Idag är jag ledsen för att...

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Vilka kontraster.
Tvåtaktsmannen tar upp en händelse långt härifrån, där tusentals människor dör eller blir hemlösa efter en naturkatastrof. Tråden fortsätter med en historia om en bilverkstad som tar rövarpriser för en bromsrenovering…
Är vi ofokuserade? Ja.... tur kanske?

Vilka kontraster.
Tvåtaktsmannen tar upp en händelse långt härifrån, där tusentals människor dör eller blir hemlösa efter en naturkatastrof. Tråden fortsätter med en historia om en bilverkstad som tar rövarpriser för en bromsrenovering…

Det blir väl abstrakt och inte så verkligt när det är på andra sidan jordklotet där man inte känner någon. Jag skulle säkert inte heller brytt mig ifall det hade skett i ett annat land där jag inte känner någon.

Jag avstod från att posta bilder då dom inte är direkt muntra men om någon vill se så kan man söka på Youtube och Facebook, sökord "linog Manay" eller "linog Davao".

För vad det nu är värt så tror jag att alla jag känner däromkring har klarat sig.
Möjligen anade jag en viss chock och då handlar det om människor som är vana med jordbävningar. Dom bor 20 mil från jordbävningens epicentrum och upplevde den ändå som stark.

Så här såg det ut i ett tältläger för folk som blivit hemlösa efter en jordbävning för några år sedan. Jag anar att det kommer bli många såna läger närmare epicentrum.

Last edited:
Vilka kontraster.
…höst/vinter på SH.com…

Det blir väl abstrakt och inte så verkligt när det är på andra sidan jordklotet där man inte känner någon. Jag skulle säkert inte heller brytt mig ifall det hade skett i ett annat land där jag inte känner någon.

Jag avstod från att posta bilder då dom inte är direkt muntra men om någon vill se så kan man söka på Youtube och Facebook, sökord "linog Manay" eller "linog Davao".

För vad det nu är värt så tror jag att alla jag känner däromkring har klarat sig.
Möjligen anade jag en viss chock och då handlar det om människor som är vana med jordbävningar. Dom bor 20 mil från jordbävningens epicentrum och upplevde den ändå som stark.

Så här såg det ut i ett tältläger för folk som blivit hemlösa efter en jordbävning för några år sedan. Jag anar att det kommer bli många såna läger närmare epicentrum.

Känns fel att gilla men tack för perspektivet!

Med vänlig hälsning,

Skiftade till vinterdäck idag, självklart var inte påsen med muttrar i handskfacket där den ska vara, och där jag haft den de senaste 20 åren i alla bilar alltid, eftersom att jag hatar att leta efter den i garaget. Och nu har jag bytt garage sen förra gången jag skiftade däck så ännu roligare.
Sen kommer jag hem och tänkte ta en bärs och kolla på motogp, men jag är bara så ensam. Tanten är i Afrika i två månader till, och hon gillar inte ens motogp, så saknar att ha någon att kolla på det med. Ett par öl och motogp och snacka om linjer och fräna ombromsningsfajter hade varit sjukt najs just nu.

Skiftade till vinterdäck idag, självklart var inte påsen med muttrar i handskfacket där den ska vara, och där jag haft den de senaste 20 åren i alla bilar alltid, eftersom att jag hatar att leta efter den i garaget. Och nu har jag bytt garage sen förra gången jag skiftade däck så ännu roligare.
Sen kommer jag hem och tänkte ta en bärs och kolla på motogp, men jag är bara så ensam. Tanten är i Afrika i två månader till, och hon gillar inte ens motogp, så saknar att ha någon att kolla på det med. Ett par öl och motogp och snacka om linjer och fräna ombromsningsfajter hade varit sjukt najs just nu.
Se det positiva, du kan ta hur många öl du vill utan att det blir gnäll.

Se det positiva, du kan ta hur många öl du vill utan att det blir gnäll.
Jaoh, det är väl iofs sant. Förra lördagen blev det tio öl. :hihi men kan inte dricka till punkten där kroppskontrollen påverkas för då kan jag inte gå på grund av ryggmärgsskadan.

Jaoh, det är väl iofs sant. Förra lördagen blev det tio öl. :hihi men kan inte dricka till punkten där kroppskontrollen påverkas för då kan jag inte gå på grund av ryggmärgsskadan.
Steg ett - släpa in tv'n i sovrummet.
Steg två - kalsongfylla i sängen.

Finland har talat.

Mer seriöst.
Ensamhet kan vara jäkligt trevligt ibland.
Men det pungar en hel del sug när det blir för mycket.
:(

Jag har en laserprojektor som pekar på taket över sängen så inte nödvändigt att bära in tvn, kan ligga platt i sängen, dricka bärs o kolla MotoGP.
View attachment 522256
Nu är det enda som behövs en mjuk och fin radiokanal, miggen bjuder :hihi

Och när du grinat klart är det bara torka tårarna, knäppa en till bira och försäkra dig om att du fortfarande har manligheten kvar :yoparty

Den manliga ensamheten är som en vacker, glänsande blå fjäderdräkt på en praktfull, ståtlig påfågel. Så simpel men ändå utbredd och nyanserad :fyllisar

Nyheter
Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back