Frågor man vågar ställa

Någon som kan tipsa om bra vvs-firma södrastockholm. Har börjat riva i ena badrummet, och behöver fixa ut rören genom framtida plywood. Badrummet är 25 år gammalt och på den tiden var det bara enkelgips och våtrumstapet.
Har rör-i-rör och det är det som ställer till det för mig.
Skicka PM.

Känner ett par genom jobbet som ger gott intryck. Har inte haft dem hemma hos mig. Men att de är hela, rena, vettiga och för sig som folk är iaf ett plus...

Vad är motsatsen till en kondom?

Nä men jag håller på att knåpa ihop en hållare för en skärm i vinterpulkan, enkelt & inga större investeringar.. är en knepig kombo tydligen. Självborrande och konstruktionslim på brädan är inte aktuellt.

Så en hållare för skärmen à 15.6" eller på riktigt 354.85 x 227.97 x 11.9 mm och knappt 1.4kg. Köpt 2 billiga för totalt 180kr om jag kommer ihåg rätt och sedan är tanken att hållaren fästs med magnet på det jag konstruerar. Förut hade Clasan 50kg magnet men nu var 30kg det som smällde högst. Oavsett vill jag minimera risken att den glider och kom f-n inte på något vettigt. Ja jag kan beställa men handlar helst över disk när man är igång.

Tunnt som vinyl, typ, med hög friktion utan att skrapa märken. Såndär antiglidmatta med hål i känns lite skräpigt och bygger kanske för mkt för magneter.

Helst skulle jag haft ett hard case eller gummi utan lock men verkar lögn i helvete med dom måtten. Det är en Book 2 360 som mest samlar damm och därav får den bo i bilen sen.

Förut hade Clasan 50kg magnet men nu var 30kg det som smällde högst. Oavsett vill jag minimera risken att den glider och kom f-n inte på något vettigt. Ja jag kan beställa men handlar helst över disk när man är igång.

När man har skrivit ett sms och får tillbaka ett svar, plus att mottagaren skriver: gillade och sen hela eller delar av sitt sms citerat, är inte folk vana vid att få ett trevligt sms idag eller hur tusan ska man tolka beteendet ?

När man har skrivit ett sms och får tillbaka ett svar, plus att mottagaren skriver: gillade och sen hela eller delar av sitt sms citerat, är inte folk vana vid att få ett trevligt sms idag eller hur tusan ska man tolka beteendet ?
Förmodar du har en Android-telefon? Det brukar bli så när Apple-mottagare trycker "gilla" på ditt meddelande. Med Apple hade du förmodligen sett en liten tumme vid det skickade sms:et istället.

En hämnd från jordklotet, klotet har dessutom registrerat för låga CO2-värden och var tvunget att starta ett vulkanutbrott för att kompensera för vårt sparande på utsläpp! :fakta

Tänk om det hade funnits en standard för SMS att förhålla sig till, då skulle inte sånt här behöva inträffa...

Någon som vet hur man får isär en sån här för att byta lager? Ny fläkt till en Nibe F370 kostar ca 5000, har hittat på nätet att det mycket troligt är lager 608ZZ till den här, och de kostar typ en hundring tillsammans. Men det är en massa plast så vågar inte vålda. Fläkten är tillbaka på sin plats utan att jag bytt lager och tjuter svagt som hörs överallt där den suger ut luft.

1763737158378.png

1763737168899.png

Nån som har en susning om varför FB-länkar visas på finska på SH, alla övriga länkar kan jag läsa och förstå (de är på svenska och engelska).

_____________________________________________________________________________________________
1763741579897.png

Last edited:
Ni som är Stockholmsvana, hur utbrett är dubbdäcksförbudet nu för tiden?
Går det att komma till/från hamnen med dubbat utan att bryta mot detta?
:va

Ni som är Stockholmsvana, hur utbrett är dubbdäcksförbudet nu för tiden?
Går det att komma till/från hamnen med dubbat utan att bryta mot detta?
Ja, undvik bara Sthlm City (Kungsgatan) och Södermalm (Hornsgatan).

• Gilla
Reaktioner: SJP
Ja, undvik bara Sthlm City (Kungsgatan) och Södermalm (Hornsgatan).
Låter bra.

Behöver åka på affärsresa, blir ju 222'an > centralbron > E4 norr.
Annars skulle jag inte bry mig så mycket, men polisen brukar kolla alla som rullar av båten i Sthlm så är det förbud på 222'an eller så så hade det väl blitt dyrt.

Hur kommer det sig att individer som befinner sig bakom ratten i bilar blir uppenbart förvånade när trafikljusen slår om till grönt? När jag sitter och väntar ingår det i min mentala begreppsvärld att det så småningom kommer vara en annan färg än röd, men andra beter sig som att det gröna kommer helt ur det blå.

Hur kommer det sig att individer som befinner sig bakom ratten i bilar blir uppenbart förvånade när trafikljusen slår om till grönt? När jag sitter och väntar ingår det i min mentala begreppsvärld att det så småningom kommer vara en annan färg än röd, men andra beter sig som att det gröna kommer helt ur det blå.

Trafikljusen är ju frizoner för TikTok scrollande, då vill dom ju att det ska vara rött länge...

Det är rött åt helvete för länge - man börjar planera världsherravälde för att förbjuda skiten.

Varför i hela världen skulle man sätta termosar, och dess lock i två olika skåp i köket?
Och varför skulle man byta skåp (utan att de i misstag hamnar i samma) ungefär var tredje vecka?

Är det samma klientel som sitter och ser en långfilm på sin lilla smartphoneskärm som bara är lite större en en dryg dm i storlek... som har TV-skärmar hemma som är allt ifrån 40" - 100"? :)

Skäms att erkänna att jag inte ens äger en smartphone. Tröttnade på att vareviga jävla dag hålla på att ladda den förbannade mobilen så det slutade med att den fick stå på laddning dygnet runt, året runt. Men då gav batteriet upp och inte kunde jag byta batteri på någon minut utan telefonen åkte till återvinningen. :smasha

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!