iceice
Gudomlig sporthojare
Ibland äter jag köttbullar.Ibland gör jag smör av grädde, tillsätter lite salt och det blir svinbra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ibland äter jag köttbullar.Ibland gör jag smör av grädde, tillsätter lite salt och det blir svinbra
Ibland äter jag köttbullar.
Provat att tillsätta biltemas olja?Jag vet, lite väl långsökt men jag försökte mig på olika blandningar av oljor, tillsatser, sedan kom någon in på Bregott och då blev jag tvungen att hitta på ett ”eget” recept. Ber om ursäkt för det.
Blir det inte en lite bränd smak då, som aska?Provat att tillsätta biltemas olja?![]()
Bara när du går över 1,2%...Blir det inte en lite bränd smak då, som aska?
Polo Motorrad & Sportswear i Tyskland är som Biltema fast för motorcyklister som också säljer sin "egna" olja under private label. Polos olja heter Racing Dynamic och buteljeras av Fuchs, men det är inte någon av deras existerande oljor som buteljeras då informationen på databladen inte matchar, utan det handlar om en egen blandning som enligt Motorrads oljetest från 2013 inte hade den bästa basoljan men dock ett välbalanserat tillsatspaket. Oljan kom på plats 9 av 14. Ungefär där tror jag också att Biltemas olja skulle lägga sig i ett test. Vinnare blev Castrol Power 1 Racing (heter numera Power 1 Ultimate).
Jag ser ingen anledning att köpa Biltemas olja när Castrol endast kostar 30 kr mer per liter.
Äntligen tillbaka!Polo Motorrad & Sportswear i Tyskland är som Biltema fast för motorcyklister som också säljer sin "egna" olja under private label. Polos olja heter Racing Dynamic och buteljeras av Fuchs, men det är inte någon av deras existerande oljor som buteljeras då informationen på databladen inte matchar, utan det handlar om en egen blandning som enligt Motorrads oljetest från 2013 inte hade den bästa basoljan men dock ett välbalanserat tillsatspaket. Oljan kom på plats 9 av 14. Ungefär där tror jag också att Biltemas olja skulle lägga sig i ett test. Vinnare blev Castrol Power 1 Racing (heter numera Power 1 Ultimate).
Jag ser ingen anledning att köpa Biltemas olja när Castrol endast kostar 30 kr mer per liter.
VAR kostar Castrol 30kr mer? Och nu köpte jag Biltemas lite för att fira den här tråden.Polo Motorrad & Sportswear i Tyskland är som Biltema fast för motorcyklister som också säljer sin "egna" olja under private label. Polos olja heter Racing Dynamic och buteljeras av Fuchs, men det är inte någon av deras existerande oljor som buteljeras då informationen på databladen inte matchar, utan det handlar om en egen blandning som enligt Motorrads oljetest från 2013 inte hade den bästa basoljan men dock ett välbalanserat tillsatspaket. Oljan kom på plats 9 av 14. Ungefär där tror jag också att Biltemas olja skulle lägga sig i ett test. Vinnare blev Castrol Power 1 Racing (heter numera Power 1 Ultimate).
Helsyntet?Enligt deras egna datablad så är det Fuchs som är deras leverantör, det framgår också av oljetestet jag syftade på.
Databladet hittar du genom att klicka på denna länken och sedan på "Downloads" och sedan på "5734781_Safety Data Sheet".
![]()
Oljetestet kan du läsa här.
Oljemagasinet säljer 4 liter Castrol Power 1 4T 10W-40 för 449 kr.
Delsyntet är den också såg jag nu.
Nej det är sant.
Alla bor inte bredvid biltema för egen del tycker jag att 99kr för att slippa köra 6 mil (i mitt fall) tur och retur till närmsta biltema är billigt.
Jag köpte Motul senast för deras är bäst enligt kaffesumpen jag rådfrågade sist.![]()
69 kr kostar frakten. Vad kostar det inte i bränsle- och värdeminskning att ta bilen till och från Biltema och köpa olja där?
Låt oss säga att din hoj behöver 4 liter olja och att du byter olja innan du ställer undan hojen för säsongen samt byter olja när säsongen börjar nästa år. Då gör du två byten per säsong. Hos Biltema betalar du 658 kr för 8 liter exkl eventuell kostnad för hur du tar dig till och från butiken. Castrol kostar dig 967 kr inkl frakt. Det handlar om en merkostnad på ynka 309 kr per år för att hälla i en testvinnande olja i din motorcykel i stället för en du-vet-inte-vad-olja.
Har nu länkat till rätt olja (helsyntet).
Å glöm inte askan!
Aha, så det är bara konserveringsolja över vintern då?För att det beroende på hur den har förvarats kan ha bildats kondens.
Vad hemskt det känns nu med Du-vet-inte-vad-dunken jag köpte.Å glöm inte askan!
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |