Diskussionstråden om olyckor

Jag misstänker att flera här kände han som dog i uppvisningskörningen i Falkenberg igår. Jag vet inte vad som hände, men har sett uppgifter om gashäng. Det jag tänker på är alla rutiner som finns för normal användning av den sortens motorcyklar med räcken och avstånd till publiken. Det är för mycket som kan gå snett när man bryter rutiner.

Jag misstänker att flera här kände han som dog i uppvisningskörningen i Falkenberg igår. Jag vet inte vad som hände, men har sett uppgifter om gashäng. Det jag tänker på är alla rutiner som finns för normal användning av den sortens motorcyklar med räcken och avstånd till publiken. Det är för mycket som kan gå snett när man bryter rutiner.
Riktigt tragiskt att vakna till den här nyheten. RG var en stor profil inom mc-gemenskapen i Falkenberg genom åren. Drev sin firma sedan 1992 med stor kunskap och passion. Även vi vanliga gatåkare och rr-förare kunde tillgodogöra oss hans kunskaper och få goda råd. Det han inte kunde om hojar var inte värt att veta.

VA...var det rg som dog ?
han hjälpte mej med min motor när jag var aktiv
vad var det som hände ?
rip
Sponsorevent för en elfirma som flyttat in till "stan". Som jag fattat det skulle hojen startas och sedan en liten burnis. Bor bara någon kilometer bort och stod och lagade mat med hörlurar på, men hörde sirenerna och undrade vad som var på G, men sedan gick man och la sig och vaknade till sorgliga nyheter. Hoppas nu verkligen att den skadade kvinnan överlever ❤️.

Man trillar ju inte bara av och dör när man gör en burnis. Även om det är en top fuel hoj. Jag killgissar att något har gått sönder och en projektil har träffat föraren. Väldigt tråkigt oavsett. :(

Man trillar ju inte bara av och dör när man gör en burnis. Även om det är en top fuel hoj. Jag killgissar att något har gått sönder och en projektil har träffat föraren. Väldigt tråkigt oavsett. :(
Potentiellt kan man ramla av och landa på nacken och dö.

Potentiellt kan man ramla av och landa på nacken och dö.
Vet inte hur det gick till. Men en fråga som dök upp i mitt huvud. När dom "bara" ska starta upp den inför publiken och göra en burnout. Hade han någon skyddsutrustning och hjälm? Har man inte hjälm så behövs det inte så mycket om man flyger av och landar olyckligt.

Fruktansvärt tragisk och tråkig olycka hoppas att tjejen som blev skadad klarar sig

En kille häromkring för några år sedan hade tvättat crossen och starta den och vände runt på garageuppfarten gasar till och får kast landar på huvudet och fick blödning i hjärnan så behövs inte mycket om oturen är framme.

Jag har bara sett olyckan beskrivas av folk som inte håller på med motorcyklar och det första var att "den for iväg, träffade en kvinna i publiken och sen in i ett hus som började brinna".

Potentiellt kan ju också en person svimma, få en stroke osv, tappa kontrollen över motorcykeln och så är olyckan ett faktum.

Jag var på ett bröllop för en massa år sedan, med stödkrage efter en vurpa. En äldre herre kom fram och vi började prata hojar. Dom var ett gubbgäng som brukade ta lite turer ibland, och en dag så kommer en kille från kön och bara blåser om alla, stumt och sen rakt ut i terrängen. Han hade fått en stroke, fallit ner lite med armarna så att det blev fullgas. vinglat förbi polarna och sen blev det tangentens riktning när vägen svängde.

Han hade fått en stroke, fallit ner lite med armarna så att det blev fullgas. vinglat förbi polarna och sen blev det tangentens riktning när vägen svängde.
Har för mig att det hände något liknande vid en bandag på anderstorp (kan varit någon annan bana)för ungefär 20-25 år sedan.

Potentiellt kan ju också en person svimma, få en stroke osv, tappa kontrollen över motorcykeln och så är olyckan ett faktum.

Jag var på ett bröllop för en massa år sedan, med stödkrage efter en vurpa. En äldre herre kom fram och vi började prata hojar. Dom var ett gubbgäng som brukade ta lite turer ibland, och en dag så kommer en kille från kön och bara blåser om alla, stumt och sen rakt ut i terrängen. Han hade fått en stroke, fallit ner lite med armarna så att det blev fullgas. vinglat förbi polarna och sen blev det tangentens riktning när vägen svängde.
Ja, nån form av akut sjukdomsfall är ju definitivt en möjlighet.

Men har inte Tragikvärket trummat in att det är hastighet, hastighet och hastighet som orsakar olyckor? :crash :krama
Inte så mycket att skoja om i en sådan här tråd enligt min bok iaf. Kala mig sur gammal gubbe får ni göra i andra trådar.

Inte så mycket att skoja om i en sådan här tråd enligt min bok iaf. Kala mig sur gammal gubbe får ni göra i andra trådar.

App app Miggen kräver fred mellan murveln och grävlingen! :krama

Vad gäller RG känns sjukdomsfall alternativt mekaniskt fel mest troligt, med tanke på hans erfarenhet :fakta

Den bästa komplimangen man kan ge en sådan människa är civilisationens pionjär, utan hårdnackade risktagare som klättrar in i dom barnsjuka helikoptrarna sitter vi kvar i grottor och fryser ihjäl :brinnerup

Hoppas det går bra för kvinnan, VIF RG :Bugar

Jag ber om ursäkt, jag trodde tråden var Diskussionstråden om olyckor. :rodnar

Tydligen råkade jag posta i en tråd om en, för mig, okänd dödsolycka. Det eftersom jag inte är här varje dag, läser alla inlägg och dessutom nyligen kört motorcykel i Tyskland, Polen och Tjeckien. :(

Om någon tagit illa upp så ber jag om ursäkt, det var inte meningen.

Att logga in oftare och läsa fler inlägg har jag inte lust till så jag får posta färre inlägg...

Nyheter
Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Back