Är detta klassat som rasism?

Status
Ej öppen för fler svar.
McFille skrev:

Fast i rättvisans namn kan man nämna att det i Aftonbladet lr om det var Metro stod att polisen letade efter en mörkhyad man och letade vittnen.
Alltså inget hemsidan hittade på själva.

(Nej jag är inte rasist, hudfärg skall inte spela roll, alla är lika bra, detta är inte ironi, alla är bra på sitt sätt osv.)

Markus skrev:
Nä, det tror jag inte. :confused:
Sorry, my bad. Hade glömt bort inlägget från McFille och drog en lite för snabb association till tråden om våldtäkten i badhuset...

Okej, jag erkänner. Jag slarvläste bara artikeln först :)

Edit: Tänk först, tala sen :fatta! <- Jag

Jag älskar slagkraften i deras nyhetsartiklar, där daltas det inte och det skönmålas inte, dessutom lyfts de så väldigt intressanta personliga åsikterna fram på ett bra sätt.

"Tito Beltran Till Aftonbladet i oktober 2002: - Jag blir så förbannad när jag tänker på det. Jag är ingen jävla pedofil. Skulle jag ha gjort det hade jag redan suttit i fängelse. Sedan jag fyllde 30 har jag inte haft sex med en enda tjej under 20 år. Och påstår någon annan det, så fram med bevis!

Tja, vi påstår det ditt jävla äckel! Bevisen överlåter vi till Varbergs tingsrätt."

Årets humoraward skulle lätt kunna gå till patriot.nu, om det inte vore för att de menar allvar.

General E skrev:
Fast i rättvisans namn kan man nämna att det i Aftonbladet lr om det var Metro stod att polisen letade efter en mörkhyad man och letade vittnen.
Alltså inget hemsidan hittade på själva.

(Nej jag är inte rasist, hudfärg skall inte spela roll, alla är lika bra, detta är inte ironi, alla är bra på sitt sätt osv.)

Att det är en svarting som är efterlyst är väl inget att förneka, men det roliga (eller tragiska?) som jag ville visa var hur nyheten på patriots hemsida endast gick ut på att berätta att en "neger" hade våldtaget en flicka, inget annat.
Det står inget om flickan i fråga, endat att en "neger" våldtagit henne.

Inte så konstigt att det är så glest med nyheter på deras hemsida när de bara publicerar "nyheter" som passar dem och deras propaganda...

Jaha, det är ju mig veterligen bara en medlem som hämtar sina avatarer från den där nazi-sidan. Vet du vem jag syftar på Chris?

Intressanta texter det är till dina bildval:

Den sionistiska världsordningen har på senare tid stött på problem i och med att dess heliga fundament, ”förintelsen”, ifrågasätts på alla håll och kanter av framträdande personer. Senast i raden är Tysklands före detta förbundskansler Helmut Kohl, som ansluter sig till den iranske presidenten Ahmadinejads uppmärksammade uttalande att utrotningen av sex miljoner judar under andra världskriget är en modern myt.

Får du länkarna av dina gamla NSF-kompisar? :lol
Blir du sur om jag tar den där annonsen för Kampboden med jIvÄrEt under, eller ska du ha den också? :rofl

Bifogat

• delete caaa.JPG
    delete caaa.JPG
    134.8 KB · Visningar: 114
McFille skrev:
Att det är en svarting som är efterlyst är väl inget att förneka, men det roliga (eller tragiska?) som jag ville visa var hur nyheten på patriots hemsida endast gick ut på att berätta att en "neger" hade våldtaget en flicka, inget annat.
Det står inget om flickan i fråga, endat att en "neger" våldtagit henne.

Inte så konstigt att det är så glest med nyheter på deras hemsida när de bara publicerar "nyheter" som passar dem och deras propaganda...

Uhm. Varför är där "kaninöron" på "neger" men inte på "svarting" ?
Ordklyveri möjligtvis men "svarting" är väl ändå ett rasistiskt skällsord, det är ju faktiskt inte neger, eller inte lika starkt åtminstone. :mattias

Mmmm, intressant... Tja klientel, det där. Hör här bara "Under lördagen begav sig nio aktivister från Motståndsrörelsen i Småland till Kalmar för att bedriva tidningsförsäljning på gatorna...

Aktiviteten flöt på utan problem i två timmar och man lyckades sälja så mycket som 26 stycken tidningar. Skall även poängteras att flera med glädje betalade mer än de 10 kronor som begärs för tidningen."

Nio man arbetar i två timmar och lyckas omsätta mer än 260 kr. Det blir i runda slängar 15 kr/tim för varje person. Då har jag lagt på lite för dem som med glädje betalade mer än tio kr för den vid tillfället aktuella publikationen (ja, vafan skall man kalla skiten för då?). Att de själva beskriver försäljningen i positiva ordalag betyder att de värderar sig själva ungefär lika lågt som alla andra värderar dem. Det kan man nog säga, utan att förhäva sig, att medlemmarna i den föreningen har skäl att känna sig underlägsna. Och att den som skryter med medlemsskap i en sån förening måste vara särdeles pappskallig.

Vilka stackare :lol

Man blir lite fundersam när man läser deras hemsida. Markus brukar skryta med att han är medlem. Men det förnekas å det bestämdaste på hemsidan:

"Ett stort problem som den s.k. nationella rörelsen idag har är att vissa individer lockas av den bestialiska nidbeskrivning som massmedia ger av oss. Detta gör i sin tur att många dekadenta galningar... tror att de hör hemma hos oss."

Är det ett "tryckfel" igen eller försöker någon föra oss bakom ljuset :confused:

lorkan skrev:
Uhm. Varför är där "kaninöron" på "neger" men inte på "svarting" ?
Ordklyveri möjligtvis men "svarting" är väl ändå ett rasistiskt skällsord, det är ju faktiskt inte neger, eller inte lika starkt åtminstone. :mattias

För att jag citerade deras uttryck med neger. Svarting skrev jag jag själv, och tycker du det är ett skällsord så är det ditt problem.
Tar någon svarting illa upp så får de säga till. :pannkyss

Chris Ash skrev:
Jag älskar slagkraften i deras nyhetsartiklar.

attachment.php

....finns det någt du vill berätta för oss?
:hihi

ah17 skrev:
Så länge man får rätt kan man stå ut med att kallas både det ena och andra av de verklighetsfrikopplade.

Vad var det jag sa kapitel 99234252:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=527519&previousRenderType=6

Polisen har gjort husrannsakan hos familjer med apatiska barn för att (antar jag) kontrollera riktigheten i den påstådda apatin. I samband med detta friades flera män från misstankar om misshandel och sexuellt utnyttjande. Är det ett tecken på det moraliska förfall du brukar förfasa dig över, menar du?

Coola Ola skrev:
Är det ett tecken på det moraliska förfall du brukar förfasa dig över, menar du?

Givetvis, tecknen genomsyrar allt i precis alla sammanhang. Det är bara de klarsynta, som ah17 och hans polare i motståndsrörelsen, som ser dem dock.

Coola Ola skrev:
Polisen har gjort husrannsakan hos familjer med apatiska barn för att (antar jag) kontrollera riktigheten i den påstådda apatin. I samband med detta friades flera män från misstankar om misshandel och sexuellt utnyttjande. Är det ett tecken på det moraliska förfall du brukar förfasa dig över, menar du?

Du är inte uppdaterad, husrannsakningarna görs nu. Av de 12-13 familjer som misstänks så har endast tre avskrivits. Så sa de på ekot i morse i alla fall.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form