Är Biaggi slut nu?

Är Biaggi slut nu?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Strider skrev:
Inte idag. Inte i förra racet, inte i förförra racet.

På den här nivån är man aldrig snabbare än sitt senaste resultat.

Nehe... hur tänker du då? baserat på din egen erfarenhet av GP-racing då...

Last edited by a moderator:
Saxat från www.max-biaggi.com, Valmers skrattar skadeglatt förstås...

Hi guys,
I never felt comfortable on the bike around here at any point of the weekend. My team tried many things but nothing seemed to work. I rode as hard as I could on the package we had today and in the end it was only good enough for 12th place. To be in this position hurts me so much. The gap was two second off a lap and it’s honestly unbelievable. After the Japanese race, Malesia and Qatar races have been inexplicably terrible and I don't even have explanations. My spirit is gone here and I can only hope we have some small piece of sunlight in Valencia to end this season that I want to forget on some sort of a reasonable note

Bye

Chris Ash skrev:
Den typen av formuleringar från Biaggi började smyga sig in redan under förra säsongen. Det känns långt från den kaxiga, osäkra och nervösa typ som han tidigare personifierat under så många år. Det är nästan så att man börjar undra om han blivit pappa eller förlorat någon nära anhörig, sånt brukar göra även den hårdaste ganska ödmjuk. Utan ursäkter eller bortförklaringar så blir det medryckande och medkänslan tittar lätt fram när man läser Även Valmers har nog ett litet nallebjörnshjärta som blöder för Max bara sådär lite, lite, pyttelite.
:pannkyss

Chris Ash skrev:
Saxat från www.max-biaggi.com, Valmers skrattar skadeglatt förstås...

Hi guys,
I never felt comfortable on the bike around here at any point of the weekend. My team tried many things but nothing seemed to work. I rode as hard as I could on the package we had today and in the end it was only good enough for 12th place. To be in this position hurts me so much. The gap was two second off a lap and it’s honestly unbelievable. After the Japanese race, Malesia and Qatar races have been inexplicably terrible and I don't even have explanations. My spirit is gone here and I can only hope we have some small piece of sunlight in Valencia to end this season that I want to forget on some sort of a reasonable note

Bye
Wow - jag håller med Teddy. Unnar honom verkligen ett riktigt bra resultat i Spanien. Årets sista race?

Chris Ash skrev:
Japp, tittar man på hans karriär så ser man att han inte alls hade i 500/MotoGP att göra. In med lite unga friska Superbikeförare med färgat hår,strumpa på huvudet och högstadieskägg som alltid ser glada ut och tackar teamet som nickedockor om de så kommer på 17:e plats.

Max kommer för alltid att vara en av de bästa och hårdaste roadracingförarna nånsin. Precis som Randy Mamola, trots att de bara radade upp 2:a platser.

Nu ska jag se Brno 2000 på VHS, när Rossi blir förnedrad med 10 sekunder av Kejsaren. Speciellt det racet visar att Biaggi borde hållt sig i 250.
Eller också piskar de Biaggi, trots endast ett fåtal timmar på samma hoj?

Får jag påminna om att vi snart skriver 2006. Taekk.

Biaggi var riktigt bra förra årtusendet och då på kvartsliterhojar.
Han har blixtrat till emellanåt i kungaklassen men aldrig lyckats få till det under en hel säsong.
Nån annan har alltid varit bättre, så är det kära Biaggi fans.

Personligen tycker jag han är en primadonna som alltid gillat att skylla sina motgångar på materialet eller teamet.

Last edited:
Triggerhappy skrev:
Biaggi var riktigt bra förra årtusendet och då på kvartsliterhojar.
Han har blixtrat till emellanåt i kungaklassen men aldrig lyckats få till det under en hel säsong.
Nån annan har alltid varit bättre, så är det kära Biaggi fans.

Personligen tycker jag han är en primadonna som alltid gillat att skylla sina motgångar på materialet eller teamet.
Vilka i 500/MotoGP har sedan -98 varit väsentligt bättre bortsett Doohan och Rossi?

"Blixtra till emellanåt"...

Känns väldigt märkligt att åkare som t ex McCoy räknas som gudabenådade medan Biaggi nämns som en loser trots att bara Doohan och Rossi varit bättre. :va Man får väl konstatera att många inte följt GP så länge och har ett ännu kortare minne alternativt värderar annat än det sportsliga.

Teddy skrev:
Den typen av formuleringar från Biaggi började smyga sig in redan under förra säsongen. Det känns långt från den kaxiga, osäkra och nervösa typ som han tidigare personifierat under så många år. Det är nästan så att man börjar undra om han blivit pappa eller förlorat någon nära anhörig, sånt brukar göra även den hårdaste ganska ödmjuk. Utan ursäkter eller bortförklaringar så blir det medryckande och medkänslan tittar lätt fram när man läser Även Valmers har nog ett litet nallebjörnshjärta som blöder för Max bara sådär lite, lite, pyttelite.
:pannkyss
Om den lille självgode fan hade haft en tillstymmelse av självkritisk och ödmjuk inställning, hade jag kanske kunnat tycka lite synd om honom. Kejsaren.... :hihi

Nyteknik skrev:
Vilka i 500/MotoGP har sedan -98 varit väsentligt bättre bortsett Doohan och Rossi?

"Blixtra till emellanåt"...

Ja exakt ! Det är ju det jag menar....Biaggi kan ju inte gärna jämföras med kungarna, Max var en ständig "på podiet" i flera år nu är det sällan vi ser han där.
Nu är han dessutom ännu längre ned i rankingen.....ingen förväntar sig att han skall vinna, knappt att han skall nå pallen...oavsett bana, oavsett material.

Jag minns honom hellre som kung i 250 än en prestationshämmad 35årig spagge med taskigt psyke i MotoGP.

Neutral skrev:
Känns väldigt märkligt att åkare som t ex McCoy räknas som gudabenådade medan Biaggi nämns som en loser trots att bara Doohan och Rossi varit bättre. :va Man får väl konstatera att många inte följt GP så länge och har ett ännu kortare minne alternativt värderar annat än det sportsliga.

RÄTTNING I LEDET- McCoy vart gud för att han la rykande powerslides i TV-rutan, inget annat. :yoparty

Betr Biaggi....se mitt förra inlägg.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back