L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Att få låta högre och inte vara i vägen i trafiken.Aha? Ok, men vad är meningen med att trimma en Harly då?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att få låta högre och inte vara i vägen i trafiken.Aha? Ok, men vad är meningen med att trimma en Harly då?
Aha? Ok, men vad är meningen med att trimma en Harly då?
(Off topic)Ni som är äldre kommer ihåg känslan när pluggen var dragen på Puchen eller när man satte trekanalare på Suzukin. Plötsligt bara ahaaa det är såhär den borde gå…
Ja, det finns väldigt många olika avgasrör att välja av, har jag sett för just Harly. Det som satt på mitt är ett Vance & Heins, sen om man gjort nåt med luftintaget vet jag inte, det ser original ut men så har jag inte kollat själva filter-elementet / den där silen.Finns ju grejer att sätta dit själv för att få coolare ljud.
Ja, jo så var det med mig. Jag äter inte banan då, men jag hajar analogin. Nej man måste provköra helt enkelt. Annars vet man aldrig hur det är.Harley Davidson har kraft på annat sätt. Men folk som inte kört Harley dömer alltid ut dom. Att argumentera om det på internet är som att äta banan med rövhålet. Det går inte och en helt perfekt banan blir förstörd.
Gå till stället och provkör först, så klart. Och om hojen känns skön och ni trivs så köp. Det är så jag brukar göra. Den ser ju fin ut. Och 100HP? Du kanske kan använda den som traktor på dina ägor ibland ?Men den är kanske för tokig och jag är väldigt tveksam till om den där ensamma bromsskivan och Harleys ram klarar av att hantera den hävdade effekten.
Silar vattnet sen används det för kylning. No problemsGå till stället och provkör först, så klart. Och om hojen känns skön och ni trivs så köp. Det är så jag brukar göra. Den ser ju fin ut. Och 100HP? Du kanske kan använda den som traktor på dina ägor ibland ?
Det där luftfiltret kanske behöver skärmas av från vatten. Det ser aningens utsatt ut bara så där med kaffefiltret utanpå.
"kör snyggt" eller "svarta sidan neråt".Men du är nog ganska skicklig på det du gör, tänkte säga "kör försiktigt", men vad säger man till en racerförare ?![]()
Ja, jo så var det med mig. Jag äter inte banan då, men jag hajar analogin. Nej man måste provköra helt enkelt. Annars vet man aldrig hur det är.
Min Shotgun 650 var ju redan en slags glidarhoj så jag har ofta tänkt ".. om jag byter den mot en Harly... ?" men så slutade det alltid med ".. byta olja på tre ställen, aldrig!" Dock blev det en Harly ändå efter den där gubben tipsade mig att ta en sväng till Pauls Motor. Nästan lite kusligt rätt också, min Dyna stod just närmast kaffemaskinen, och kaffe var mitt första mål där ute i hoj-havet![]()
Den kommer kännas overkligt lättkörd med en mesig motor som låter mindre än din grannes dammsugare.För egen del har jag inget att jämföra med, då jag bara kört HD hittillsOm ett par veckor ska jag köra trafikskolans Yamaha MT07, ska bli kul att känna hur den känns.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja jo jå, du har typ rätt. Men ändå inte. En harry med 120hjulhästar går hysteriskt bra.Det innebär alltså att den 1,7 liter stora motorn skulle få 120 hk, dvs en litereffekt på 70 hk. Dvs som en BMW R100 RS från 1978.
120 hk på 300 kg är absolut ingenting att skriva hem om, en vanlig Goldwing från 1990-talet ligger väl i de häradena…
Med vänlig hälsning,
Ja jo jå, du har typ rätt. Men ändå inte. En harry med 120hjulhästar går hysteriskt bra.
Min Harry är helt orginal med orginal igenpluggad luftburk. Dvs typ 70hk på bakhjulet. Den är inte det minsta trött. Förens vid typ 150kmh. Med 131cui cylindrar och kam så får dem cirka 120hk och ungefär 200nm i vrid. Då går dem riktigt bra faktiskt. Typ så man åker ifrån en sporthoj som försöker hålla ner framhjulet.![]()
”There’s no replacement for displacement.”För egen del har jag inget att jämföra med, då jag bara kört HD hittillsOm ett par veckor ska jag köra trafikskolans Yamaha MT07, ska bli kul att känna hur den känns.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning