Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nödvändig är den väl inte men motorn är ju byggd för att fungera optimalt med ett varvtalsberoende mottryck i avgassystemet.sunkan skrev:Undrar i fall denna verkligen är nödvändig.
Sitter på avgasröret på en yamaha r6-06.
Den börjar röra sig vid 6000rpm på ett ungefär..
Den reglerar typ hur mycket avgaser som kommer ut genom röret.
sunkan skrev:Undrar i fall denna verkligen är nödvändig.
ZoulFly skrev:Känns väl rimligt att anta att den fyller en funktion om den sitter därKanske är nån sån där EXUP-variant, som det var/är på R1:an? Har för mig att den i såna fall hjälper till med egenskaperna på låga varv. Men du får säkert svar från någon som VET, till skillnad från mig
![]()
.....

Medin skrev:ÖÖöö vem kan mest, du eller ingenjörerna på Yamaha![]()
Min gissning är att de är en Exup variant och att du får nog ta bort den om du ska ha annat system på. Sjuk fin hoj du oavsett, inte ett dugg avis!sunkan skrev:Antar att de kan mest.. Men hur hade de tänkt när jag ska på med ett slipon på hojen? Finns nog inte så många fästanordningar för den prylen då.. eller?

LocDog skrev:Min gissning är att de är en Exup variant och att du får nog ta bort den om du ska ha annat system på. Sjuk fin hoj du oavsett, inte ett dugg avis!![]()
är jävligt nöjd var ett riktigt bra köp hittills alla fall..fel fel.. som tidigare skrev så reglerar den tryck/ bättre vrid på lågvarvxanlar skrev:Jah tror det är ett skitspjäll som sitter där för att den ska klara ljudkravet vid 6000rpm. som det sitter på kawa. annars tycker jag det är konstigt att den öppnar fullt precis efter 6000 om det skulle vara för motoreffektens skull. då borde den väl ändå öppna progressivt.
Men koppla bort wiren och gämför.
Har faktiskt med Db mm också o göra,för att få en hoj o klara alla krav på både utsläpp samt ljudnivå byggs det på en hel del grejer som inte direkt får effekten o gå åt rätt håll.Medin skrev:ÖÖöö vem kan mest, du eller ingenjörerna på Yamaha![]()
Hade inte den kvar på mitt yoshi factory system till min K5:a iallafall.sandstream skrev:Suzuki har en liknande variant på K5:an som är till för att ge bättre "mellanregister".
Yoshimura har den kvar på sitt "original" system (dyrt som fan).
Racercukel skrev:Hur är det annars med R6:an? Händer det nått överhuvudtaget på bottenregistret?
Mats757 skrev:Efter som att jag vill att den ska gå mjukt och fint när man kör upp till byn på Högmässa, söndag förmiddag med frugan där bak, sitter den där.
Extra mjuka lågfartsegenskaper.
Har inte du dom behoven?
sunkan skrev:skulle inte tro att det händer speciellt mycket.
på banan kan den "exup" ventilen inte vara till speciellt stor nytta.
sunkan skrev:OKOK så egentligen så har det ingen direkt funkton på banan?? när det förmodligen är fullt öppet..
björn.e skrev:Den är fullt öppen då, dock så "bromsar" den ju lite där av kan du få en lite hk ökning om du tar bort den. Tror att ditt slipon sitter efter "ventilen" så den lär nog sitta kvar om du inte tar dän den. Dock vet jag ju inte hur den sitter på 06:an
björn
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |