Är detta klassat som rasism?

Status
Ej öppen för fler svar.
newstead skrev:
Nä vadå? Tror du att Nisse* varit där?

*Den berömda tryckfelsNisse
Ja, inte var det Nisse från Manpower i alla fall.

Bingo skrev:
Alltså, helt säker kan man ju inte vara, men håll med om att det låter ganska konstigt!
...
Det är ord vi alla kan förstå. Inget jidder, bara raka, rena fakta!

:D
Om man tänker efter ordentligt så låter det ju faktiskt liiiite konstigt. Fast som du säger, helt säker kan man ju inte vara. Det kanske finns nån gammal lag från 1800-talet där det finns ett kryphål som gör det lagligt.

Raka, rena fakta är det bästa! Det finns ingen risk för misstolkningar i dom där texterna så man får sanningen serverad som på ett silverfat när man läser dom! :3freak

ah17 skrev:
Nej någon expert är du sannerligen inte. Viss självinsikt, finns kanske hopp.
Oj, vilken tur att du kom just nu. Kan vi få en expertkommentar från dig om sanningshalten i artiklarna i patriot.nu, tack!

ah17 skrev:
Nej någon expert är du sannerligen inte. Viss självinsikt, finns kanske hopp.
Klockan är över elva och jag skall upp och jobba imorrn. Expertkommentaren tack!

Bingo skrev:
Oj, vilken tur att du kom just nu. Kan vi få en expertkommentar från dig om sanningshalten i artiklarna i patriot.nu, tack!

Kan bara uttala mig generellt om hur korkad du framstår när du på förhand hånar påstådda fakta på basis av din PK-istiska läggning. Faktakoll ligger inte för dig, som vi märkt.

För övrigt vet jag inget om vare sig hemsidan eller den där Klas, fast det är det väl ingen som tror på.

ah17 skrev:
För övrigt vet jag inget om vare sig hemsidan eller den där Klas, fast det är det väl ingen som tror på.
Alltid lika negativ... Den lille pappkallen och gnagaren, som påstår sig vara ett stort däggdjur, tror dig säkert.

Dagens läxa; undersök om slavhandel med icke-judar är lagligt i Israel. Redovisa imorgon. Samma tid, samma plats!

God natt :hej

Ravetrancer skrev:
Kikade in där alldeles nyss och jag tycker mig ana ett rasistiskt budskap.
//R

"Tidningen förfäktar tradition, hierarki, disciplin, styrka och ras"

Jo, det rasistiska budskapet går knappast att missa... :rolleyes:
Dessutom förespråkar de tradition, hierarki och styrka. Låter som de längtar tillbaks till sveriges stormaktstid och det gamla bondesamhället, "var man på sin plats" eller hur var det nu.
Vilka jefla idioter... :huvet

edit. En nyhet från deras sida:

"På tisdagseftermiddagen anmälde en kvinna att hon tidigare på dagen blivit våldtagen på en av Åhléns kundtoaletter i gallerian Nordstan, Göteborg.

Kvinnan har i polisförhör berättat att hon var på andra våningen när en neger i 30-års åldern angrep henne, tvingade in henne på en toalett och där våldtog henne.

Trots att det vid tidpunkten fanns gott om personer i varuhuset har polisen inte lyckats få tag på några vittnen till händelsen."

Expressens version:

"Övergreppet skedde på Åhléns i gallerian Nordstan i centrala Göteborg. I går under lunchtid blev en kvinna indragen på en kundtoalett där våldtäkten misstänks ha skett.
- Hon mår givetvis väldigt dåligt, säger kommissarie P-O Johansson vid polisen i Göteborg till Expressen.se.

Tittar på övervakningskameror
Kvinnan är i vuxen ålder. Polisen håller nu på med den tekniska undersökningen. Man har också tittat på bilder från varuhusets övervakningskameror.
Anders Lundqvist är säkerhetschef på Åhléns. Han vill inte berätta var kamerorna är placerade, men bekräftar att man lämnat över bildmaterial till polisen.
Där är man också förtegen om vad övervakningsbilderna visar.
- Jag vill inte kommentera vad som kommit fram hittills, säger P-O Johansson.
Kvinnan har lämnat ett signalemente på gärningsmannen. Just nu finns ingen misstänkt. Polisen vill komma i kontakt med vittnen till händelsen."

:3freak

Last edited:
McFille skrev:

Skrämmande

den här verkar inte riktigt sann heller

Hur var det då med Hitler och Owens? Snäste Hitler av Owens och vägrade skaka hans hand på grund av att han var neger? Naturligtvis är även detta en påhittad fiendelögn. Hitler närvarade vid friidrottstävlingarnas första dag i Olympiastadion, den andra augusti, och gratulerade personligen tysken Hans Woellke, som var den första tysk att vinna en olympisk guldmedalj sedan 1896. Under resten av dagen var Hitler kvar och gratulerade övriga vinnare, både tyskar och icke-tyskar, i sin VIP-loge. Tidigt på morgonen dagen efter, den tredje augusti, besökte Internationella Olympiska Kommitténs (IOK) ordförande, Comte Baillet-Latour, Hitler och påpekade att han bröt mot de olympiska stadgarna genom att gratulera vinnarna i sin VIP-loge. Hitler bad om ursäkt och sa att han inte skulle gratulera någon vinnare offentligt längre. Detta var den enda anledningen till att Hitler inte gratulerade Owens när denne vann sina guldmedaljer senare under dagen, den tredje augusti. I linje med de olympiska stadgarna skakade Hitler inte Owens hand för att gratulera honom, och inte någon annan vinnares hand för den delen heller, under återstoden av de olympiska spelen. Däremot vinkade Hitler uppmuntrande till Owens från sin VIP-loge, något som Owens medger i sin självbiografi, The Jesse Owens Story, 1970:

jag har själv boken hemma och läst den två ggr och den texten finns inte me där

Bingo skrev:
Det är ord vi alla kan förstå. Inget jidder, bara raka, rena fakta!

:D

Den där www.patriot.nu ska få bli min nya startsida, det är fanimej inga såna idioter som tror man kan lära sig nåt i böcker och på universitetet, det är ren och oförfalskad livserfarenhet!

IronMike skrev:
Rosor är röda,
violer är blå,
jag är schizo, och det är jag med...

Skämt å sido.. Jag är inte mer rasist än vad alla andra är.
Är trött på mkt skit, men jag ogillar inte någon pga av
hudfärg..

Mer rasist än vad alla andra är ?

Hur "mycker mer rasist" är alla andra då på en skala 1-10 ? :va

IronMike skrev:
Jag har varit medlem i några olika föreningar, och bl a träffat alla dom där "typerna"... Ej medlem i nåt sånt längre, opolitisk officiellt. Inga såna låtar kvar, förutom några gamla skivor i en flyttkartong. Å' håret mitt har växt ut.

:tummenupp

Då tidningarna gick ut med "nazisterna" på omslaget, så var man lite mer aktiv å kände några st, ett dussintal kommer från österort. Men sen trilla dom dit efter rånet mot P10 i strängnäs, Klasse hade kvar alla vapen.

Så du har alltså varit en svag,rädd människa med idiotiska åsikter,starkt att erkänna det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form