SH är inte vad det varit.
För några år sedan hade det varit minst ett :borra eller :ligga vid det här laget när en ny chey tittade in...
För några år sedan hade det varit det andra inlägget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SH är inte vad det varit.
För några år sedan hade det varit minst ett :borra eller :ligga vid det här laget när en ny chey tittade in...
Började det inte bannas om man frågade just någon av de frågorna?
Aahh jag fattar det är lite sämre på ligga fronten nu alltså . Men det kanske innebär att männen har mognadSH är inte vad det varit.
Det är ju varför synen blir sämre med åldern!Eller att tjejerna blivit fulare![]()
Tack för mogna istf gamla!Aahh jag fattar det är lite sämre på ligga fronten nu alltså . Men det kanske innebär att männen har mognad![]()
Ibland går det lite för fort mellan "mogen" och "övermogen", men vi är inte där än hoppas jag!Tack för mogna istf gamla!![]()
Haha ja jag tänkte att jag ska ju inte komma hit och förolämpa någonTack för mogna istf gamla!![]()
Jag känner mig inte övermogen iafIbland går det lite för fort mellan "mogen" och "övermogen", men vi är inte där än hoppas jag!![]()
Det är ju varför synen blir sämre med åldern!
Så kan det också kanske varaEller att tjejerna blivit fulare![]()
Jag gjorde en liknande åtgärd på min V70 för några år sedan. Min offert var inte riktigt lika äcklig, men ändå över 10000kr arbetstid.Haft frugans bil på service, en 2014 XC70 med 14 tusen mil på mätaren som vi ägt sedan ny. Nu sitter jag med en tår i ögonvrån då jag kikar på kostnadsförslaget jag fick för åtgärd av bromsarna... 29 000kr!!! Jag är inte ledsen på grund av att det är dyrt, vilket det är, svindyrt! Jag är ledsen för den stackare som faktiskt inte har något annat val än att betala det verkstaden vill ha! I ovan ingår skivor + belägg runt om, bromsvätska, renoverade utbytes ok i bak samt actuatorer till parkeringsbromsen.
Jag bytte hjullager vänster fram för någon månad sedan och kontrollerade samtidigt bromsen. Skivan är inte sliten, kanske antydan till en marginell kant och beläggen har kanske tappat 2mm sedan nya.
Detta var sista besöket på denna verkstad eller i alla fall hos denna tekniker...
Torkar bort tåren ur ögonvrån och går vidare i mitt liv![]()
Bromsar på Volvo (alla bilar???) är svinenkelt att fixa utomhus om vädret är bra och man inte blir stressad - dessutom finns massor med bra filmer på youtube om man inte är 100% säker.Jag gjorde en liknande åtgärd på min V70 för några år sedan. Min offert var inte riktigt lika äcklig, men ändå över 10000kr arbetstid.
Så jag gjorde skiten själv med originaldelar, för typ en tredjedel av kostnaden.
Tog mindre än en arbetsdag för mig, och jag har ingen lyft, och får bara in halva bilen åt gången i garaget. Dessutom som de (verkstaden) var noga med att påpeka så har jag inte en jävla aning om vad jag gör.
Så jag tycker att 10 lök var rätt saftigt.
Japp, men det är ledsamt att släpa domkraften i gruset, så på något sätt känner jag att det borde gått fortare med lyft.Bromsar på Volvo (alla bilar???) är svinenkelt att fixa utomhus om vädret är bra och man inte blir stressad - dessutom finns massor med bra filmer på youtube om man inte är 100% säker.
Håller med - bytte till vinterdäck idag, men har i alla fall en durkplåt i aluminium att lägga under domkraften. Har nog mer tid också - fikade mellan höger o vänster sida. Borstade alla anläggningsytor rena, ett tunt lager fett på navets styrning, momentdrog alla skruvar, tvättade o märkte hjulen. Är man pensionär så har man massor av tidJapp, men det är ledsamt att släpa domkraften i gruset, så på något sätt känner jag att det borde gått fortare med lyft.
Du ger oss pensionärer dåligt rykte.Håller med - bytte till vinterdäck idag, men har i alla fall en durkplåt i aluminium att lägga under domkraften. Har nog mer tid också - fikade mellan höger o vänster sida. Borstade alla anläggningsytor rena, ett tunt lager fett på navets styrning, momentdrog alla skruvar, tvättade o märkte hjulen. Är man pensionär så har man massor av tid![]()
Vilka kontraster.Jordbävning med 7.4 magnitud utanför Davao, Filippinerna.
Aftonbladet skriver 2 döda men jag har sett bild och film från Davao, och gissar att det kommer handla om tusentals döda och extremt många som blivit hemlösa.
Jag har vänner däromkring. :-(
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell
Screenshot Titta bakåt u... |
|
![]() |
Nya Ducati Multistrada V4 Rally
Pressrelease från Ducati (B... |
![]() |
MV Agusta bekräftar ny Brutale
MV Agusta har avslöjat en d... |
![]() |
Yamaha rekordsatsar på GGN