Vad fick dig att le idag?

Laser vid skolan, rondellen, Coop i Älta.
Jag log, polisen med bötesblocket log och morsade å då morsade jag också.

I slutet av Hornsgatan kommer en KLE från Västerbron. Samma färg och årsmodell som min! Den första KLEn jag sett sedan jag börjat bry mig någon gång i mars i år.

Någon TDM900 kanske jag sett men absolut ingen gul. En z750 LTD Twin såg jag förra eller förrförra året.

IMG_1677.jpeg
Dagen jag köpte den, 30/4 i år. 😎

Dotterns leende när hon för första ggn testade att köra mc! 😁
Tog med henne till en avskild väg vid Borlänge flygfält så hon fick testa lill-Duken.
Hon såg ut som rookiesarna i MotoGP efter första testet dvs ett enda stort leende. 😊
Ska fixa alla nödvändigheter under vintern så hon kan börja övningsköra direkt i vår. 👍

Har alla modellerna sålts som mopeder i Sverige? Det är några som jag aldrig har sett.

En sån där Topper (den vita) hade jag, fast röd. Började med en Compact med Husqvarna, sedan köpte jag Toppern av en klasskompis i gymnasiet troligtvis 1980. Annorlunda tanklock på dem.

Vinprovning med 9 portugisiska viner. 😁
Svårt att inte le efter det! :fyllisar

Rusch byggdes i Sverige..... :)
Där ser man. 👍
När jag var 13-15 var jag mest intresserad av MCB med Sachsmotorer. NSU, Viktoria, ILO Piano och sådant var helt ute. Puch Dakota, Alabama och Florida hade mina polare. Gillade aldrig Puch. Inte Zündapp heller. Så att jag inte känner till Rusch är inte så konstigt egentligen. Det var för övrigt två Rusch med igår.
Det var Motorhistoriska sällskapet som arrangerade rundan igår och ett krav var minst 20 år gamla mopeder eller äldre.
Många gubbar var 70+ så man kände sig ung på sin relativt moderna Yamaha. 🙂

IMG_1059.jpeg

IMG_0836.jpeg
Bild från förra året men han var med i år också. Jag hade en sådan när jag var 13. Kostade 50 spänn. Enpetare. ILO FP50 heter motorn. Monarped?
Efter den blev det flakmoppe. 😎

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...