Är Biaggi slut nu?

Är Biaggi slut nu?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Han har nog en del och ge fortfarande.. men han verkar inte ha större intresse av att ge 100% längre verkar det som.

Men vad vet jag :va

Verkar inte bättre... synd det behövs lite profiler, sen kör han förbenat snyggt med.

Strider skrev:
Som bekant så har Max i Turkiets MotoGP kört ett sina sämsta race på länge. 12 plats och varvtider som var mer än 2 sek sämre än toppen. Tom frånåkt av rookie Vermeulen.

Vad är det som händer? Är det början på slutet eller är det bara en tillfällig svacka hos Max?
Jag tror tyvärr att det är början på slutet. Även om han länge såg ut att ta andraplatsen efter Rossi har han i Malaysia (?) och Turkiet visat att han inte är så stabil som man måste vara i ett toppteam.

Detta inser han säkert och skulle han få erbjudandet att köra för Suzuki 2006 vore det förstås en god idé att nappa. Alternativet tror jag är pensionering.

Last edited:
Han är slut i MotoGP sammanhang svar ja, han kan inte skylla på något annat längre.

Men han va en av de snabbaste för 4-5 år sen .

Enl flera andras åsikter har han en allt för 250 lik körstil och mentalt inte lika stark som dom bästa tex Doohan, Rossi .

Han hade sin stora chans att vinna titeln 2001 med Marlboro Yamaha Team men Rossi var bättre helt enkelt.

Enl mig gjorde han felet att stanna för länge i 250.

Detta vittnar när Burgess och Co utvecklade Yamaha M1 åt rossi och klagade att den var inställd och byggd som en 250.

Det vi ser nu är en Biaggi som blir ifrånåkt rejält av killar som melandri och hayden på samma material vilket säger mig att hans bäst före datum är passerat.

Strider skrev:
Som bekant så har Max i Turkiets MotoGP kört ett av sina sämsta race på länge. 12e plats och varvtider som var mer än 2 sek sämre än toppen. Tom frånåkt av rookie Vermeulen.

Vad är det som händer? Är det början på slutet?

hoppas det!!

han ockuperar en bra plats och kör som en :arsele

vobbla skrev:
hoppas det!!

han ockuperar en bra plats och kör som en :arsele
eller hur :rolleyes: , tycker att hans föregående säsonger har kvalificerat honom till en chans i hrc, sen att han i år inte har tagit tillvara på den är en annan sak...

Chris Ash skrev:
Absolut, det vore sorgligt att se en av tidernas största förare harva runt så här som han gör nu.

Sorry men en av tidernas största förare kommer Max aldrig rankas som.
Tidernas största 2:a platsar däremot in som handen i handsken

Sug inte i dig så mycket blårök så klarnar det :hihi

Nicko@K.A.P skrev:
Sorry men en av tidernas största förare kommer Max aldrig rankas som.
Tidernas största 2:a platsar däremot in som handen i handsken

Sug inte i dig så mycket blårök så klarnar det :hihi

På Motocourses "poänglista" som sammanställer de tio högst rankade förarna i världen varje år sedan 1970-talet så ligger Max för närvarande etta om jag inte missminner mig. Han gick om Doohan för något år sen och jag är osäker på om Rossi hunnit ifatt.

Säger givetvis inte att han är bäst för det, men säger en hel del om hur oerhört hög och jämn standard han hållit de senaste 11-12 åren.

Chris Ash skrev:
Säger givetvis inte att han är bäst för det, men säger en hel del om hur oerhört hög och jämn standard han hållit de senaste 11-12 åren.......

man kör förhoppningsvis inte på gamla meriter :huvet

Undrar hur många som är slut och borde lägga av om femman i VM, med realistisk chans att bli fyra i VM, är slut, kass, värdelös och allt annat som skrivs.
Han är inte lika bra som han har varit men han spöar ändå majoriteten av de andra förarna på regelbunden basis...
Biaggi kör i MotoGP 2006 också.

Goodstuff skrev:
Undrar hur många som är slut och borde lägga av om femman i VM, med realistisk chans att bli fyra i VM, är slut, kass, värdelös och allt annat som skrivs.

Men det är det ända han blir oxå. 3:a, 4:a! Ge chansen till en ny talang istället för o ha med gnällapan.
+ är att han har hållt igen brödinkastet iår när han sitter på bästa materialet i GP klassen.

Och du Chris Ash, senast jag kikade så stog VM titlar högre i kurs än all statestik du kan komma på/gräva fram.
Han skulle hållt sig kvar i 250 istället under dessa 11-12 år.

Kram :)

Last edited:
Nicko@K.A.P skrev:
Han skulle hållt sig kvar i 250 istället under dessa 11-12 år.

Kram :)

Japp, tittar man på hans karriär så ser man att han inte alls hade i 500/MotoGP att göra. In med lite unga friska Superbikeförare med färgat hår,strumpa på huvudet och högstadieskägg som alltid ser glada ut och tackar teamet som nickedockor om de så kommer på 17:e plats.

Max kommer för alltid att vara en av de bästa och hårdaste roadracingförarna nånsin. Precis som Randy Mamola, trots att de bara radade upp 2:a platser.

Nu ska jag se Brno 2000 på VHS, när Rossi blir förnedrad med 10 sekunder av Kejsaren. Speciellt det racet visar att Biaggi borde hållt sig i 250.

Strider skrev:
Inte idag. Inte i förra racet, inte i förförra racet.

På den här nivån är man aldrig snabbare än sitt senaste resultat.
Så slutställningen i VM är ointressant? Det är bara sista racet på året som är det viktigaste?
Visst finns risken att Biaggi inte har en körning nästa år men jag är tämligen övertygad om attd et blir Pons-Honda för honom.

Det finns ju andra "åldermän" som kanske borde lägga hjälmen på hyllan, Barros börjar det ju snart växa mossa på.. Checa kan väl dänga till med ett eller annat bra resultat, men väldigt sällan. Även om stjärnorna behövs, så finns det rätt många yngre talanger nu som borde få chansen att visa upp sig.

Jag tycker de som är snabbast ska köra. Ålder är ointressant och om nu Biaggi, Barros och Checa kör snabbare än de nya talangerna så bör de ju få vara kvar.

Goodstuff skrev:
Jag tycker de som är snabbast ska köra. Ålder är ointressant och om nu Biaggi, Barros och Checa kör snabbare än de nya talangerna så bör de ju få vara kvar.

Jo, så är det ju också såklart. Men det blir tråkigt i längden om inte nya personer får chansen, särskilt eftersom det oftast krävs någon säsong innan de kommer upp i tempo.

oFFkeFF skrev:
Jo, så är det ju också såklart. Men det blir tråkigt i längden om inte nya personer får chansen, särskilt eftersom det oftast krävs någon säsong innan de kommer upp i tempo.

De är ju på väg in nu. Elias, DePuniet, Pedrosa, Vermuelen
Ge Robby Rolfo riktiga däck så kommer han köra fort också.

Chris Ash skrev:
De är ju på väg in nu. Elias, DePuniet, Pedrosa, Vermuelen
Ge Robby Rolfo riktiga däck så kommer han köra fort också.
Stoner och Porto också om man ska tro de senaste ryktena.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back