Mina två cent, för vad de är värda..
När jag köper en båge begagnad ser jag först till vad jag har för budget. Utifrån denna budget ser jag sedan vad jag kan få inom det segment jag är intresserad av (säg att man t.ex. jämför sporthojar i literklassen för 40 lakan). En bra annons i mina ögon består av klar och ingående information, ett utsatt pris, bilder (ju fler desto bättre) och att språket i annonsen ger ett bra intryck av säljaren. En dålig annons saknar allt det ovanstående. Att t.ex. sätta ut fel årtal, inte ange antal mil som hojen rullat, skriva som en dyslektisk analfabet eller ange att det absolut inte finns någon prutmån ger inte något bra intryck. Varför? Tja, för det första inger en försäljare som inte vill delge faktisk bakgrundsinformation inte något förtroende. Detsamma gäller för någon som skriver annonsen som om de fyllechattade med polarna på msn. Att bestämt ge intrycket av att en prutmån inte finns betyder att jag inte kommer göra en affär om jag tycker att hojen är fin, men inte värd det pris personen i fråga angett.
Vad gäller din annons tycker jag att den är helt ok, men den är inte i mina ögon direkt säljande skriven.
"Pedantskött Suzuki gsx-r 600z säljes. Motorcykeln är en 2003:a som togs ut i trafik 2004, och därefter enbart rullat 1300 mil. Oljan är bytt på verkstad var 200 mil.
Drygt 20000 kr har spenderats på utrustning, däribland
(exempel här)
Motorcykeln är i kanonskick; går som en schweizisk klocka och inte en repa någonstans. Du är varmt välkommen att komma och se själv.
Pris: 45000 kr, billigare vid snabb affär."
Bara ett förslag på hur man kan använda det du skrivit i annonsen. Cykeln i sig, för vad det är värt, verkar kanonfin. Hade jag själv varit och letat efter en GSX-600 hade jag nog hört av mig. Lycka till.