Scootertråden

Jag kör 2%+ på alla mina gamlingar.
Det vill säga att jag blandar lite i överkant, så att jag inte hamnar under 2, men aldrig så mycket som 3.
Har inte haft några problem med det, det ryker nog ändå
Ja, startar den så kör hem!

På tal om det så hamnade jag en gång i en diskussion med min kusin som är kemist, om hur mycket 2% inblandning är i oljevolym om man till exempel har 100 liter bränsle.
Kan säga att vi inte redde ut det, trots alkohol och bastu!

Yamaha har ju kört med 1% ända sedan slutet av 1970-talet. Kvalitet.

Med vänlig hälsning,

(När Yamaha och tvåtakt kommer på tal: Jag kör TDR:en med autolube-systemet inkopplat. Andelen olja ökar progressivt med trottellyft och varvtal, såtillvida att öppning av avgasporten också drar lite i oljepumpsvajern.
1 liter olja räcker i 55-60 mil. Bensinförbrukningen brukar vara kring 0.60 l/mil. Alltså 1 liter olja per ca 35 liter bensin = 2.9%, när man gör som Yamahas 80-talsingenjörer tänkte sig.)

Med det sagt: Jag hade gjort som hannuse, alltså direktblandat 2-3% i en gammal Vespa.

Ser att det kommit ut en liknande för 34 papp här:
Säger i och för sig ingenting om att det är rätt pris, men modellen kanske har ett visst attraktionsvärde i alla fall?

View attachment 514388
Jösses. Ja det var annat pris det. Tja, dom bygger ju inga fler. Defintivt inga som är i plåt och snygga som de klassiska.

Vilka däck kör ni med?

Mitt bakdäck drabbades av hastigt tryckfall under färd imorse...

Kan man leva med en sån här?
Vespa från 1965. Verkar finnas massa massa reservdelar fortfarande.
Jobbiga är kanske att tanka? Det var otroligt längesen jag blandade bensin.

View attachment 514346
Jaha, var det du som var "HALFBLOCK" på Tradera, eller...????

Jaha, var det du som var "HALFBLOCK" på Tradera, eller...????
Nej, jag drabbades av Snålitis när det drog iväg.
Försöker sälja min KTM först. Inte lätt. Skambud, folk som inte dyker upp och på Tradera folk som struntar i att betala vunnen auktion.
Blocket eller Tradera. Samma skit.

Blocket eller Tradera. Samma skit.
Ja, fy fan, ha ha.
Jag lade ut em omgång fälgar på Blocket härom veckan, pallade fyra dagar, sedan var jag tvungen att plocka bort annonsen.
Behåller dom istället, inte för att jag behöver dom, men för min mentala hälsas skull.

Ja, fy fan, ha ha.
Jag lade ut em omgång fälgar på Blocket härom veckan, pallade fyra dagar, sedan var jag tvungen att plocka bort annonsen.
Behåller dom istället, inte för att jag behöver dom, men för min mentala hälsas skull.
Usch ja, har en helt bunt fälgar och däck till bil. La ut på Tradera. Sålde tre(3) fälgar. Han betalade, sen avbokade han frakten och skickade ett meddelande flera veckor senare: Skicka tillbaka.
🤷

Har hört att man kan donera fälg och däck till Ukraina men jag hittar inte vem det är som tar emot. Så har någon tips så meddela.

Ja, fy fan, ha ha.

Alltså jag fattar inte. Blocket funkar ju bra? Har man grejorna på både Blocket och Marketplace blir man ju av med dem om man bara inte har kört fast i sin egen prisbild.

Sätt ett rimligt utgångspris, pruta vid smidig och snabb affär. Grejor borta, slantar in.

Annars sitter man ju kvar med besväret: grejorna kvar och inga slantar. De blir generellt inte värda mer.

Med vänlig hälsning,

Alltså jag fattar inte. Blocket funkar ju bra? Har man grejorna på både Blocket och Marketplace blir man ju av med dem om man bara inte har kört fast i sin egen prisbild.

Sätt ett rimligt utgångspris, pruta vid smidig och snabb affär. Grejor borta, slantar in.

Annars sitter man ju kvar med besväret: grejorna kvar och inga slantar. De blir generellt inte värda mer.

Med vänlig hälsning,
Fattar inte heller.
Lägger ut fälgar som är i nyskick, kostar 4200kr/st att köpa idag.
Mitt pris är 4000kr för alla fyra, med däck som i min menig är dåliga, 2-3mm.
Men får bara bytesförslag på stereoanläggning, dvärgget eller Madonnas stringtrosor från en konsert 2018.
Har svårt att bedöma värdet för mig i alla erbjudanden?

Fattar inte heller.
Lägger ut fälgar som är i nyskick, kostar 4200kr/st att köpa idag.
Mitt pris är 4000kr för alla fyra, med däck som i min menig är dåliga, 2-3mm.
Men får bara bytesförslag på stereoanläggning, dvärgget eller Madonnas stringtrosor från en konsert 2018.
Har svårt att bedöma värdet för mig i alla erbjudanden?

Ja det är helt sjukt. Jag lade just ut 4 äldre men helt okej alufälgar med oslitna Goodyear (fast gamla) för 4000. Sänkte till 3500 efter en vecka och fick ett bud på 2000 och lite whisky. Taget.

Med vänlig hälsning,

Med vänlig hälsning,
Det låter som du inte sålt grejer på blocket. Det är 78,6% kompletta idioter. Sätter ut en bil som jag vill ha 60,000 för. Inte alls för mycket. Får femton kamelryttare som bjuder 25 tusen och dessutom letar upp ditt telefonnummer och ringer. Och sen ringer dom till din fru. Dessutom vill dom gärna berätta varför din bil är skit och att dom är schyssta och att det är tufft att tjäna pengar på begagnade bilar.

Andra grejer så ska dom komma och hämta och betala då förstås. Dyker aldrig upp. Svarar inte i telefon eller skyller på att dom åt en dålig kebab. Skojar INTE. Nån jävla svenne som helt hundra skulle ha grejen kom med den ursäkten. Han kunde inte ringa och säga att han var sjuk. Nej, han var väl för dålig av kebaben för att kunna slå ett telefonnummer.

Jag sålde bilen för 54 till en svensk tjej.
Fälgarna åker på skroten för jag orkar inte med alla hjärndöda idioter.

Även fast jag sålde fälgarna för TRE kronor och han betalade i förskott med frakt avbokade han frakten och hämtade inte skiten. Fick bara ett meddelande tre veckor senare: Skicka tillbaka. Vadå? Tre spänn?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti