är det helt jävla dött på blocket...

Det kommer in bra råd om annonser här.
Lånar tråden lite och skulle vilja höra era åsikter om min.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=8522
Är den bra eller anus?
Frågor och förslag uppskattas. E det något som saknas i annonsen?
Priset e väl lågt? Ser annonser på blocket på 03or som e dyrare.

Får väl upprepa vad andra har sagt..

Skriv att det är en 03:a. Tycker det ger ett oärligt och oseriöst intryck att skriva fel årsmodell. Tycker även du ska skriva ett pris på den, sen kan du ju lägga till "eller bud". Jag bläddrar då bara förbi annonser där det inte står nåt pris.

inga större problem o sälja bara priset är rätt sålde xt 600:an förra veckan tog 5-6 dagar inte så länge på hösten,å andra sidan låg jag mellan 5-8 tusen lägre än de andra av samma årsmodell överpriser säljer inget,vet iofs inte vad du begär men lägger du dig lägre än övriga ökar chansen o få sålt

Kan bara hålla med föregående talare.
Får du inte grejerna sålda så har du "fel" pris. Enkelt.
O ju mer udda grejer du du desto mindre e din kundkrets så Lill-Danne, den e schysst din hoj, men som nån annan sa;
Äldre moddade hojar springer inte bort...

Sen e det väl bara o vara lite självkritiska killar, ÄRLIGT, va skulle ni pröjsa om ni letade? Det där ärliga svaret e ju lite svårt ha som säljare iom att man vet vad man lagt ner på sina grejer o hur bra man tycker de e.

Men som köpare av bättre beg grejer får man, eller åtminstone ha det i åtanke, att grejerna kanske havererar på vägen hem...
Vill man ha nytt o fint samt garanti köper man nytt o dyrt, vill ha billigt så får man ju chansa lite = betala lite.

Så som man lärde sig i armen, gilla läget o sänk priset eller behåll dyrgriparna!

// JN

Jag har letat efter en hojj nu hela sommaren, men tycker många begär sjuka priser. Jag gillar inte att pruta eller ringa upp folk som verkar stenhårda eller knäppa direkt från början i annonsen.
Under hela sommaren har jag ringt 2 personer o deras hojar har redan varit sålda. Varför....ja för de begär inte en förmögenhet för sina hojjar. Så länge ni begär höga priser så bidrar ni till att folk har svårt att sälja, de gör FB, eller folk inte har råd o själ istället o säljer delarna/hojjen billigt o.s.v. det gynnar inte nån. sälj för att behålla den eller att ha en hoj är inte nåt man tjänar pengar på, för vill man det så kan man satsa på annat. för har ni haft ert roliga så är det bra det.

Håller med om att det är heldött på marknaden. Det kommer väl ut nån intressant grej varannan vecka eller så.

Börjar fundera på att lägga ner och köpa ny bil istället :mad:

För det andra så får ni gämföra fördelar och nackdelar med hojarna som ligger ute.
olja bytt på hojen var 200 mil.tändnings höjare powercomander levince helsystem dubbelbubbel stålomspunna bromsslangar bänkad och inställd hos din mc i sthlm. hojen är helt pedantskött.om ni inte tror mej får ni gärna komma och titta på den.

Varför byter du olja var 200:e mil :confused:
Hade du istället bytt olja enligt serviceintervallerna hade du haft pengar kvar så att du kunde sänka priset på hojen istället....

// Jonas

.

Då tänkte man väl sig att man skulle få sin 50cc såld? Nejdå..drygt 200 mil körda, pedantskött, 06a (1:a sept reggad). Sänkt priset..

Om nu alla köper på våren billigt undrar jag varför ingen köpt min då :va . Har jävligt lågt pris för en 06a :tungan .

