Jag köpte Gileran ny, cykelaffären på Västra Vägen i Linköping (Pizzeria där nu, mitt emot Lanemo's kondis så vet alla Lkpg-bor var det är). Jättenöjd men efter några veckor stendog den, tändspolen hade pajat men jag fick en ny på garantin. "Italienskt skit" sa mina polare som alla körde Puch. Långt senare köpte jag min första Ducati och fick höra det igen "Italienskt skit" men jag tålde det då för jag var redan vaccinerad mot kritiken.





