykel som man kan sälja för 40 000:- som det är dåliga däck på och en repa på höger sida t.ex. så tror jag av erfarenhet att det är bättre att lägga ut den för 40 000:- och skriva i annonsen att det är dåliga däck och en repa på den istället för att lägga ut den för 45 000:- och pruta på det senare.

Tycker alltid man har rätt att pruta på RELEVANTA saker. Står det att det är dåliga däck i annonsen så är det ingen idé att pruta på det när man väl kommer dit, hittar man däremot ett trasigt avgassystem så är det givet.

Tycker inte heller att det finns några "skambud". En sak är inte värt en krona mer än vad någon är beredd att betala för den. En kille kom för några år sedan när jag sålde en båge som jag hade ute för 59 000:- tror jag det var och han bjöd typ 48 000:- (jag hade tänkt mig typ minst 53 000:). Han var ärlig och sade att han kunde betala det, hade pengar med sig etc. Vi kom inte överrens om affären men han sade att budet kvarstår tills han har hittat något annat. Jag funderade, räknade lite etc. och vi kom överrens sedan om ett pris på 50 000:- tror jag det var. Det värsta som finns är köpare som prutar å sen inte har pengar. Eller som lägger ett bud och man säger okej och då drar de sig ur eller ska börja pruta på saker och ting...

Bästa affärerna sker mellan en ärlig och rak säljare som sätter rätt pris på en gång (skriv vad som är fel, vad som ska göras och sänk priset istället för att ta det senare) och en köpare som har pengar och kommer och tittar innan han/hon prutar...

Kan ju alltid vara bra att kolla vad de billigaste på Blocket kostar och sedan fundera: Varför kommer köparen vilja köpa min istället för den billigaste? Vad har jag extra? Om ett slip-on kostar 3500:- när du köpte det så är det inte värt mer än typ 1000:- när det sitter på bågen. Bättre att plocka bort lite utrustning och sälja cyklen original och utrustningen löst till någon som verkligen vill ha det...

MVH

Johan
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Gôtt, då kanske jag börjar haja annonsspelet nu då. :näsblod

Då jag var en av dom som gnällde på gamla så får jag säga att jag tycker den är klart bättre :tummenupp

Fortfarande är det ett smalt segment som du riktar in dig på så det kan ta lite tid men för rätt köpare som förstår vad det är han köper så ser det bättre ut nu :)
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Omlackerad = krashad.
För varför skulle man annars lackera om hojen?

Det stämmer inte helt. Jag har lackat om min hoj och den var där inte en repa på. Anledning = fel färg! Har man en kwakasaki skall den vara grööön!!!
 

Bifogat

  • 10.JPG
    10.JPG
    133.2 KB · Visningar: 93

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Nja, det beror väl helt och hållet på hojen i övrigt skulle jag säga. Om jag tittar på en K6 som är omlackad så börjar jag dra öronen åt mig. Om det däremot är en föredetta pastellfärgad CBR från mitten av nittiotalet så har jag full förståelse för att någon har förbarmat sig över den. Jag är till och med tacksam för då slipper jag lacka om den. Alltså: beror väldigt mycket på åldern på hojen samt naturligtvis skicket i övrigt. Tycker jag alltså...

Resonerar som dig. Smårepor, inga problem. Omlackerad = krashad.
För varför skulle man annars lackera om hojen?
 

SMoto

på diet
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Karlstad
Hoj
ZX10 -08, Corvette C6, Audi A5
håller med....
haft min k6 ute sen mitten av sommaren. billigast på blocket och SH, inte ett svar!
har även ute nya möbler. hemmabio med projektor m.m. som är nytt. stendött!!!
kan det vara boräntor i usa, protesterande munkar i burma som gör det eller vaffan??
bara och inse. det finns inga hojköpare därute så då kvittar priset.
våren blir du av med den om du har ett rimligt pris. lovar!:tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
tyvärr där har du fel, då har alla samlat det de ska sälja o marknaden är överflödig med hojjar o annat skit som folk sparat för att sälja till våren eller inte fått sålt så enkelt blir det inte då heller :p så då kanske man får gå ner ännu mer i pris ;) till våren för att ens få det sålt
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
tyvärr där har du fel, då har alla samlat det de ska sälja o marknaden är överflödig med hojjar o annat skit som folk sparat för att sälja till våren eller inte fått sålt så enkelt blir det inte då heller :p så då kanske man får gå ner ännu mer i pris ;) till våren för att ens få det sålt

Nu tror jag du talar i nattmössan. Som det ser ut NU så är marknaden överflödig med hojar jmf. med antalet köpare. Till våren så finns det rätt många fler som ska köpa hoj och det finns med största sannolikhet inte lika många säljare med tanke på att de som har haft hojen stående hela vintern inte är alls lika sugna på att sälja med tanke på att man kan dra ut och köra med den istället.

Man vet aldrig, nästa vår kanske blir annorlunda men ärligt talat så tror jag inte det, det har varit såhär i bra många år nu och det kommer inte vända över ett år.
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det är inte lätt när det är svårt.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top