Men herr trådskapare, du borde nog lägga ut ett pris iaf. Min har de ringt massa folk o kommit o provkört, alla me skambud :huvet

Det är mycket sant att jag kan ha haft ute hojen för ett överpris.men det har dock stått i annonsen att den är prutbar vid snabb affär. och när jag skrev som jag gjorde har jag faktiskt fått bud på hojen..om det är ni på sporthoj som jävlas eller om dom är seriösa det vet jag inte. har man ett högre utgångspris så kan dom få pruta mer och då blir köparna också nöjda när dom kommer hem och säger att dom har prutat 12 000 kr på hojen. men jag faktiskt inte om ni tycker att det är roligare att köpa en hoj utan att prutat nått en att prutat lite iallfal. (Edit stavfel)

Innan ni överhuvudtaget sätter ut en annons gör en marknadsundersökning på vad grejerna är värda. Samt vad liknande finns ute för på blocket dra sedan av minst 5%. Det gör alltid jag och jag säljer allt möjligt skit på blocket. Sätter du ut ett underpris är den såld nästa dag.

Innan ni överhuvudtaget sätter ut en annons gör en marknadsundersökning på vad grejerna är värda. Samt vad liknande finns ute för på blocket dra sedan av minst 5%. Det gör alltid jag och jag säljer allt möjligt skit på blocket. Sätter du ut ett underpris är den såld nästa dag.

Varför ska man sälja 5% billigare än andra? Då förlorar du ju pengar när du säljer.

Sen fattar jag inte alla som skriver "billigare vid snabb affär."
Det är väl för bövelen vid snabb affär som man har chansen att få det man begär.

Mina två cent, för vad de är värda..

När jag köper en båge begagnad ser jag först till vad jag har för budget. Utifrån denna budget ser jag sedan vad jag kan få inom det segment jag är intresserad av (säg att man t.ex. jämför sporthojar i literklassen för 40 lakan). En bra annons i mina ögon består av klar och ingående information, ett utsatt pris, bilder (ju fler desto bättre) och att språket i annonsen ger ett bra intryck av säljaren. En dålig annons saknar allt det ovanstående. Att t.ex. sätta ut fel årtal, inte ange antal mil som hojen rullat, skriva som en dyslektisk analfabet eller ange att det absolut inte finns någon prutmån ger inte något bra intryck. Varför? Tja, för det första inger en försäljare som inte vill delge faktisk bakgrundsinformation inte något förtroende. Detsamma gäller för någon som skriver annonsen som om de fyllechattade med polarna på msn. Att bestämt ge intrycket av att en prutmån inte finns betyder att jag inte kommer göra en affär om jag tycker att hojen är fin, men inte värd det pris personen i fråga angett.

Vad gäller din annons tycker jag att den är helt ok, men den är inte i mina ögon direkt säljande skriven.

"Pedantskött Suzuki gsx-r 600z säljes. Motorcykeln är en 2003:a som togs ut i trafik 2004, och därefter enbart rullat 1300 mil. Oljan är bytt på verkstad var 200 mil.

Drygt 20000 kr har spenderats på utrustning, däribland
(exempel här)

Motorcykeln är i kanonskick; går som en schweizisk klocka och inte en repa någonstans. Du är varmt välkommen att komma och se själv.

Pris: 45000 kr, billigare vid snabb affär."

Bara ett förslag på hur man kan använda det du skrivit i annonsen. Cykeln i sig, för vad det är värt, verkar kanonfin. Hade jag själv varit och letat efter en GSX-600 hade jag nog hört av mig. Lycka till. :tummenupp

Mina två cent, för vad de är värda..

