Appropå drivpaket och utväxling - hur ser utväxlingen ut på en sån där, alltså hur fort går den på växlarna? Gissar att ettan är hög som f*n och sedan tätstegat? Gearing Commander hade förstås ingen info om RS-modellen 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer att få kopior på Foggys alla data papper med gearing, inställningar etc.Appropå drivpaket och utväxling - hur ser utväxlingen ut på en sån där, alltså hur fort går den på växlarna? Gissar att ettan är hög som f*n och sedan tätstegat? Gearing Commander hade förstås ingen info om RS-modellen![]()
Det där har jag också undrat på dessa hojar/styrkronor. Vad jag sett så har Ducati Corse använt detta system för det mesta genom 916/999/1x98 i WSBK. Förmodat att det är två excenter i varandra så man justerar båda för att hålla allt rakt? Men första gången nu jag ser utdrag ur manualen/sprängskiss. Men också sett styrkronor där man bytt ilägg. Har själv 749R, där är det två excenters i varandra, en för vinkel, en för offset, men bara två inställningar vardera (180 grader från varandra) så blir ju inte ovan problem.Intressant.
När man kör excentriskt så där så flyttar man runt kronan runt styrstången.
Så på 25mm offset så är excentern i centrum framåt.
På 31 så är den centrum bakåt.
Allt där mellan så är det också en justering i sidled också.
Så för 28mm offset så borde kronan vara 3mm i sidled också.
Undra hur förarna upplevde det.
Jag kommer att få kopior på Foggys alla data papper med gearing, inställningar etc.
En kompis till mig fick allt det av Carl! Så förhoppningsvis har jag det i Mars.
Det var ingen kassett på fabrikshojarna under 98, det kom lite senare på tex 1098 och 1198.Är det kassettväxellåda på denna? Finns det I så fall fler utväxlingar att tillgå?
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |