Nu är jag lite bitter. Som jag skrev tidigare så hade jag en nyckel som inte fungerade, sprutade lite kontaktspray i tändningslåset i tisdags och nyckel fungerade. Provade att starta några gånger under veckan och startade lätt varje gång. Beställde olja och filter som jag fick i fredags och gjorde oljebyte igår för att kunna ta en premiärtur idag när det blivit plus igen.
Igår inga problem med att starta med den "felande" nyckeln för att varmköra och likaså inga problem med att starta efter oljebytet men idag när jag skulle ut så startar den inte..
Hämtade den andra nyckeln men likadant. Blir lite olika fel med respektive nyckel:
1 "felande" nyckel så lyser HISS-lampa konstant, slocknar inte.
2 Med nyckel som alltid fungerat även för tidigare ägare så lyser Hiss-lampa i 10 sekunder och gör sedan en lång blink och tre korta.
Felkod som jag förstått det är 1 HISS får ingen kontakt med nyckel och 2 är "Signal jammed by other key" men jag har haft den andra nyckeln i huset. I ren desperation rullade jag ut hojen ur garaget ifall det fanns något som störde där inne.
Det hela är väldigt märkligt då jag inte grejat något med det elektriska utan bara gjort en oljebyte där allt funkade ok igår och 12 timmar senare så händer detta. Tog aldrig ur nyckeln ur tändningslåset men det känns långsökt att det skulle påverkat?
Har provat idag med att spraya lite i kontaktstycken, laddat batteriet, provat med startkablar från bil, kollat säkringar som var hela men ingen skillnad. Dödarknapp är ok, startmotor drar inte alls när den av och går runt lätt när den på.
Det måste vara något med HISS-funktionen? Eller har ni några andra tips?