Honda Transalp-tråden

Någon som har koll på om 650 2002 tillverkades i Japan? Det jag hittar på nätet är att produktion flyttades 1994 enligt Dobbs och en annan säger 1997 (600cc) men jag har för mig att jag läst att 650 var japantillverkad fram 2002 och därefter flyttades produktion och en ägare jag pratat med säger samma sak.

Verkar så när jag försökt hitta själv och jag måste sett/minns fel samt att Transalp-ägaren sagt fel. Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag såg ett youtube-klipp som handlade om Transalpens historia.

Åkte och köpte en 2002 igår och den är ihopsatt i Montesa enligt skylt på ramen, så Wiseguy hade rätt. 🙂

Hur fungerar HISS? Ena nyckeln startar inte hojen med. Man behöver ta sig till Hondaverkstad för att få kodat en ny nyckel?

Sitter på jobbet och ska beställa hem olja, filter mm. men är osäker på bricka för oljeplugg.
är det denna (14mm) https://www.xlmoto.se/product/kopparbrickor-5-pack_pid-24-C14

Edit: Vågade inte chansa så ringde färg och mc center i Uddevalla som hade på hyllan och tog löjligt lite betalt för att skicka några på posten. Det är 14mm.

Last edited:
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil