Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har H-D slutat med "gaffel-vevstakar"? När jag hängde på 1:a Långgatan på 80-talet körde väl alla med rak 50-olja för att det skulle hålla, det var ofta det inte höll ändå.

Jo, om man klickar på att gå till youtube... det går inte att se klippet.
Har H-D slutat med "gaffel-vevstakar"? När jag hängde på 1:a Långgatan på 80-talet körde väl alla med rak 50-olja för att det skulle hålla, det var ofta det inte höll ändå.
Jag vill inte veta hur din fru ser ut!
Det var inte min fru, det var dinJag vill inte veta hur din fru ser ut!![]()
ja det är et konstverk.
ja det är et konstverk.
inte så länge sen orginalet var tillsalu på blocket, den med den fräcka bakskärmen o shovel motor
ja det är et konstverk.
inte så länge sen orginalet var tillsalu på blocket, den med den fräcka bakskärmen o shovel motor
Har dom vanliga stakar bredvid varandra nu?Det är inte ett bekymmer längre iallafall….80 talet är ju lääänge sedan
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bla bla bla
Du är alldeles för praktisk. Men visst har du rätt. "Konst" är bara till för den med utökad fantasi. Alla är olika. Jag försökte bara.Det kan du ju säga om precis vilken serietillverkad motorcykel som helst, en vespa piaggio eller en kinesisk moped
Det är alltså inget speciellt med den där förutom en annan tankdekal?
vet inte med andra, men jag har bara en stakeHar dom vanliga stakar bredvid varandra nu?
Den såg bra ut. Såg att ny Street Bob säljs för under 200tkr (igen). Saknar Sportsern med den luftkylda motorn, synd att den försvann.

Provkörde Street Boben å Low Rider S för några år sedan. Tyckte då Street Boben var rätt så mycket enklare att svänga med än Low Ridern som var trögare.Jag leker lite med tanken (alltså tanken) att göra om vilken som helst Harley till den där fina nya vackra Super Gliden.
Den övre är som sagt en Street Bob maskerad som den där retrohojen från 70-talet, den undre en Low Rider S från 2014 som jag monterat tanken från SuperGliden på i Fotoshop.
SuperGliden är fortfarande vackrare med sin kortare bakskärm och renare estetik, kanske tack vare att den är soft-tail (inga synliga fjädrar), samt det feta raka drag-piperöret.
LowRidern är en Dyna med allt det innebär. Men innan jag frankensteniserar sönder allt notera att dom verkar ha samma vinkel på i princip allt, gaffeln, sätet och hjulbasen är enligt min koll samma (1630 mm). Så annat än motorn, upphängningen och eventuellt bakdelens skillnader så är dom till synes väldigt lika.. inte nödvändigtvis likadana att köra.
View attachment 529637
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |