Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tex en E-klass 2018 som vi har, otroligt bra bil. Bara går o går...men vi servar den noga, tex bytte vi VX-olja i somras vid 15k mil. I snitt 8-10k/år i service men sjunker inget i värde.Jag vet inte vad du tror man får för premiumbil för samma pengar som en i20, den var rätt för dom storleks och prismässigt, Rolls Royce tillverkade ingenting i den storleken, annars hade det givetvis blivit en sån istället.
Kör också Kia sen många år tillbaka och ditt problem är väldigt lätt att identifiera.Inte enda bilen med sommartidsproblem.
Vår Kia har olika förarprofiler. När vi byter tid måste man ändra i varje profil trots att bilen givetvis vet vad klockan är då den har egen GPS. Och den borde begripa att om en förare vill ha sommartid så gäller det alla.
Det är hennes bil. Skulle aldrig köpa en sådan till mig.Kör också Kia sen många år tillbaka och ditt problem är väldigt lätt att identifiera.
Varför låter du käringen köra din bil?
Ser inte problemet då, räcker väl att ändra en profil en gång?Det är hennes bil. Skulle aldrig köpa en sådan till mig.
Det gör ju inte den tekniska lösningen Kia har valt bättre.Ser inte problemet då, räcker väl att ändra en profil en gång?
Enbart jag som kör min Kia så jag är genuint nyfiken på vad det är som är jobbigt.Det gör ju inte den tekniska lösningen Kia har valt bättre.
e-C4 är väl byggd på en uppgradering av plattformen som Peugeot e-2008 hade. Jag åkte i en sån ett år och bortsett från värdelös app och halvrisig framkomlighet i snö fungerade den bra.Vi köpte en till elbil häromveckan som levererades igårkväll, trots att vi har två månaders leasing kvar på nuvarande MG4.
Vår gamla dieselhäck som gick till skrot var förvisso i fint mekaniskt skick, men ganska ful utanpå och några 25 000 kr var den inte värd, så vi slog till på den statliga skrotningspremien i sista sekunden.
Nya elbilen är en Citroen eC4. Bara kört den en dag hittills men reagerar ändå över komforten och hur mycket mer genomtänkt den är jämfört med MG4.
Samma plattform som Peugeot e-208, e-2008, Opel Corsa-e och Mokka-e.e-C4 är väl byggd på en uppgradering av plattformen som Peugeot e-2008 hade. Jag åkte i en sån ett år och bortsett från värdelös app och halvrisig framkomlighet i snö fungerade den bra.
Ska man köpa en sån ska man nog ha den länge så man får tid att sprida ut värdetappet på.
Vi köpte en till elbil häromveckan som levererades igårkväll, trots att vi har två månaders leasing kvar på nuvarande MG4.
Jag privatleasade i 12 månader och tyckte det var lagom. Kan inte påstå att det var utseendet som gjorde att jag valde e-2008, men jag fick stöd för låren i den. Det fick jag inte i 208.Samma plattform som Peugeot e-208, e-2008, Opel Corsa-e och Mokka-e.
Har kört alla och visst känner man igen sej, men eC4 är snyggast.
Vi köpte begagnat. Blir billigare så.
Dessvärre inte.Så vad du säger är att du har en MG4 att låna ut i två månader?
Dessvärre inte.
Fram till återlämning har vi tre bilar, men vi behöver två bilar i drift och tänkte ta tillfället i akt att göra några större reparationer på andrabilen.
Dessutom vill du nog inte köra en MG...
Dom har väl haft en basic Y för 499' hela hösten.Tesla släpper sin ”billigaste” model 3, 69,4kWh batteri, bakhjulsdrift, 0-100 på 6.2s, 534km WLTP.
449kkr.
Vad får man ge för en hyggligt komfortabel sedan i den storleken idag?
En BMW 320i börjar på 499’, då är den naken.
Jag vet inte men nu borde snart kalkylerna vara bra?
För övrigt en helt bisarr prisökning hos många biltillverkare. Köpte en ny BMW X3 med det mesta av tillvalen, för mindre pengar 2021, än vad en 3-serie touring bas-budget går på idag.
Exakt så. En bil för 350’ 2016 hade legat på 461’ idag om det bara varit inflation. Nu är det inte riktigt så.Ja det är ju inte elbilarna som blir billiga utan bensin och diesel som börjar bli rejält dyra.
Tror inte det behövs några politiska medel för att elbilarna ska dominera i längden.
|
|
Pressmeddelande 2026-08-05F... |
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|