Vad fick dig att le idag?

Jag köpte Gileran ny, cykelaffären på Västra Vägen i Linköping (Pizzeria där nu, mitt emot Lanemo's kondis så vet alla Lkpg-bor var det är). Jättenöjd men efter några veckor stendog den, tändspolen hade pajat men jag fick en ny på garantin. "Italienskt skit" sa mina polare som alla körde Puch. Långt senare köpte jag min första Ducati och fick höra det igen "Italienskt skit" men jag tålde det då för jag var redan vaccinerad mot kritiken.
 
En tisdag i slutet av augusti, mitt på dagen är favotitvägarna i det närmaste tomma.
Kör inte jättemycket nuförtiden men när jag gör det; jävlar jag gillar det!
c1b63c352a6972952c9dac42cca4b669.jpg
 
Iain Tyrrell trimmar förgasarna genom att stoppa en slang i örat och lyssna på dem.
Riva båt med dubbla Lambo motorer (motortrim börjar 20:20 in i videon)


Det gjorde säljaren av en SAAB V4 rally som jag tittade på, korsinsug och Weber 45or.

Han lyckades synka dom så bra att det bara var att beundra mätaren när hans kompis hade hittat den under bråten i garaget, alla 4 bollar i rak linje.
Det var inte hans första motorbygge om man säger så...

Sonen har en SAAB med weberkopior på, man kanske skulle testa om man klarar av att synka med hörseln, han har dock gått den vetenskapliga vägen och monterat lambdamätare, själv läste man bestyckningstips i trimkatalogen och sen kollade man om det gick fett genom att hålla handen bakom avgasröret och lukta på den sen..

Undra på att det gick jävligt mycket soppa, man ville ju att det skulle ligga åt det feta hållet.
 
Åkte till Gotland på 80talet med egen båt efter rite röka och öl. i hamnen spelade en polare detta.
Glömmer den aldrig.
Helt annan kultur.

 
Ja, men det ser för djävla fult ut! :mattias
Fast ändå lite intressant. Jag brukar undvika att dela "memes" där jag ser att språket är slarvigt behandlat för att det skär i skallen på mig. Här är det så grovt att jag slår över till att tycka det är lite kul.
Fast...
famous-cat-meme-which-started-and-launched-the-website-i-can-haz-cheezburger.jpg
 
Fast ändå lite intressant. Jag brukar undvika att dela "memes" där jag ser att språket är slarvigt behandlat för att det skär i skallen på mig. Här är det så grovt att jag slår över till att tycka det är lite kul.
Fast...
View attachment 520305

De flesta katter är trots allt ännu sämre på engelska.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top