Scootertråden.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Scooter verkar vara inne nu. I brist på klassiker som Yamaha SR250 har jag börjat leta efter scooter i samma klass, t ex Honda Innova. Men de verkar också vara oerhört attraktiva och köps upp direkt av samlare. Blir inte långvariga på Blocket oavsett prisklass.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Scooter verkar vara inne nu. I brist på klassiker som Yamaha SR250 har jag börjat leta efter scooter i samma klass, t ex Honda Innova. Men de verkar också vara oerhört attraktiva och köps upp direkt av samlare. Blir inte långvariga på Blocket oavsett prisklass.
Ändå skönt att höra att du uppdaterar ditt material, även om det bara är marginellt.

Jag köpte en fungerande CS125, mindre än en mil hemifrån, för 9k förra sommaren, så än finns det hopp även för dig.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ändå skönt att höra att du uppdaterar ditt material, även om det bara är marginellt.

Jag köpte en fungerande CS125, mindre än en mil hemifrån, för 9k förra sommaren, så än finns det hopp även för dig.
Du är tyvärr alltför hoppfull.
Det kommer aldrig att hända.
Någonstans på ett demensboende kommer personalen att diskutera den återkommande överlämningen av en svårhanterlig brukare….
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Ja, men ändå.....det har kommit och gått några såna här sista tiden.
Är den inte liiite gullig ändå med sin heltäckande kaross, och "fasta installation"?
Får en känsla av att den skulle kunna klara ett bakhåll med finkalibrig ammunition.
Det kliar lite......man blir ju pensionär någongång (tror jag), och då ska man ha något att pyssla med.

Heinkel.png
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja, men ändå.....det har kommit och gått några såna här sista tiden.
Är den inte liiite gullig ändå med sin heltäckande kaross, och "fasta installation"?
Får en känsla av att den skulle kunna klara ett bakhåll med finkalibrig ammunition.
Det kliar lite......man blir ju pensionär någongång (tror jag), och då ska man ha något att pyssla med.

View attachment 497679
Det måste ju ändå vara årets rea?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top