Coola Ola
Progressiv klassicist
Min fråga är om du har data på att specifikt 1,1% är skadligt, eller om du bara hittat på det? ”Det är skadligt med högre sulfataskehalt har jag ju sagt”, blir ditt svar gång på gång, men du verkar sakna kunskapen om vid vilken procentsats det blir en märkbar skillnad i slitage. Det KAN vara vid 1,1% men det kan precis lika gärna vara att skillnaden i slitage mellan 0,8% och 1,1% år helt försumbar och att den verkliga gränsen där skillnad i slitage är mätbar är mycket högre. Kan du visa en sådan undersökning så får du nog fler som lyssnar på dig men nu slåss du mest mot väderkvarnar.Och det kommer från någon som säger att ATF-olja inte är en hydraulvätska/olja.
Jag förstod att du inte skulle klara det. Men det är okej. Läsförståelse är inget att skämmas över. Men då ska man kanske inte ge sig på att kommentera vad som skrivs heller...
Är du oförmögen att använda en sökmotor? Det är ett faktum att ett högt värde är mer skadligt för motorn än ett lägre. Sedan är det som jag skrev bara att maila Biltema och be snällt så får du kanske precis som jag det tekniska databladet.
![]()