sandstream
Guest
Jag menar sliponet som det står Suzuki på som Yoshi tagit fram.Zmurfen skrev:Hade inte den kvar på mitt yoshi factory system till min K5:a iallafall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag menar sliponet som det står Suzuki på som Yoshi tagit fram.Zmurfen skrev:Hade inte den kvar på mitt yoshi factory system till min K5:a iallafall.
Ahaaasandstream skrev:Jag menar sliponet som det står Suzuki på som Yoshi tagit fram.
Såg på en amerikansk sajt att flera bänkat med och utan avgasventilen som 10:an har och det gav inget. Dock lät den inte oväntat lite mer på låga varv utan ventilen så de antog att Kawa gjort så för att klara ljudproven. Varför skulle inte t ex Akrapovic behålla ventilen (eller byta mot en "ännu" bättre) på sina helsystem som ger mer effekt på alla varvtal?Don Quixote skrev:Min kawa har en sån också och den följer med bort när man tar bort orginaldämparen. Jag känner ingen märkbar skillnad...
Neutral skrev:Såg på en amerikansk sajt att flera bänkat med och utan avgasventilen som 10:an har och det gav inget. Dock lät den inte oväntat lite mer på låga varv utan ventilen så de antog att Kawa gjort så för att klara ljudproven. Varför skulle inte t ex Akrapovic behålla ventilen (eller byta mot en "ännu" bättre) på sina helsystem som ger mer effekt på alla varvtal?
Ventilen är elektriskt styrd och kan öppna helt eller delvis vid vilka varvtal som helst. Helsystemen brukar ge mer effekt även på de varvtal som ventilen ska göra nytta vid. Jag tror inte på det.björn.e skrev:För att dom kanske inte vill ha sin hk/vrid ökning vi 6000 varv utan någon stans vid 13-15 tusen...
björn
björn.e skrev:Det är ett "spjäll" som ger mer motstånd vid låga varv, på så sätt får du lite mera vrid. pat på yamma hojar. Du kan tjäna någon hk på toppen om du tar bort det men jag tror inte det är värt besväret.
björn
Nyteknik skrev:http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=125838Det ser ut som Yamaha använder tio år gamla TZ-delar till årets R6.
![]()
R1Lillen skrev:vilken färg har du på din r6??
PacMan skrev:Man kanske kan haka av vajrarna till spjället och ställa det i öppet läge, bara för att känna hur hojen blir att köra då. Kan du stå ut med det så kan du nog plocka bort spjället helt.![]()
Neutral skrev:Ventilen är elektriskt styrd och kan öppna helt eller delvis vid vilka varvtal som helst. Helsystemen brukar ge mer effekt även på de varvtal som ventilen ska göra nytta vid. Jag tror inte på det.
Det är precis vad Kawa säger också men jag har sett flera bänkningar som visar nada, bara ljudet förändrades.björn.e skrev:Om jag nu inte kommer ihåg helt fel så är yamma ute efter mer vrid vid lägre varv med denna ventil.
Neutral skrev:Det är precis vad Kawa säger också men jag har sett flera bänkningar som visar nada, bara ljudet förändrades.
) som var tillverkad 96 och då tror jag inte ljudet var något problem. Tror inte heller yamma håller på en pat på denna "grej" bara för att reducera ljudet men som sagt vad vet jag Från 1974 - är du verkligen säker på det? Vad skulle det vara? Och XT - menar du den luftkylda enstånkan?oFFkeFF skrev:Yamaha återanvänder många gamla saker. Finns saker på din gamla tz samt min nyare som har grejer från 74, som den dessutom delar med exempelvis XT's...

Vet inget om det sliponet du menar till k5.sandstream skrev:Jag menar sliponet som det står Suzuki på som Yoshi tagit fram.
EXUP kom -89 på FZR1000 och de gick upp en del i effekt mellan -88 och -89 och Yamaha hävdade att en stor del kom från EXUP:en. Vem vet? Kanske deras är gjord annorlunda men jag fattar inte hur ett enkelt spjäll som sitter på samma ställe i avgassystemet kan fungera på Yamaha men inte alls på Kawa. Då Kawas inte gör någon skillnad så kan man ju också undra över varför de sätter dit sin.björn.e skrev:Jag hadde ju den här ventilen redan på min Thunderace () som var tillverkad 96 och då tror jag inte ljudet var något problem. Tror inte heller yamma håller på en pat på denna "grej" bara för att reducera ljudet men som sagt vad vet jag
![]()
björne bus
Neutral skrev:EXUP kom -89 på FZR1000 och de gick upp en del i effekt mellan -88 och -89 och Yamaha hävdade att en stor del kom från EXUP:en. Vem vet? Kanske deras är gjord annorlunda men jag fattar inte hur ett enkelt spjäll som sitter på samma ställe i avgassystemet kan fungera på Yamaha men inte alls på Kawa. Då Kawas inte gör någon skillnad så kan man ju också undra över varför de sätter dit sin.
Lite konspirationsteorier är bara nyttigt.![]()
sönder ljudet en del? eller e jag ute och cyklar igen...Väldigt mycket OT men när beställde ni era R6sunkan skrev:Det blev den röd vita... klart snyggast själv då?
Men på banan blir det andra färger.. Det förblir en hemlis tills premiären på anderstorp....
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |