Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror det var någon tidig AI som gjorde ett försök där…
Med vänlig hälsning,

Är lite osäker på Garellin, resten tycker jag mig ha sett som moppe. Femte bilden ser ut som en RuschHar alla modellerna sålts som mopeder i Sverige? Det är några som jag aldrig har sett.
Morini-mopparna har jag inte sett tidigare. Jättefina. Fast de var vanligare än DT50MX idag. Två mot en.Har alla modellerna sålts som mopeder i Sverige? Det är några som jag aldrig har sett.
- Gjorde inte Morini crosshojar också eller har jag fel om det också?Mopperally i Täby idag. 9 mil fram och tillbaka fast jag klämde in 5 till bara för att det är så kul att köra moppe.
View attachment 520180
View attachment 520181
Rusch byggdes i Sverige.....Morini-mopparna har jag inte sett tidigare. Jättefina. Fast de var vanligare än DT50MX idag. Två mot en.
Rusch såldes i Sverige. Garellin vet jag inte.
Där ser man.Rusch byggdes i Sverige.....![]()

Med tanke på mopederna du beskriver i din ungdom så är du inte så långt från 70 du heller. Honda o Yamaha kom i början på 80-talet så de ungdomarna som köpte dem börjar närma sig 60 nu. Mopparna du beskriver är 5-15 år tidigareDär ser man.
När jag var 13-15 var jag mest intresserad av MCB med Sachsmotorer. NSU, Viktoria, ILO Piano och sådant var helt ute. Puch Dakota, Alabama och Florida hade mina polare. Gillade aldrig Puch. Inte Zündapp heller. Så att jag inte känner till Rusch är inte så konstigt egentligen. Det var för övrigt två Rusch med igår.
Det var Motorhistoriska sällskapet som arrangerade rundan igår och ett krav var minst 20 år gamla mopeder eller äldre.
Många gubbar var 70+ så man kände sig ung på sin relativt moderna Yamaha.
View attachment 520224
View attachment 520225
Bild från förra året men han var med i år också. Jag hade en sådan när jag var 13. Kostade 50 spänn. Enpetare. ILO FP50 heter motorn. Monarped?
Efter den blev det flakmoppe.![]()
Med tanke på mopederna du beskriver i din ungdom så är du inte så långt från 70 du heller. Honda o Yamaha kom i början på 80-talet så de ungdomarna som köpte dem börjar närma sig 60 nu. Mopparna du beskriver är 5-15 år tidigare![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |