Jäklar vad sommaren försvann.
Massa jobb har det varit så det har inte hänt så mycket som jag hade räknat med.
Just nu byggs det ett garage ute på gården. Så nånstans i vinter hoppas jag kunna flytta från mina 3,5 x 4m till 70-80kvm med kontoret i samma bygge. Och kanske lite mindre vuxengrejer att hantera så jag har tid att jobba ikapp lite. Då kommer man slippa att rulla ut 2-3 hojar för att komma åt och skruva på det man ville hålla på med.
Jag gjorde ett test på ramen för nån vecka sen. Planen var att se om jag kan göra en form på ramen som jag kan få utskuren i platt plåt och sen skapa ett pressverktyg hemma och forma till det.
Just nu så funderar jag på om det verkligen är rätt väg att gå. Förmodligen kommer plåten att åka runt som i en tvålkopp i verktyget om jag inte sätter hål och styrningar.
Så hur många försök tar det innan man har fått det bra nog?
Att skära ut 1 plåt kostar drygt 1k. Att skapa pressverktyget i skurna plåtar och 3D printade formar är säkert 2-3k till plus all tid att få det korrekt.
Att rita en ramdel som man fräser ut direkt är dyrt. Men tidsbesparingen är svår att inte motivera.
Det ska till en del fästöron i den för dämpare och främre ram/skelett till styrhållare/kåpfästen.
View attachment 521803
Just, det kan ha inköpts en bromsbänk också...