Är jag den enda som inte är med i Facebook?

DU e min vän Sportis:krama

Dessutom måste man ju ha minst 500 "vänner" annars är man en ointressant sopa.
Har man bara 75 "vänner" så kan man lika gärna ta livet av sig.
Dessa "vänner" ser man ju heller aldrig röken av, eftersom dom är fullt upptagna med att skaffa nya "vänner"
Nää, tacka vet jag vanliga vänner!

Jag använder FB rätt mycke, framförallt till meddelande och inbjudningar till fester. Idag känns det lika självklart med FB som med en mailadress, funkar mycke bättre med FBmeddelande än mail. Sen är det kul att kolla andras bilder och se vad vännerna har för sig.

Jag använder FB rätt mycke, framförallt till meddelande och inbjudningar till fester. Idag känns det lika självklart med FB som med en mailadress, funkar mycke bättre med FBmeddelande än mail. Sen är det kul att kolla andras bilder och se vad vännerna har för sig.
Men blir inte det lite tråkigt i längden, om alla ens "vänner" iaf bara sitter framför facebook?

Dessa "vänner" ser man ju heller aldrig röken av, eftersom dom är fullt upptagna med att skaffa nya "vänner"

Fan jag har ju bara 87 vänner, måste va en ointressant sopa då :huvet

Typ MSN-vänner eller :va

Är det sånt här folk med lite vänner på FB bestämmer när dom inte har nåt att göra?

Tycker bara detta tyder på komplex...:död

Undrar hur många miljarder som FB kostar varje dag? det är kanske det som alla Greker , Spanjorer, italienare och Portugiser håller på med på sina statliga överbetalda arbeten!! Nej, du är inte ensam.....

Men blir inte det lite tråkigt i längden, om alla ens "vänner" iaf bara sitter framför facebook?

Du vet med iPhone behöver man inte "sitta framför datorn" för att köra FB, det gör man via telefonen så man kan göra allt andra människor gör plus köra FB samtidigt :tummenupp:tummenupp

Jag är inte heller med.

Körde mycket msn när det var populärt och hamnade i en stalker-liknande situation och fick en insikt av värdet i integritet och anonymitet på nätet.

Att fläka ut mitt liv på ett ställe som FB är alltså inte aktuellt. Det verkar dessutom vara något av ett narcisistiskt drag över sociala medier där "spelet" går ut på att ragga "vänner" för att bekräfta sin popularitet.

Mina vänner har mitt telefonnummer, resten kan dra åt helvete :p

Därmed inte sagt att sociala medier inte är användbara av flera olika skäl. Det blir vad man gör det till som någon sade. Jag är inte FB-Taliban på något vis och har inget problem med folk som gillar det men det är inte något för mig helt enkelt.

Jag är inte heller med.

Körde mycket msn när det var populärt och hamnade i en stalker-liknande situation och fick en insikt av värdet i integritet och anonymitet på nätet.

Att fläka ut mitt liv på ett ställe som FB är alltså inte aktuellt. Det verkar dessutom vara något av ett narcisistiskt drag över sociala medier där "spelet" går ut på att ragga "vänner" för att bekräfta sin popularitet.

Mina vänner har mitt telefonnummer, resten kan dra åt helvete :p

Därmed inte sagt att sociala medier inte är användbara av flera olika skäl. Det blir vad man gör det till som någon sade. Jag är inte FB-Taliban på något vis och har inget problem med folk som gillar det men det är inte något för mig helt enkelt.

Copy Phaste på den texten !:tummenupp

Nej, du är inte den enda. ;)

Jag har haft facebook, men avreggade mitt konto för en tid sedan.
Jag gillar tanken och idèn och har givetvis inget emot att folk använder sig av det, men samtidigt fick jag mersmak av allt.

Ibland blire bara för mycket av alla dessa konstanta uppdateringar som alla gör om sig själva hela tiden.
Det blir nästan en hets att skriva vad man gör, vad man tycker, vad man tänker, eller tänker göra för den delen också.

Varför är det så viktigt att proklamera detta hela tiden?
Är det för att göra sig själv mer intressant, eller att göra sitt liv mer intressant för andra, eller vad är syftet?
För om nån verkligen vill veta vad jag tycker, eller tänker för den delen vill jag hellre att den personen tar kontakt med mej, snarare än att jag kastar upp det online.

Sen är ju tanken fin med facebook, den tanken att man lätt kan hålla kontakten via nätet, utan att behöva ses ses.
Men ibland kan just det konceptet också slå knut på sig självt, nämligen att man lätt blir lat och istället för att ses och snacka/umgås så kan man lika enkelt sitta framför datorn ensam och läsa till sig allt som händer i den personens liv online.
Man behöver inte träffas för att orientera sig i den andres liv, utan man kan ju bara läsa och så hänger man med ändå, fast då blir det ju också utan substans...
En vänskap som blir mer teoretisk, istället för praktisk.

Och att träffas och umgås privat är ju ändå det som är the real deal, och ibland kan jag känna att alla dessa facebook-bekantskaper bara i slutändan blir till ett löst online-jidder.

Nu låter jag kanske negativ, och jag vet att man kan umgås i helt nya former, tack vare dagens teknik.
Och visst är underbart, för det föder helt nya möjligheter.
Men ofta kan jag känna att folk då anstränger sig mindre och tar sig inte längre samma tid att just faktiskt träffas och umgås.
Utan sitter hellre framför datorn. :pangihuve
Det är synd.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP