Är jag den enda som inte är med i Facebook?

Jo visst jag håller med, men frågan är ju om folk var lyckligare förr eller om man är lyckligare nu..
De är lika olyckliga.

Själv så föredrar jag en fika på stan med en polare framför att vara "social" genom datorn.

Haha fan vad det lät tragiskt:D

http://www.southparkstudios.se/episodes/1404/?lang=

Grymt avsnitt! (You have 0 friends)

Fan också, du hann före. Stan sammanfattar ganska bra varför jag inte har nån fjantbok-sida

Efter att lästa Werzions tråd "Nu tröttnar jag rejält... (facebook och idioti)" har jag bestämt mig att bli den siste i Sverige att skaffa en FB konto.
Fast den siste kan jag ju aldrig bli efter som det fylls på med folk i Sverige via organisk tillväxt, dvs samlag.

There can be only one...

Last edited:
Nä men det lät som att du faktiskt har ett liva utanför FB. Du är ju på SH också..

Just nu är det nästan så, när jag är sjukskriven, men så fort sonens skador är läkta ska jag gå tillbaka till mitt riktiga liv :gnissla

Nej, du är inte ensam.

3 som lever någorlunda normala liv utanför FB så .. ja det är möjligt. Det konstiga är att det verkar vara väldigt viktigt för dem som har det att övertala oss utanför. Det roar mig tillräckligt för att inte bli medlem. Dessutom har det blivit en principsak för mig nu - det enda störiga är att jag inte får vara med och leka farmville

Gick ur för ca 3 år sen för att det sög och gav mig äckliga lunarstormvibbar, kan ju ha bättrat sig men nu har det blivit till en principsak att inte vara med. Har inte märkt att avsaknaden av fejsbok har haft några negativa konsekvenser för mitt sociala liv, snarare tvärt om.

dn-L: inte för att jag känner behov av att försöka övertyga dig till FB eller så, men det har mognat ganska ordentligt.
Som med det mesta när det är helt nytt så missbrukas det och missuppfattas, numera används FB för det det är till för med undantag för att vissa kör statusfältet som dagbok och fjortisar samt ensamstående mammor har ticks i form av att gå med i 20 meningslösa grupper dag :hihi

Det konstiga är att det verkar vara väldigt viktigt för dem som har det att övertala oss utanför. Det roar mig tillräckligt för att inte bli medlem.
Inte olikt hur vissa religiösa ska övertyga sin omgivning att deras religion är det enda rätta.

Gick med och kollade vad det var för några år sedan. Dök då upp några gamla ragg som varken var från staden och jag knappt visste namnen på i förslag på vänner.
Då visste jag med säkerhet att facebook är roten till allt det onda.

Hoppade av sen ett ex la till mig som "vän" ett halvår efter jag tackat för mig. Hon skrev inget utan ville förmodligen bara visa att hon ordnat en nu gube och ett litet hus. Det var sån kraftig fjortisvarning på det så jag skämdes själv och stängde ner kontot. Det var nog ca två år sen.

Nu är jag lite sugen att öppna det igen men mest för att bl.a. jobbet har Facebook-grupp. Det där med idiot-uupdateringar "jag var nyss på toa", "på bussen", "flyger till LA" och sånt elände saknar jag mest. Det är nog ett måste om man är singel men som comitted med jobb som tar mycket tid, dessutom IT-branschen, så vete fan om jag vill spendera fritiden framför burken mer än nödvändigt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park