När jag köper en båge begagnad ser jag först till vad jag har för budget. Utifrån denna budget ser jag sedan vad jag kan få inom det segment jag är intresserad av (säg att man t.ex. jämför sporthojar i literklassen för 40 lakan). En bra annons i mina ögon består av klar och ingående information, ett utsatt pris, bilder (ju fler desto bättre) och att språket i annonsen ger ett bra intryck av säljaren. En dålig annons saknar allt det ovanstående. Att t.ex. sätta ut fel årtal, inte ange antal mil som hojen rullat, skriva som en dyslektisk analfabet eller ange att det absolut inte finns någon prutmån ger inte något bra intryck. Varför? Tja, för det första inger en försäljare som inte vill delge faktisk bakgrundsinformation inte något förtroende. Detsamma gäller för någon som skriver annonsen som om de fyllechattade med polarna på msn. Att bestämt ge intrycket av att en prutmån inte finns betyder att jag inte kommer göra en affär om jag tycker att hojen är fin, men inte värd det pris personen i fråga angett.

Vad gäller din annons tycker jag att den är helt ok, men den är inte i mina ögon direkt säljande skriven.

"Pedantskött Suzuki gsx-r 600z säljes. Motorcykeln är en 2003:a som togs ut i trafik 2004, och därefter enbart rullat 1300 mil. Oljan är bytt på verkstad var 200 mil.

Drygt 20000 kr har spenderats på utrustning, däribland
(exempel här)

Motorcykeln är i kanonskick; går som en schweizisk klocka och inte en repa någonstans. Du är varmt välkommen att komma och se själv.

Pris: 45000 kr, billigare vid snabb affär."

Bara ett förslag på hur man kan använda det du skrivit i annonsen. Cykeln i sig, för vad det är värt, verkar kanonfin. Hade jag själv varit och letat efter en GSX-600 hade jag nog hört av mig. Lycka till. :tummenupp

Tack så mkt för hjälpen..har fått ett fåtal bra svar i denna tråd..Ni moralkärringar och ni andra som inte har fått er nått på ett tag tagga ner lite..vem fan vill inte få ut så mkt som möjligt när man säljer någonting?
Han kan höra av sej till mej.Den som inte har syndat kan kasta första stenen..

Varför ska man sälja 5% billigare än andra? Då förlorar du ju pengar när du säljer.

Antingen säljer du för att du måste bli av med den eller så spekulerar du. Då är det ingen idé att gnälla heller, måste du ha den såld så går det fort till rätt pris.

Lustigt att alla som startar såna här trådar blir sura när folk säger att dom borde sänka priset. Vad förväntas det att man ska säga egentligen? Att det är för jävligt och att alla är dumma i skallen som inte köper hojen?

Jamen.....vill du sälja eller inte?

Hm. Att man vill sälja en hoj är inte synonymt med att ge bort den.

Klart säljaren vill, precis som köparen, göra en bra affär.

Att komma med tipset att man ska sälja hojen för 5% under marknadsvärdet ser jag inte som särskilt logiskt.

Man ska sätta ett pris som är realistiskt och marknadsmässigt. Sen kan det drivas upp eller ner beroende på tillgång och efterfrågan.

Lustigt att alla som startar såna här trådar blir sura när folk säger att dom borde sänka priset. Vad förväntas det att man ska säga egentligen? Att det är för jävligt och att alla är dumma i skallen som inte köper hojen?

Det är lätt att döma när man sitter på bänken. :)

Last edited:
Instämmer helt med The Stig! Kollar själv exakt likadant på annonser och det är många som använder chatspråk och dylikt vilket ser oseriöst ut om det inte är en Dt-50 man säljer! Sen är det klart att man vill få ut så mkt som möjligt av affären men det gäller ju för köparen också!

P.s din annons är inte bäst men för att vara blocket så är den helt klart över medel!

Tack så mkt för hjälpen..har fått ett fåtal bra svar i denna tråd..Ni moralkärringar och ni andra som inte har fått er nått på ett tag tagga ner lite..vem fan vill inte få ut så mkt som möjligt när man säljer någonting?
Han kan höra av sej till mej.Den som inte har syndat kan kasta första stenen..

No worries, mate. Ser inte varför du inte skulle bli av med den, hojen ser som sagt kanonfin ut. Det ska nog lösa sig, ska du se.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman