300+ med 20-åring

Vad gör gathojen utan spärrar? H2R är nog en ren banhoj, utan reg skylt. Runt 330 enl vissa. Videon med 400+ är suspekt.
H2R går inte att registrera. Och den har väl 300 häst, så 400 är realistiskt med rätt drevning.

Därför finns H2 som går att få lika vass i princip.

Har H2 någon elektronisk spärr? Vad den toppar utan att byta annat än elektriskt är frågan? Typ avgas, laddtryck och liknande är fusk. Ev strypringar är ok att skippa.

Har H2 någon elektronisk spärr? Vad den toppar utan att byta annat än elektriskt är frågan? Typ avgas, laddtryck och liknande är fusk. Ev strypringar är ok att skippa.
Ja den har elektronisk styrning som hindrar 300+, men det är mer än bara en enkel spärr, så det behövs mappning och timing.
Och vill man komma upp i samma effekt som en h2r är det nästan billigast att byta motorn istället för allt man måste byta och lägga till.

Ni som har kört 300, är det något ni känner att ni behöver göra igen och igen?
Jag har aldrig tyckt speciellt mycket om att hålla höga hastigheter utan ser mer njutning i hastighetsändring i alla riktningar och när man ska till 300 brukar inte sista ökningen gå så fort.
Jag har gjort försök på autobahn runt 2005-2006 (minnet bleknar)med Hayabusa och ZX1400. Kom bara upp i 299 med hayabusan och då fanns det mer att ge. Det var jag som slog av för det började bli lite för mycket tivoli då bilar och livet runt omkring blev för mycket för min hjärna. Men kul att ha provat i alla fall! 120 med gammeltrajjan på krokig väg är fan lika läskigt…

Ni som har kört 300, är det något ni känner att ni behöver göra igen och igen?
Jag har aldrig tyckt speciellt mycket om att hålla höga hastigheter utan ser mer njutning i hastighetsändring i alla riktningar och när man ska till 300 brukar inte sista ökningen gå så fort.
Japp! Kört de hojar jag haft i botten på Hastighetsmätaren! 300 km/h kanske har det ibland varit glädje mätare....vad vet jag! :cool: Behöver jag köra som en dåre idag! Nej! Men ibland så pockar det på och man blir 20 Bast igen! :hjarta Men GS en går ju bara till 220 km/H...:( R1 va rolig 1998! :rock

Volvo 740 Turbo från 1984?

BMW 330 va?

Nä, Saab 105 vid tillfället. Bra fartkänsla, tunnelseende var förnamnet.

Annars har jag många gånger pressat 200-220 (mätarfart) genom Tyskland på 1990-talet men ärligt talat mest bara dumt. Första gången jag körde själv 1989 svängde jag in på en raststätte i kanske 170 - fyrhjulssläpp och när jag efter någon sekund kom ut igen på andra sidan gick det nästan 140. En bra läxa och det gick bra den gången.

Fattar att någon kanske tycker att det är häftigt att köra 300 då det är liksom peak nåbara fordon men har själv aldrig lyckat uppbåda någon större entusiasm för att köra fort rakt fram. Hög risk - noll belöning.

Dålig affär.

Kör snyggt!

När och var har man nytta av 300+? Några dragningar på en lång raka?

Jag gillar potenta maskiner (även om jag inte har någon nu), men undrar lixom.
Man har nytta av det om 250 km/h inte ger tillräcklig wow-faktor och om wow-faktorn är väldigt viktig för en. Den där känslan att oh fuck nu börjar det bli för mycket, och man vill ha mer av den ;)

Ja den har elektronisk styrning som hindrar 300+, men det är mer än bara en enkel spärr, så det behövs mappning och timing.
Och vill man komma upp i samma effekt som en h2r är det nästan billigast att byta motorn istället för allt man måste byta och lägga till.
Hur mycket kan man skrämma upp standard H2an i utan allt för stora ändringar?

Hur mycket kan man skrämma upp standard H2an i utan allt för stora ändringar?
Är det inte kring 260 hästar de brukar skylta med och sen bänka kring 240-250 på gummit?
Och det är inte dåliga siffror i den hojen.

More Maffia med en flashad H2
1788061728760.png

Exempel Brocks Performance
1788062047386.png

Last edited:
En original Busa 99-00 gör någonstans runt 310-315 km/h, samma med ZX12R.

Båda har klassiska mätare graderade till 350km/h, vilket var jättecoolt 1999/2000.

Ingen expert på Kawan men efterkommande Busor har samma drevning och den sk "spärren" till 299km/h (står 295km på min i pappren) består bara av en varvtalsspärr på 6ans växel.

Den lurar man bara genom att sätta på ett litet motstånd via växellådskontakten att 5ans växel är i hela tiden. (Kallas TRE-mod, Timing Retard Eliminator, för den som inte vet)
Den ändrar även tändkurvorna lite grann på de lägre växlarna, men inget som direkt märks i realiteten.

Jag har hängt på en turbo på min men originalsprutet sitter kvar orört. Enda modden på det är lambda-eliminator samt en TRE-modd.
Min hoj var byggd för att nå 300 ev. 300+ på mitten/slutet av -90-talet. Dåvarande ägare var lite trumpen att dåvarande sportbilar gick lite mer än 285 km/h och han blev därmed omkörd på autobahn på sina affärsresor i Tyskland. Vad han gjorde var att trimma motorn med det som fanns att tillgå då och montera lämplig drevning/utväxling. Han skickade hastighetsmätaren till någon firma som omgraderade och kalibrerade om den därav Max. Hastighet 360 km/h. Han påstår att han lyckades och han blev inte omkörd av dåtidens sportbilar😀

Jag har inte provat detta och jag kör den dessutom utan kåpor. Men upp till 250 km/h tar inga tider och det är ju skoj😂

Bifogat

• IMG_1473.jpeg
    IMG_1473.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 15
Hur många anledningar varför man behöver kraften, skall man behöva ange? Det är så mycket mer än att bara köra i 300.
Ja, det är turbo du behöver, jag upprepar.

Jag var aldrig uppe i 300 med sugmotor. Inte för att det inte var möjligt men hade inte rätt förutsättningar.

Men har gjort det med turbo och det är skön känsla när det finns så mycket kraft kvar utan att varva ur och på kortare sträcka. (Med den drevningen jag hade då)

Och du föredrar inte sporttouring, så det ÄR en tidig 1000R med fläkt där fram du behöver.

Last edited:
Min hoj var byggd för att nå 300 ev. 300+ på mitten/slutet av -90-talet. Dåvarande ägare var lite trumpen att dåvarande sportbilar gick lite mer än 285 km/h och han blev därmed omkörd på autobahn på sina affärsresor i Tyskland. Vad han gjorde var att trimma motorn med det som fanns att tillgå då och montera lämplig drevning/utväxling. Han skickade hastighetsmätaren till någon firma som omgraderade och kalibrerade om den därav Max. Hastighet 360 km/h. Han påstår att han lyckades och han blev inte omkörd av dåtidens sportbilar😀

Jag har inte provat detta och jag kör den dessutom utan kåpor. Men upp till 250 km/h tar inga tider och det är ju skoj😂
GSXR 1100 91/92, en sån säljer man inte.

Varvräknaren skall börja på 3 :yoparty

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...