Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Termerna "Weaponized compassion" / "Weaponized kindness", eller vad Peterson skulle säga, kommer till sinne.
Har kommit ett problem med att det är jääääävligt mycket flugor här hemma. (Utomhus)
Det brukar vara mycket mygg, men de är mest ert problem runt solnedgången, och finns gått om bin & annat, men de stör ju inte egentligen om man inte petar på dem.
Men i år så går det inte att gå ut genom dörren, utan att vara svärmad med flugor, och de skall ju in i käften, öron, näsa, ögon... Äckligt som satan.
Vi pratar alltså vansinniga mängder, så det blir besvärligt att andas och skymmer solen, tänk biblisk svärm.
Hur blir jag av med skiten?
Man vill inte vara utomhus alls när det är så här.![]()
Fila/slipa ner ändan och gör en mjuk övergång till sidan som ska passa mot trappräcket.För nåt år sen gjorde jag ett enkelt trappräcke till övervåningen hemma av vanlig 43mm rundstav. Sen dess har jag fått synpunkter på att ena änden sticker ut och man kan fastna i den om man har vida ärmar, något jag själv inte har märkt. Första tanken var att sätta en knopp där, men det löser inte problemet mer än att man inte skrapar upp huden.
Nu har jag fått för mig att jag borde montera dit en bit så att änden går in mot väggen.
View attachment 518328
Såna där finns att köpa i både 40 och 45mm diameter, men inte 43.
Hur gör man en sån? Böja 43mm furu av billigaste sort känns inte helt enkelt.
Precis så gjorde dom på bygget jag var på nu innan gick på semester.Fila/slipa ner ändan och gör en mjuk övergång till sidan som ska passa mot trappräcket.
Det där låter som ett förfarande gällande olovliga vapen. Jag anar att det kanske handlar om extrema fall om det är en slags vansinnigt byggd motorcykel. Inte ens en snabb sporthoj, .. kanske om man använder den som ett vapen...Beslagta och förverka
Lanesplit ftw!!!Om man ska från Spånga till Grödinge och vill undvika stillastående trafik, är det då Danderyd-Bogesund-Rindö-Älta-Västerhaninge som är den mest lämpliga vägen? Det är ingen AC på min KTM.
Jag kör KTM...Lanesplit ftw!!!
Frys dem så kanske bakterierna dör.Mina favviskängor i brun suede från Timberland luktar verkligen skit. Dom är väl lite gamla nu, men sedan jag kom hem dyngsur från ett regnväder ett par veckor sedan, kängorna blev genomblöta, så har dom börjat lukta apa. Jag vill inte slänga dom så jag använder dom och byter strumpor ett par ggr om dagen.
Provade med lite ättika, det ska tydligen hjälpa. Men inte helt. Några tips? Tackar.
Det betyder att alla mina frysta rönnbär som jag plockade för ca 6 år sen blir utsatta för ... nej, det kan jag inte göra. Jag planerar göra en god dricka av mina rönnbär, en vacker dag.Frys dem så kanske bakterierna dör.
Lägg dojorna i en plastpåse först innan du lägger in dem i frysen. Annars så är det väl bara att använda ev frys på jobbet eller hos nån bekant. Ozongenerator funkar ju bra mot odörer också, kostar juh knappt på Aliexpress.Det betyder att alla mina frysta rönnbär som jag plockade för ca 6 år sen blir utsatta för ... nej, det kan jag inte göra. Jag planerar göra en god dricka av mina rönnbär, en vacker dag.
1. Använd ullstrumpor både preventivt och för att åtgärda. Jag skojar inte, ull bekämpar dålig lukt.Det betyder att alla mina frysta rönnbär som jag plockade för ca 6 år sen blir utsatta för ... nej, det kan jag inte göra. Jag planerar göra en god dricka av mina rönnbär, en vacker dag.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |