Frågor man vågar ställa

En hämnd från jordklotet, klotet har dessutom registrerat för låga CO2-värden och var tvunget att starta ett vulkanutbrott för att kompensera för vårt sparande på utsläpp! :fakta

Tänk om det hade funnits en standard för SMS att förhålla sig till, då skulle inte sånt här behöva inträffa...

Någon som vet hur man får isär en sån här för att byta lager? Ny fläkt till en Nibe F370 kostar ca 5000, har hittat på nätet att det mycket troligt är lager 608ZZ till den här, och de kostar typ en hundring tillsammans. Men det är en massa plast så vågar inte vålda. Fläkten är tillbaka på sin plats utan att jag bytt lager och tjuter svagt som hörs överallt där den suger ut luft.

1763737158378.png

1763737168899.png

Nån som har en susning om varför FB-länkar visas på finska på SH, alla övriga länkar kan jag läsa och förstå (de är på svenska och engelska).

_____________________________________________________________________________________________
1763741579897.png

Last edited:
Ni som är Stockholmsvana, hur utbrett är dubbdäcksförbudet nu för tiden?
Går det att komma till/från hamnen med dubbat utan att bryta mot detta?
:va

Ni som är Stockholmsvana, hur utbrett är dubbdäcksförbudet nu för tiden?
Går det att komma till/från hamnen med dubbat utan att bryta mot detta?
Ja, undvik bara Sthlm City (Kungsgatan) och Södermalm (Hornsgatan).

• Gilla
Reaktioner: SJP
Ja, undvik bara Sthlm City (Kungsgatan) och Södermalm (Hornsgatan).
Låter bra.

Behöver åka på affärsresa, blir ju 222'an > centralbron > E4 norr.
Annars skulle jag inte bry mig så mycket, men polisen brukar kolla alla som rullar av båten i Sthlm så är det förbud på 222'an eller så så hade det väl blitt dyrt.

Hur kommer det sig att individer som befinner sig bakom ratten i bilar blir uppenbart förvånade när trafikljusen slår om till grönt? När jag sitter och väntar ingår det i min mentala begreppsvärld att det så småningom kommer vara en annan färg än röd, men andra beter sig som att det gröna kommer helt ur det blå.

Hur kommer det sig att individer som befinner sig bakom ratten i bilar blir uppenbart förvånade när trafikljusen slår om till grönt? När jag sitter och väntar ingår det i min mentala begreppsvärld att det så småningom kommer vara en annan färg än röd, men andra beter sig som att det gröna kommer helt ur det blå.

Trafikljusen är ju frizoner för TikTok scrollande, då vill dom ju att det ska vara rött länge...

Det är rött åt helvete för länge - man börjar planera världsherravälde för att förbjuda skiten.

Varför i hela världen skulle man sätta termosar, och dess lock i två olika skåp i köket?
Och varför skulle man byta skåp (utan att de i misstag hamnar i samma) ungefär var tredje vecka?

Är det samma klientel som sitter och ser en långfilm på sin lilla smartphoneskärm som bara är lite större en en dryg dm i storlek... som har TV-skärmar hemma som är allt ifrån 40" - 100"? :)

Skäms att erkänna att jag inte ens äger en smartphone. Tröttnade på att vareviga jävla dag hålla på att ladda den förbannade mobilen så det slutade med att den fick stå på laddning dygnet runt, året runt. Men då gav batteriet upp och inte kunde jag byta batteri på någon minut utan telefonen åkte till återvinningen. :smasha

Är det samma klientel som sitter och ser en långfilm på sin lilla smartphoneskärm som bara är lite större en en dryg dm i storlek... som har TV-skärmar hemma som är allt ifrån 40" - 100"? :)

Skäms att erkänna att jag inte ens äger en smartphone. Tröttnade på att vareviga jävla dag hålla på att ladda den förbannade mobilen så det slutade med att den fick stå på laddning dygnet runt, året runt. Men då gav batteriet upp och inte kunde jag byta batteri på någon minut utan telefonen åkte till återvinningen. :smasha

Jag ser youtubes som är en halvtimme långa ungefär på min telefon då jag äter lunch då jag jobbar, mest för att stänga ute omvärldens ständiga tomgångsprat, men då är det typ sånt som skulle funka som podcast, dvs videon är av liten vikt.

Youtubes som jag vill se på, ser jag på min TV som någon kallade "söt husvagns-tv" för att den bara är runt 40"
Mina föräldrar har en gigantisk TV och soffan 2 meter ifrån, det tycker jag nästan blir jobbigt stort.

Jag såg att man kunde köpa en 55" tv för småpengar nu på svarta fredagen, men jag ser aldrig på TV nästan

Jag ser youtubes som är en halvtimme långa ungefär på min telefon då jag äter lunch då jag jobbar, mest för att stänga ute omvärldens ständiga tomgångsprat, men då är det typ sånt som skulle funka som podcast, dvs videon är av liten vikt.

Youtubes som jag vill se på, ser jag på min TV som någon kallade "söt husvagns-tv" för att den bara är runt 40"
Mina föräldrar har en gigantisk TV och soffan 2 meter ifrån, det tycker jag nästan blir jobbigt stort.

Jag såg att man kunde köpa en 55" tv för småpengar nu på svarta fredagen, men jag ser aldrig på TV nästan
Har insett att TV som begrepp helt har försvunnit för mig. Linjär-TV har jag inte tittat på sen flera år, finns inte ens någon sådan möjlighet inkopplad, utan det är bara olika former av streaming. Har dessutom kommit på mig själv med att sitta i soffan och kolla på mobilskärmen, trots att jag har en 65-tums TV på väggen rakt framför mig. Vet inte om det beror på att jag är närsynt, försöker spara el eller bara är helt dum i huvet.

Det är rött åt helvete för länge - man börjar planera världsherravälde för att förbjuda skiten.

Planerat sedan länge, MTV och Z-TV är borta men planeringen fortsätter! :hej

Var frekvens har blivit kontaminerad, till digniteten av en prostituerad.
Oändlig, bottenlös regression.
Man vill tysta hur vildmarken sjunger.
Som man fruktar ur rovdjurens hunger.
Ska störta medias konspiration.
Världsherraväldet kommer trampande i marschtakt.
Världsherraväldet för triumviratets slutna pakt.
Världsherraväldet rensar ut ett korrumperat P3.
Blodshämnd emot MTV och Z-TV.
Se hur himlen brinner, lyssna till skriken.
Känn hur tårar rinner, skåda av paniken.
Nu är här ett oväder av stål.
När den sista radiomasten garnerats med rovdjurets fana i topp.
Se med fasa hur flocken marscherar genom skärvorna av ert sista hopp.
Världsherraväldet kan man höra genom hundars skall
Världsherraväldet utav pansarplåt och tung metall.
Världsherraväldet kommer skoningslöst att sätta stop för;
soul, funk, disco, rap och all förbannad hip-hop.
När den sista radiomasten garnerats med rovdjurens fana i topp

Planerat sedan länge, MTV och Z-TV är borta men planeringen fortsätter! :hej

Var frekvens har blivit kontaminerad, till digniteten av en prostituerad.
Oändlig, bottenlös regression.
Man vill tysta hur vildmarken sjunger.
Som man fruktar ur rovdjurens hunger.
Ska störta medias konspiration.
Världsherraväldet kommer trampande i marschtakt.
Världsherraväldet för triumviratets slutna pakt.
Världsherraväldet rensar ut ett korrumperat P3.
Blodshämnd emot MTV och Z-TV.
Se hur himlen brinner, lyssna till skriken.
Känn hur tårar rinner, skåda av paniken.
Nu är här ett oväder av stål.
När den sista radiomasten garnerats med rovdjurets fana i topp.
Världsherraväldet kan man höra genom hundars skall
Världsherraväldet utav pansarplåt och tung metall.
Världsherraväldet kommer skoningslöst att sätta stop för;
soul, funk, disco, rap och all förbannad hip-hop.
När den sista radiomasten garnerats med rovdjurens fana i topp
Bra låt också... Nu måste jag spela lite mer Raubtier igen.
Ingen som heter Lennart här hoppas jag? :unsure:

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...