Frågor man vågar ställa

Jag är nöjd med smaken på dom färdigmalda bönorna dom har på ICA, och förbrukningen är tillräckligt hög för att dom inte ska tappa smak innan paketet är slut.

Det var bara OM det skulle bli billigare att mala själv det var intressant.
Min farmor köpte på 70 talet bönor på säck och rostade och malde själv, det blev gott, men det var ett jävla pyssel och på den tiden blev det billigt också.

Hon bryggde även kaffet i en Don Pedro (numera Bodum Pebo) vilket var lite läckert att se på.

Men jag behöver ingen fler hobby, för mig är huvudsaken att det är rationellt och inte svindyrt som kapselmaskinerna blir
Nej. Kapselmaskiner är dyrt som stryk att använda.
Jag räknade på det på skoj innan jag köpte en helautomatisk maskin.
trots att min nuvarande maskin kostade 9000 kr så räknade jag ut att om jag jämför den med en kapselbryggare och dricker bara 2 koppar om dagen så kan jag efter 3 år slänga min dyra maskin även om den fungerar och köpa en ny och ändå gå plus eftersom kapslarna är så mycket dyrare jämfört med att köpa bönor.

ska du ha det enkelt så är det i så fall en helautomatisk maskin du ska ha som själv mal bönorna och brygger en kopp kaffe. Superenkelt och jag vill inte vara utan den. Men då är maskinen dyr som stryk plus att kvarn och bryggenhet i den garanterat inte håller lika länge som en valfri standardbryggare för några hundralappar.

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R