Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Stod någonstans i Botkyrka för 35?

Grattis! Önskar puck-tvåan. 🙂

Vad består vinterns mysmeck av då?
Säljaren nämnde att någon hade hört av sig när jag hämtade den. Nu vet vi vem :)

Hojen har inte gått något sedan senaste servicen. Men den gjordes 2020. Tänker att det är lika bra att gå igenom den riktigt riktigt ordentligt.

Sen så har den nog inte fått så mycket tvätt/puts på väldigt länge. Så det blir ett lite mer omfattande jobb med att lyfta skicket så som jag tycker den borde se ut, givet milen.
Hojen har blivit stående då tid och intresse inte riktigt räckt till. Inte helt ovanligt att det blir så när andra intressen tar över.

Men med det sagt så är hojen helt utan skador och verkar aldrig ha varit nere i backen. Alla originaldelar medföljde ihop med all dokumentation och service historik. Det är ovanligt på så här pass gamla hojar.
Jag misstänker att det döljer sig en riktig pärla under det lite slitna skalet.

Fantastiskt snygga hojar, de där. Grattis till köpet!

Jag tyckte länge att nästa generation, 1050 varianten, var coolast av alla S3 genetarioner. Och hade länge siktet inställt på en sån. Och dom är coola.
Men efter att ha spenderat alldeles för mycket tid på att scanna annonser, och bilder på dessa hojar så började den estetiska sidan att föredra denna tidigare generation.
Det är ngt med att dom blir mer symetriska med den större cutsen. Så en sån fick det bli.

Jag tyckte länge att nästa generation, 1050 varianten, var coolast av alla S3 genetarioner. Och hade länge siktet inställt på en sån. Och dom är coola.
Men efter att ha spenderat alldeles för mycket tid på att scanna annonser, och bilder på dessa hojar så började den estetiska sidan att föredra denna tidigare generation.
Det är ngt med att dom blir mer symetriska med den större cutsen. Så en sån fick det bli.
Håller helt med, 1050:n ser lite rumphuggen ut.

Säljaren nämnde att någon hade hört av sig när jag hämtade den. Nu vet vi vem :)

Hojen har inte gått något sedan senaste servicen. Men den gjordes 2020. Tänker att det är lika bra att gå igenom den riktigt riktigt ordentligt.

Sen så har den nog inte fått så mycket tvätt/puts på väldigt länge. Så det blir ett lite mer omfattande jobb med att lyfta skicket så som jag tycker den borde se ut, givet milen.
Hojen har blivit stående då tid och intresse inte riktigt räckt till. Inte helt ovanligt att det blir så när andra intressen tar över.

Men med det sagt så är hojen helt utan skador och verkar aldrig ha varit nere i backen. Alla originaldelar medföljde ihop med all dokumentation och service historik. Det är ovanligt på så här pass gamla hojar.
Jag misstänker att det döljer sig en riktig pärla under det lite slitna skalet.
Skulle du mot förmodan ledsna på den inom nåt år eller så, dra iväg ett PM.

Är litet torsk på 955 i största allmänhet och speed triple i synnerhet.

Även om 690n i garaget nu fyller sitt syfte galant så är den kronkass att ha co-pilot på.

En sån här har jag velat ha länge. Faktiskt ända sedan dom kom. Men då det på den tiden var en rätt saftig prislapp på försäkringen, samt då det bara fanns plats för en hoj i garaget som då skulle passa till allt man tog sig för så blev det istället en Tiger.
Men dragningen till dessa hojar har funnits kvar.
När en lågmilad rackare kom ut till försäljning i närheten så var det dags att ta tag i saken.

Så nu finns en Speed Triple i vagnparken.

View attachment 520682Låga mil till trotts så finns lite att ta tag i. Vintern är räddad!
Härliga cyklar, men du köpte ju fel färg 😁
20151218_113629.jpg

Nuclear red heter lacken om jag minns rätt?

Jag lät samvetet styra. Och där är det svart ;)
Men det värsta är att jag tror att dom där "rosa" kommer vara dom som blir mest eftertraktade. Av den enkla anledningen att dom är ovanligast.
Jepp. Nuclear red.

Har legat på önskelistan länge. Har för mig att det såldes 16st -00/-01. De flesta är nog tyvärr omlackade. ☹️

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!