Vill bara bli första inlägget att tacka trådskaparen

....okej, jag spinner på lite här.
För egen det sover jag och frun mest å hotell när vi reser i Europa, brukar kolla upp 2-3 hotell per planerad destination innan resan, bokar sedan dessa under resans gång. Mer flexibelt i fall man vill/måste ändra planerna, sen tjänar man ju en hel del på detta då man kan boka utan återbetalning.
Angående skydda sig från elementen så satsa på riktiga Gore-Tex kläder, då slipper man mycket "trassel" med att hålla sig torr. Dyrt ja men värt varenda spänn är vår erfarenhet. Har gått fint med värmen (+35grader) då de har rejält med ventilation (Klim), i kalla väder kör vi med Eljackor innanför, då funkar ju Gore-Tex membranet med till skillnad från hantagsvärme/elsits då man blir blöt..
Vårt i särklass största problem på resan är att hitta hotell med säker parkering då vi köp ny hoj, speciellt då i större städer. Med den gamla hojen var jag inte alls lika nojig men efter ha sett flera videos när tjuvar hoppar ur en van skåpbil slänger in hojen de snor på par sekunder skulle jag aldrig parkera utan att låsa fast hojen i något, det skulle ju förstöra hela semestern att bli av med hojen....
Efterlyser verkligen en möjlighet att kunna filtrera om hotellen har eget parkeringsgarage, som nu är det ett jäkla meck att läsa gäst recensionerna om hotellet har eget garage vilket sällan framgår i Hotels/Booknings information. Filtrera på "Parkering" betyder numera - ja det finns parkering....på stan!
Gällande verktyg vill jag göra ett slag för det där "Allt i ett röret" som någon la ut här för par år sedan

(en bit VP-rör man kan laga med, olika tejp, najtråd, slangklämmor och buntband som man virar ihop själv).
Med "Allt i ett röret", original verktygen och en däckreparationssats kommer man långt.