Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Det är absolut rätt användningsområde för en 3D printer, tänk bara på hur du lägger lagerlinjerna så att du får bästa hållbarhet
Tack, jag ska se över den möjligheten, har ingen egen printer men får fjäska lite haha

Och tack för övriga idéer men jag är ingen "handy-man" så bocka plåtar och fixa med kolfiber goes way beyond my knowledge :tungan

Nästa fråga till en nybörjare:

Går det att fixa sin egen sk "tail tidy" tex 3-D printa?
1500:- för en liten plastbit känns orimligt dyrt
Hur vill du göra med blinkers, samma som kommer med hojen eller byter du de också?
Om du printar, kan inte du ta en bild på hur du löser gängningen?
Eller kommer du isåfall att ha en förstärkning och sen en mutter/bricka på insidan bara?

Hur vill du göra med blinkers, samma som kommer med hojen eller byter du de också?
Om du printar, kan inte du ta en bild på hur du löser gängningen?
Eller kommer du isåfall att ha en förstärkning och sen en mutter/bricka på insidan bara?
Jag får hojen först på måndag så jag har inte klurat ut en lösning mer än att jag måste fixa bakskärmen haha

Men jag återkommer med bild om/när jag har en lösning :)

Amazon var inte så billigt heller (inte det jag hittade) men hittade en "universal" på Temu för dryga 100-lappen så jag testar med den! Måste säkert justeras men kan vara värt ett försök!
För framtida läsare kan du rapportera resultatet i Ducati Monster tråden här på sporthoj.com

Tack, jag ska se över den möjligheten, har ingen egen printer men får fjäska lite haha

Och tack för övriga idéer men jag är ingen "handy-man" så bocka plåtar och fixa med kolfiber goes way beyond my knowledge :tungan
Köp ett ark Kydex och en värmepistol på Biltema?

(Obs, gör INTE så - jag har tråkigt på jobbet.)

Amazon var inte så billigt heller (inte det jag hittade) men hittade en "universal" på Temu för dryga 100-lappen så jag testar med den! Måste säkert justeras men kan vara värt ett försök!
Nej, inte helt gratis men den i min länk låg väl på dryga 600:- istället för 1500:- som du pratade om i första inlägget.

Hoppas den från Temu funkar för dig, för de pengarna är det ju värt att testa.

Nej, inte helt gratis men den i min länk låg väl på dryga 600:- istället för 1500:- som du pratade om i första inlägget.

Hoppas den från Temu funkar för dig, för de pengarna är det ju värt att testa.
Såg inte att du länkade! Tack, passar inte Temu så är denna ett bra alternativ 👌

Blev nästan en ny motorcykel idag, eller nåja - bättre begagnad.
Tanken fanns där vid dagens början, men efter provkörning kände jag bara avsmak... F800GSA 2017 med 2000mil på mätaren, vet inte om det var just denna motorcykel (hoppas det). Allt förutom sittställning och sadel kändes sämre än på min Desert Sled. Kollegan har en 2009 800GS med närmare 8000mil på mätaren - anledningen till att jag provkörde. Kollegans känns som ny jämfört med den 2017 med 2000mil som jag provkörde. För att nämna några punkter, vibrationer, bromsar, knappar och gasrespons. Ytterst besviken då jag hade målat upp en bild av den som något fantastiskt innan provkörning 😂

Blev nästan en ny motorcykel idag, eller nåja - bättre begagnad.
Tanken fanns där vid dagens början, men efter provkörning kände jag bara avsmak... F800GSA 2017 med 2000mil på mätaren, vet inte om det var just denna motorcykel (hoppas det). Allt förutom sittställning och sadel kändes sämre än på min Desert Sled. Kollegan har en 2009 800GS med närmare 8000mil på mätaren - anledningen till att jag provkörde. Kollegans känns som ny jämfört med den 2017 med 2000mil som jag provkörde. För att nämna några punkter, vibrationer, bromsar, knappar och gasrespons. Ytterst besviken då jag hade målat upp en bild av den som något fantastiskt innan provkörning

Ja gamla F800GS är ju inte någon dålig hoj även om den inte förekom så flitigt i reklamen under åren.

Men vad köpte du då?

Med vänlig hälsning,

Ja gamla F800GS är ju inte någon dålig hoj även om den inte förekom så flitigt i reklamen under åren.

Men vad köpte du då?

Med vänlig hälsning,
Ja alltså det var det som var grejen - besvikelsen var så stor att jag brappade iväg därifrån på min gamla motorcykel.
Det var alltså ett nästan köp 🤣

Ett par dagar gammal nyhet. Men i väntan på att rätt grushoj ska infinna sig köpte jag en annan hoj jag suktat efter ett tag. En HD Night Rod Special. Grushojsletandet fortsätter. Dock med mindre budget. :lol IMG_0372.jpeg

Hur förklarar jag det här då? Tanken var en varvvillig och behändig sportig mc och så kommer jag hem med ett amerikanskt missfoster med elfel och trasig gummisnodd.
Ett utseende för svagsynta.
20250720_122948.jpg
Man måste inte göra som alla andra.
20250720_122959.jpg
Jag vet nog att det är stötstänger där.
20250720_123032.jpg
Klart som sjutton att oljan ska vara i svingen.
20250720_123158.jpg

Hur förklarar jag det här då? Tanken var en varvvillig och behändig sportig mc och så kommer jag hem med ett amerikanskt missfoster med elfel och trasig gummisnodd.
View attachment 518584
View attachment 518585
View attachment 518586
View attachment 518587
:tummenupp
Några dygn i garaget så blir den nog fin den där.

Förklara inget. Bara se den som ett litet projekt så är du hemma sen. Man behöver prövas lite ibland.
Startar den överhuvudtaget förresten?

View attachment 518584
View attachment 518585
View attachment 518586
View attachment 518587
Ett enkelt projekt jämfört med storqvarnan i blockettråden i alla fall. 😁

Back