Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ser bra ut med magneten där. Placeringen av magneten påminner om hastighetsgivaren på Sprint RS där magneten (och spolen) sitter nära framhjulsaxeln.Jo det tar slut för alla nån gång dock känns det ut fördjälvligt då relativt unga dör vare sig hundar eller människor.
Då det gäller epoxy har jag ingen aning om värmeledningen men troligtvis är den nog sämre än i luften. Skulle det hela ge upp så får man väl göra ett nytt kort. Har i alla fall beställt motståndet som saknades.
Har fortsatt med magneten till hastighetsgivaren, frågan är huruvida detta är en klok konstruktion? Magneten som följde med mätaren sitter med en låsning på insidan av fästet så den ska nog funka. Det jag funderar över är om det är klokt att ha detta fästet i aluminium? Ska göra nu låsbleck till skruvskallarna om man ska göra så här. Själva givaren tänkte jag montera där hållaren till vajern sitter.
View attachment 525243
För låsa skruvarna borde det räcka med vanlig gänglåsning.
Klokt ha fästet i Aluminium.
Med järn/stålfäste överhängade risk magnetflödeslinjerna kortsluts av järnet i fästet eller i varje fall försvagas av järnet i fästet så spolen känner av ett mindre passerande magnetflöde.
Last edited: