Frågor man vågar ställa

Vissa är väl dock lite mer narcissistiskt lagda än andra.
Jo visst.

Själv har jag problemet att tanten jobbar i princip bara när dagis är stängt, kvällar och helger och kommer hem när Junior ska gå och sova.
Då gnäller hon på att hon aldrig får vara ledig när hon är ledig utan är fast med hushållsarbete, och tycker att jag ska göra mer av det. Men det blir ju lite så när hon är ensam hemma hela dagarna när jag är på jobb och ungen på dagis. Medan jag i princip är singelpappa alla tider jag inte är på jobb.
Jag kör och hämtar från dagis 19 dagar av 20, sköter alla fritidsaktiviteter, barnkalas osv, lagar mat 2-3 gånger om dagen, bygger lego och lagar pärlplattor, all skötsel av hus och trädgård, jobbar fler timmar med högre lön och betalar därför det mesta, och försöker ändå kila in några timmar motion i veckan efter att junior går och sova (vilket hon inte gör - soffan är kung).
Så ja, då får hon leva med att köra lite tvättmaskin och gå ut med sopor när hon är 6 timmar ensam hemma om dagarna tycker jag. Men det är förstås oschysst.

Det slår mig när jag läser i denna tråd att jag måste vara sjukt lycklig lottad som har en sambo jag varit i par med i +25 år och vi tycker fortfarande om varandra!
:kiss
Merparten av skribenterna verkar vara ihop med fan själv…

Min var bra tills hon bytte jobb, inte första bytet av jobb men jag tror att någon eller några gav henne konstiga ideer där.

Hon var ju inte svensk och jag misstänker att någon eller några fördomsfulla individer betraktade henne som utnyttjad av den dumma vita mannen. Och ni kan ju tänka er vilka frågor dom ställer då, vem lagar mat hos er? Vem städar hos er?
Inte frågar dom vem som skottar snö, vem som lagar datorn, eller vem som snickrar och bygger osv

Jag kan naturligtvis ha helt fel och det kan ju vara en slump att det var just efter bytet av arbetsplats som saker började gå snett.

Det slår mig när jag läser i denna tråd att jag måste vara sjukt lycklig lottad som har en sambo jag varit i par med i +25 år och vi tycker fortfarande om varandra!
Jag har aldrig förstått mig på folk som gnäller över sina partners. Det är förhoppningsvis så att de valt själva vem de lever med.

Jag har aldrig förstått mig på folk som gnäller över sina partners. Det är förhoppningsvis så att de valt själva vem de lever med.
Folk förändras när verkligheten kommer emot. :/

Verkligenheten suger för övrigt, och kan dra riktigt rysligt långt åt helvite alltihop.

Folk förändras när verkligheten kommer emot. :/

Verkligenheten suger för övrigt, och kan dra riktigt rysligt långt åt helvite alltihop.
Att man inte uppskattar varandra när det skurit sig är begripligt, men jag har hört många som gnäller över nån som de fortsätter leva med och gnäller vidare.

Fråga till fellow members.
Jag har fått följande förslag av ett ex:

Göra i ordning hennes motorcykel som stått orord i typ tio år vilken innebär fökjande:
- Tömma och rengöra tank och förgasare.
- Byta olja och filter, och ev luftfilter.
- Justera ventilspel.
- Byta bromsvätska.
- Justera kedja och däcktryck.
- Byta batteri och givetvis försöka få igång den.

För att genomföra detta behöver jag ta med mig följande:
- Vertyg.
- Oljebalja.
- Brakleen.
- Trasor.
- Kedjesmörj.
- Luftpump.
- Pall o lite annat smått å gott.

Räknar med att detta kommer att ta 6 - 8 timmar i ett trångt villagarage med en sketen vägglampa.
För att utföra allt detta har jag blivit erbjuden ersättning i form av.......en middag.

Vad hade ni svarat?
"Nej jag ska fixa Rockmorsans hoj då"

Att man inte uppskattar varandra när det skurit sig är begripligt, men jag har hört många som gnäller över nån som de fortsätter leva med och gnäller vidare.
Det är ju inte så lätt att bryta alltid.
Om det finns barn att tänka på tex. Eller om ekonomin inte finns där för att starta nytt med boende etc.

Det är ju inte så lätt att bryta alltid.
Om det finns barn att tänka på tex. Eller om ekonomin inte finns där för att starta nytt med boende etc.
Rätt. Man kan inte bara bryta för att man har en konflikt. Man reder ut den. Det är att ta ansvar. Speciellt viktigt om man har barn

Ungefär som alla dom som går och klagar och verkligen avskyr sitt jobb och går år efter år och mår dåligt. Men inte vågar ta steget och byta jobb. Speciellt i mindre städer/samhälle där kanske inte finns så överdrivet många olika arbetsgivare.

Har en kompis som nu efter varit 32år på samma ställe äntligen fick tummen ur och letade rätt på ett annat jobb. Sen nu efteråt sa att dom sista 10år har jag nog inte trivts så bra.

Ungefär som alla dom som går och klagar och verkligen avskyr sitt jobb och går år efter år och mår dåligt. Men inte vågar ta steget och byta jobb. Speciellt i mindre städer/samhälle där kanske inte finns så överdrivet många olika arbetsgivare.

Har en kompis som nu efter varit 32år på samma ställe äntligen fick tummen ur och letade rätt på ett annat jobb. Sen nu efteråt sa att dom sista 10år har jag nog inte trivts så bra.
Det är väl lite samma med att byta jobb som med att byta partner.
Inte enkelt om ingen vill ha en.

Partner kan man å andra sidan leva utan. Jobba "måste" nog de allra flesta. Även om man är där frivilligt i princip så har man nog i verkligheten inte många realistiska valmöjligheter.

På min första arbetsplats fanns det en gammal farbror, han berättade att han hade gått tvärs över vägen när han var 16år och sökt jobb och fått det.
Legenden sa att han hade sagt "här blir jag inte kvar länge till" redan första månaden, och sedan minst en gång i månaden i 40 års tid...
Jag slutade dock före honom.
Jag var in vad jag tyckte var många år efter det och han var kvar, vi pratade lite och han sa "här blir jag inte kvar länge till".
Jag drog väl på munnen eller något, för han flikade in "Jag går i pension efter vintern, egentligen är jag redan pensionär, men dom behövde mig några månader till"

Edit: Jag åkte förbi där förra veckan, nu är huset jämnat med marken och bara minnen lever kvar

- Liknande för mig fast "bara" 13 år ihop än. O inte bara tycker om, utan älskar varandra...och med : ))
Om det finns någon hemlighet utöver kärlek i sig, så är det ju helt klart fysisk närhet.
Att vakna o starta dagen med en gosig nakenkram är ett recept.

- Liknande för mig fast "bara" 13 år ihop än. O inte bara tycker om, utan älskar varandra...och med : ))
Om det finns någon hemlighet utöver kärlek i sig, så är det ju helt klart fysisk närhet.
Att vakna o starta dagen med en gosig nakenkram är ett recept.
38 år här och lyckligt gifta i 32. Tiden går... :rodnar
Reda ut missförstånd/bråk innan man går och lägger sig och kramas mycket. 👍
Kommunikation allmänt.

Fullt medveten om att jag haft tur med min dam. ❤️
Nog bara hon som stått ut med mig och mitt arbetsliv. 🫣

Nyheter
Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

Back