Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Hahaha har bara kört försiktigt än ;) Inga wheelies heller. Måste man köra in motorn eller :)
Kör heller inte över x tusen varv på motorn första 100 milen. Varvräknare?

Hoppas den inte drar lika mycket olja som min. 4 liter på 800 mil...

Kör heller inte över x tusen varv på motorn första 100 milen. Varvräknare?

Hoppas den inte drar lika mycket olja som min. 4 liter på 800 mil...
Ingen varvräknare , ingen tankmätare. Har du monterat dit ngn extern varvräknare ?
Vilken årsmodell av supermoto har du ? Får hålla koll med oljan då.

Ingen varvräknare , ingen tankmätare. Har du monterat dit ngn extern varvräknare ?
Vilken årsmodell av supermoto har du ? Får hålla koll med oljan då.
Hade en -16. Körde in den med varierande varvtal på olika underlag. Ingen varvräknare men låg inte på varken topp eller botten långa stunder.

Nu kör jag en 690 -20. Drar så gott som ingen olja alls. Men vis av erfarenheten med 701 håller jag koll och har en dunk olja hemma.

Varvräknare är inget jag saknar, faktiskt. Inte tankmätare heller. Hittills har jag sett den diskreta lampan för soppanivå i tid.

När man fyller år och inte får ngn födelsedagspresent. Ja då får man ju fritt fram och köpa sin egen =)

Husqvarna Supermoto 701 -2024
View attachment 515811
Kan ngn hjälpa mig att lösa följande : 1. Har ni ngn url för tail taidy kit för 2024, samt styränds speglar eller andra än original ? Tycker inte hitta ngt när jag googlar.

Kan ngn hjälpa mig att lösa följande : 1. Har ni ngn url för tail taidy kit för 2024, samt styränds speglar eller andra än original ? Tycker inte hitta ngt när jag googlar.
1
Ser det ut som på 690/701 jag har och haft så skruvar du bort "undre delen" av bakskärmen och sätter plåten på den lilla snutt som är kvar under bakljuset. Reflex och belysning löser du med universaldelar från typ hojstyling.se

2

Dessa åker på när jag får tid. Fick borra upp från m6 till m8 i hålet där skruven för expandern ska sitta. Sen i med en lång m8 och i övrigt använda originalexpadern. Speglarna sitter då på utsidan av barkbuster/handskydden.

Alternativt https://www.xlmoto.se/product/snell-styrandar-backspeglar-svart-justerbar_pid-SN_BM306-2_Black monterade under styret mot handtag till.

Last edited:
Jag körde en rund styrändspegel typ den ovan innanför kopplingshandtaget på min 701 enduro. Funkade bättre än man kan tro.
Skyltbelysningen uppe i skärmen bakom baklampan.
917A798A-1862-4C39-B5B3-56280FC8A6F9.jpegD2578BCF-FC29-467E-A7E7-F6C80FF1AA54.jpeg

1
Ser det ut som på 690/701 jag har och haft så skruvar du bort "undre delen" av bakskärmen och sätter plåten på den lilla snutt som är kvar under bakljuset. Reflex och belysning löser du med universaldelar från typ hojstyling.se

2

Dessa åker på när jag får tid. Fick borra upp från m6 till m8 i hålet där skruven för expandern ska sitta. Sen i med en lång m8 och i övrigt använda originalexpadern. Speglarna sitter då på utsidan av barkbuster/handskydden.

Alternativt https://www.xlmoto.se/product/snell-styrandar-backspeglar-svart-justerbar_pid-SN_BM306-2_Black monterade under styret mot handtag till.
Fan va nice! Får
Jag kolla på!

Körde hem gårdagens impulsköp idag på morgonen. Trots Fredag den 13:e så höll den fransade kopplingswiren ända hem. Ny wire beställd men får stå så länge. Blir nog en liten tvätt idag i alla fall för det skulle vara kul och se vad det är för kulör på fälgarna under all skit. 1000018218.jpg

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon