Är det möjligt att köra så dåligt?

Jag har hört att dom där SMC har sånna kurser man kan gå. Broms o kurvkurser. Jag tror det kan vara nåt för dig. Börja i grön grupp... :tungan

Freppa skrev:
Igår kunde vem som helst köra om mig. Problemet är inte hastigheten - den finns där (någonstans). Problemet var att när jag svängde höger så ville kroppen åt vänster. Och hojen ville gud vet vart. Spårval var ett skämt!

Nån sorts snefylla i fredas som satt kvar? :fyllisar du vär säkert på en sån där "SPRiTFEST" de skriver om i tidningarna! :3freak
Vilket år som helst kanske man får sova ut lite :brinnerup

Håkan: Uj, du anar inte. Trodde jag var tonåring igen. Dagen efter kände jag mig MINST lika gammal som jag defacto är. Helvete så dåligt jag mådde. Blev bakis lagom till 20-snåret.

men Freppsie då.....

varför pratar du inte med mig om dina problem? vi kan göra som vanligt,du får ha ditt huvud i mitt knä när vi pratar ut om lillgixxern och dom andra elaka bågarna! se så! upp med hakan nu ponken!

mvh leg: neckwrecker

Freppa, gör nu såhär, ta ett uppehåll från hojåkat i en dryg vecka, sedan kan du sluta helt... :hihi
Lite allvar, backa av tempot, köra ett par varv utan att bromsa och sedan succesivt öka farten brukar vara receptet, funkar inte alltid om man är bakis dock! :fatta!
I grund och botten är jag nog mest avundsjuk för att du får tävla och inte jag! :4skrika

Fredrik :tomten

Freppa skrev:
Saktast. Detta ganska okända ord i svenska språket. Borde användas oftare ;)

(utifall att nåt ljushuvud inte fattar det, så är det väl lika bra att jag skriver det också. jag vet att det inte heter saktast, jag har 80 jävla högskolepoäng varav tre i skapande svenska.)

anja skrev:
(utifall att nåt ljushuvud inte fattar det, så är det väl lika bra att jag skriver det också. jag vet att det inte heter saktast, jag har 80 jävla högskolepoäng varav tre i skapande svenska.)

Vad är de andra 77? Bromsteknik inför bergskurvan kanske? :hihi :hihi

Last edited:
Jag har läst värre påhittade ord (oftast amerikaniserade) av högskolestudenter, så du hade varit förlåten :D

En ny dimension har öppnats i de svenska rr-depåerna. Där det förr har yrt personangrepp, hojangrepp och förvridna angrepp så tar Freppsie fram Lugern "Vill du dö?"

Bifogat

• freppsie.jpg
    freppsie.jpg
    11.1 KB · Visningar: 24
Last edited:
Zmurfen: Dig skall jag döda i depån i Mo I Rana.
Chrille: Dig skall jag döda när du vågar visa dig i Stockholm och dricka öl som en karl.
GSXR1100R: Jag undrar om jag hinner döda dig. Du är så gammal så åldern kanske hinner före mig.

Faktum är: Jag skall döda alla. ALLA!
Påminner jag om någon just nu kanske? Valmers, vad säger du? ;)

eus skrev:
:skrattaåt Moahahaa och jag som trodde att JAG var långsam.
Vaddå trodde? Du ÄR långsam, jävla kålrot :finger :mad:

Edit: glömde :arsele och :fatta!

Last edited:
Sluta stirra på klockan och alla andra mätare. Dessa är något du kan titta på först när du har formen och åker så det ser ut som du sover.

Att brottas och slita sig fram är lönlöst. Bästa tider kommer när man har rutinen, kunskapen, erfarenheten och kan slappna av från den pressande hystering på den press man sätter på sig själv.

Det värsta man kan göra när det går dåligt är att ta i mer som fan och tro att nu jävlar. Fordonet har då redan kontrollen och inte du över det. Risken är att du istället gör fler fel, illa spårval osv.

Du är fortfarande nybörjare, att ha höga krav på sig själv när man inte är en född talanggudagåva på hoj ökar bara pressen och slutar med kaos om man inte istälet lugnar ner sig.

Se till att få rutin = åka åka åka. Spela gärna in video på körningen. Se dina egna fel. Gå runt banan innan, memorera allt. Stäng av timern, hastighetsmätaren. Gå på egen känsla och motorvarvet. Sedan åker du mer och mer. Köra köra och köra.

När inget funkar, lägg av för dagen eller för ett tag och på det igen. Fortsätt inte passet ut. Drick och koppla av. Lägg inte energi på tjat om varför hela tiden. Se istället på hur du kan göra saken bättre.

När du väl lärt dig hantera dig själv ihop med hojen ska du sedan lära dig känna dina mot tävlande. Veta hur dom tänker och hur dom kör. Men det är övekurs än.

Lycka till

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back