Frågor man vågar ställa

Fråga till fellow members.
Jag har fått följande förslag av ett ex:

Göra i ordning hennes motorcykel som stått orord i typ tio år vilken innebär fökjande:
- Tömma och rengöra tank och förgasare.
- Byta olja och filter, och ev luftfilter.
- Justera ventilspel.
- Byta bromsvätska.
- Justera kedja och däcktryck.
- Byta batteri och givetvis försöka få igång den.

För att genomföra detta behöver jag ta med mig följande:
- Vertyg.
- Oljebalja.
- Brakleen.
- Trasor.
- Kedjesmörj.
- Luftpump.
- Pall o lite annat smått å gott.

Räknar med att detta kommer att ta 6 - 8 timmar i ett trångt villagarage med en sketen vägglampa.
För att utföra allt detta har jag blivit erbjuden ersättning i form av.......en middag.

Vad hade ni svarat?
Nope.

Göra i ordning hennes motorcykel som stått orord i typ tio år vilken innebär fökjande:
- Justera ventilspel.
- Byta bromsvätska.

- Vertyg.
- Oljebalja.
- Brakleen.
- Trasor.
- Kedjesmörj.
- Luftpump.

Räknar med att detta kommer att ta 6 - 8 timmar i ett trångt villagarage med en sketen vägglampa.
För att utföra allt detta har jag blivit erbjuden ersättning i form av.......en middag.

Vad hade ni svarat?
Jag antar att du har absolut bättre koll på detta än de andra här, men.

För ett ex - nej. :hihi
För eventuellt blivande ex, hade jag kunnat göra det, förutsatt att jag inte hade något bättre för mig.

Jag antar att du har absolut bättre koll på detta än de andra här, men.

För ett ex - nej. :hihi
För eventuellt blivande ex, hade jag kunnat göra det, förutsatt att jag inte hade något bättre för mig.
Det här är ett ex jag inte hört ett knyst ifrån på drygt fem år, alltså är jag inte i behov av varesig kontakt eller gentjänster, alltså inte ens svar på "God Jul" och dyligt.

Men, när nya partnern har tummen i röven då hör man av sig :3freak

- Justera ventilspel.
- Byta bromsvätska.

- Vertyg.
- Oljebalja.
- Brakleen.
- Trasor.
- Kedjesmörj.
- Luftpump.

Vad hade ni svarat?
Jag hade hänvisat till märkesverkstad.

Det här är ett ex jag inte hört ett knyst ifrån på drygt fem år, alltså är jag inte i behov av varesig kontakt eller gentjänster, alltså inte ens svar på "God Jul" och dyligt.

Men, när nya partnern har tummen i röven då hör man av sig :3freak
Ett solklart och rungande, nej tack.
En liten tröst för henne är att vissa mc verkstäder har vinterpriser under lågsäsong.

Jag känner väl också att hade det vare en okänd människa som gav samma erbjudande så skulle man ha skrattat bort det och tackat nej.
Ett gammalt ex man inte har hört av på 5 år har inte högre prioritet

- Justera ventilspel.
- Byta bromsvätska.

- Vertyg.
- Oljebalja.
- Brakleen.
- Trasor.
- Kedjesmörj.
- Luftpump.

Vad hade ni svarat?
Niklas
Erik
Jesus

Hade en polare som försvann ur samkväm. Sånt händer, man växer ifrån varandra. Inget ont om det. Men några år senare får man ett mess om att denne vill ha flytthjälp mot en sedvanlig pizza med bärs. -Nej, jag ska provsitta min köksstol just den dagen.

Jag känner väl också att hade det vare en okänd människa som gav samma erbjudande så skulle man ha skrattat bort det och tackat nej.
Ett gammalt ex man inte har hört av på 5 år har inte högre prioritet
Jag skulle säga lägre - en okänd kan ju vara en god vän man inte träffat ännu, någon man klippt av så har man ju troligen gjort det av en anledning.

- Justera ventilspel.
- Byta bromsvätska.

- Vertyg.
- Oljebalja.
- Brakleen.
- Trasor.
- Kedjesmörj.
- Luftpump.

Vad hade ni svarat?

Har hon SMS:at? Isf hade jag inte ens svarat.

Sen kolla däcktryck på minst 10 år gamla däck, icke de är för gamla. Byte som gäller

Det kan ju även handla om att det egentligen är korven hon saknar och att hon hoppades på att även få bjuda på dopp i grytan till efterrätt?

Mitt ex ville separera för att hon tyckte att jag gjorde ingenting.

Det tog inte lång tid efter att hon skaffat egen lägenhet så började hon be om hjälp med alla den sortens saker jag alltid hade gjort. Det som alltså var "ingenting".
Jag gav bara förslag till vilka näringsidkare hon kunde åka för att få sina "ingenting" utförda så hon slutade väl be mig efter 2-3 försök.
Jag tror dock att hon hittade simpar som gjorde jobben istället.

Hon saknade innan det ganska länge körkort och jag skjutsade henne till både skola och arbete, stod jag inte utanför dörren när hon kom ut så ringde hon och frågade var jag var kunde inte ens vänta 5 minuter för att se om jag var lite sen. Utöver en 30-60 minuter/dag + massa mil på bilen så slog det ju hål på mina egna arbetsdagar att passa hennes tider. Jag var ju införstådd med läget så jag gnällde eg aldrig men jag vid nåt tillfälle när jag ändå påpekade den detaljen så var det också "ingenting".
Det var av förklarliga skäl även jag som fick köra barn till aktiviteter ovanpå det.

Nu har vi barn tillsammans och nu är det helt plötsligt ett problem för henne att skjutsa sitt barn på aktiviteter. Alltså det som tidigare var "ingenting".

Det kan ju även handla om att det egentligen är korven hon saknar och att hon hoppades på att även få bjuda på dopp i grytan till efterrätt?

Mitt ex ville separera för att hon tyckte att jag gjorde ingenting.

Det tog inte lång tid efter att hon skaffat egen lägenhet så började hon be om hjälp med alla den sortens saker jag alltid hade gjort. Det som alltså var "ingenting".
Jag gav bara förslag till vilka näringsidkare hon kunde åka för att få sina "ingenting" utförda så hon slutade väl be mig efter 2-3 försök.
Jag tror dock att hon hittade simpar som gjorde jobben istället.

Hon saknade innan det ganska länge körkort och jag skjutsade henne till både skola och arbete, stod jag inte utanför dörren när hon kom ut så ringde hon och frågade var jag var kunde inte ens vänta 5 minuter för att se om jag var lite sen. Utöver en 30-60 minuter/dag + massa mil på bilen så slog det ju hål på mina egna arbetsdagar att passa hennes tider. Jag var ju införstådd med läget så jag gnällde eg aldrig men jag vid nåt tillfälle när jag ändå påpekade den detaljen så var det också "ingenting".
Det var av förklarliga skäl även jag som fick köra barn till aktiviteter ovanpå det.

Nu har vi barn tillsammans och nu är det helt plötsligt ett problem för henne att skjutsa sitt barn på aktiviteter. Alltså det som tidigare var "ingenting".
Ja, det är ju normalfallet tyvärr, oberoende kön. De flesta ser vad de själva gör, men inte vad andra gör.

Nyheter
Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

Back