Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

H

Va? Yamaha, Kawasaki ,Suzuki De gör ju det ! Och lite roligare hojar har de byggt ! De sista åren :)

Nja inte så knäpptysta i motorn som Honda. Det enda man hör på Hondorna är det där lätta vinandet och avgaspuffarna. Resten knäpp jäkla tyst. Imponerande tycker jag.

Och märkligt att inga andra klarar av det.

Med vänlig hälsning,

Nja inte så knäpptysta i motorn som Honda. Det enda man hör på Hondorna är det där lätta vinandet och avgaspuffarna. Resten knäpp jäkla tyst. Imponerande tycker jag.

Och märkligt att inga andra klarar av det.

Med vänlig hälsning,
Haha ok då ..bara flytta till Hanoi...där är det nästan knäpptyst! :)

Hej!

Vet inte vart jag ska börja, fick ett litet infall och köpte min fösta hoj igår :tungan
Tog kort 2002 men livet kom mellan men nu var det dags!

Blev en Ducati Monster 950 plus -2022.

Den levereras nästa vecka och nu letar jag skivbromslås. Nu till min okunniga fråga, hur vet man vilken strl man ska ha? Abus jag kikade på hade 53mm eller 70mm som val...

Kolla med den du köpte hojen av om vederbörande vet vilket lås som passar

Nästa fråga till en nybörjare:

Går det att fixa sin egen sk "tail tidy" tex 3-D printa?
1500:- för en liten plastbit känns orimligt dyrt

Det är absolut rätt användningsområde för en 3D printer, tänk bara på hur du lägger lagerlinjerna så att du får bästa hållbarhet

Du kan ju testa å bocka till något i aluminium
Är ett annat alternativ

Du kan ju testa å bocka till något i aluminium
Är ett annat alternativ
Eller varför inte testa göra den i kolfiber? Om man vågar. Teoretiskt räcker det att ha en grundform att lägga väven efter eller runt formen.

Eller varför inte testa göra den i kolfiber? Om man vågar. Teoretiskt räcker det att ha en grundform att lägga väven efter eller runt formen.

Det finns en fin youtube om hur man pressgjuter kolfiber i 3D printade formar.

Annars kan man ju 3D printa en form att lägga väv i, men då lär man få spackla och slipa sig fördärvad

Det är absolut rätt användningsområde för en 3D printer, tänk bara på hur du lägger lagerlinjerna så att du får bästa hållbarhet
Tack, jag ska se över den möjligheten, har ingen egen printer men får fjäska lite haha

Och tack för övriga idéer men jag är ingen "handy-man" så bocka plåtar och fixa med kolfiber goes way beyond my knowledge :tungan

Hur vill du göra med blinkers, samma som kommer med hojen eller byter du de också?
Om du printar, kan inte du ta en bild på hur du löser gängningen?
Eller kommer du isåfall att ha en förstärkning och sen en mutter/bricka på insidan bara?

Hur vill du göra med blinkers, samma som kommer med hojen eller byter du de också?
Om du printar, kan inte du ta en bild på hur du löser gängningen?
Eller kommer du isåfall att ha en förstärkning och sen en mutter/bricka på insidan bara?
Jag får hojen först på måndag så jag har inte klurat ut en lösning mer än att jag måste fixa bakskärmen haha

Men jag återkommer med bild om/när jag har en lösning :)

Amazon var inte så billigt heller (inte det jag hittade) men hittade en "universal" på Temu för dryga 100-lappen så jag testar med den! Måste säkert justeras men kan vara värt ett försök!
För framtida läsare kan du rapportera resultatet i Ducati Monster tråden här på sporthoj.com

Tack, jag ska se över den möjligheten, har ingen egen printer men får fjäska lite haha

Och tack för övriga idéer men jag är ingen "handy-man" så bocka plåtar och fixa med kolfiber goes way beyond my knowledge :tungan
Köp ett ark Kydex och en värmepistol på Biltema?

(Obs, gör INTE så - jag har tråkigt på jobbet.)

Amazon var inte så billigt heller (inte det jag hittade) men hittade en "universal" på Temu för dryga 100-lappen så jag testar med den! Måste säkert justeras men kan vara värt ett försök!
Nej, inte helt gratis men den i min länk låg väl på dryga 600:- istället för 1500:- som du pratade om i första inlägget.

Hoppas den från Temu funkar för dig, för de pengarna är det ju värt att testa.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back