Harley Davidson m fl glidarhojar

Ja, mossa i kanten på gruset. Släppte kopplingen och gasade och swish försvann bakhjulet.
Lätt hänt och du är inte själv om den erfarenheten. Det är faktiskt inget speciellt med den men bra att det bara var materiella skador. Sagt med reservation för att självförtroendet kan ha drabbats av en lättare stukning.

Jag har inte swish men det händer ändå…

Då har man efter årtionden med helförsäkring äntligen fått anledning att nyttja den.

Detta är helt orsakat av rövhål som kräver abs på motorcyklar. För hade inte min Kawa haft abs hade den haft luftade bromsar och vi kunde tagit den till sjön istället för Harleyn.

Inga personskador.
View attachment 518602
Inlösen på den nu eller?
Tur att ingen skadade sig

Inlösen på den nu eller?
Tur att ingen skadade sig
Det kan jag inte tänka mig. Motorkåpan, styret och ett jack i ena gaffelbenet. Måste väl gå att ordna för vettiga pengar. Jag är väldigt tacksam ingen kom till skada.

Snabba svar från Svedea. Jättebra! Fast trist man ska behöva nyttja det.

Hej,

Vi har tagit emot din skadeanmälan och i det bifogade brevet hittar du mer information om ditt ärende.

Vi vet att det kan vara lång väntetid hos verkstaden under högsäsong, så du bestämmer själv om du vill reparera skadan nu eller vänta tills efter säsongen.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss.

Vänliga hälsningar,

Svedea

Vänliga hälsningar,

Svedea

Anna-Karin Petersen
Telefon: 0696-170 05
Email: motorskador@svedea.se

Snabba svar från Svedea. Jättebra! Fast trist man ska behöva nyttja det.

Hej,

Vi har tagit emot din skadeanmälan och i det bifogade brevet hittar du mer information om ditt ärende.

Vi vet att det kan vara lång väntetid hos verkstaden under högsäsong, så du bestämmer själv om du vill reparera skadan nu eller vänta tills efter säsongen.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss.

Vänliga hälsningar,

Svedea

Vänliga hälsningar,

Svedea

Anna-Karin Petersen
Telefon: 0696-170 05
Email: motorskador@svedea.se

Håller tummarna. Har ju själv Svedea också, som nybliven HD-ägare, dock ingen erfarenhet av dem sedan förut. Erfarenheten från mina år inom bilbranschen säger mig dock att märkesförsäkringarna brukar vara bra.

Men, det viktigaste är ju såklart att man klarar sig själv utan fysiska skador. Materiella ting går ju alltid att ersätta på nåt sätt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Sjukt trist men nu är det å andra sidan gjort så du inte behöver vara livrädd att tappa den. Inget som syns om man inte vet att det finns där eller tänker åka trailer till utställning med den.

Beroende på hur svåra skadorna är att åtgärda så kan du ju överväga att få en kontantersättning istället. Nu vet jag inte alls vad det kostar på verkstad men det far fort iväg med timkostnad så 15-20’ är knappast orimligt. Frågan är om du kan tänka dig att fixa det själv och istället få 15’ insatt på kontot? Allt beror förstås på om man tänkt sälja den strax osv.

Sjukt trist men nu är det å andra sidan gjort så du inte behöver vara livrädd att tappa den. Inget som syns om man inte vet att det finns där eller tänker åka trailer till utställning med den.

Beroende på hur svåra skadorna är att åtgärda så kan du ju överväga att få en kontantersättning istället. Nu vet jag inte alls vad det kostar på verkstad men det far fort iväg med timkostnad så 15-20’ är knappast orimligt. Frågan är om du kan tänka dig att fixa det själv och istället få 15’ insatt på kontot? Allt beror förstås på om man tänkt sälja den strax osv.

Jag är väldigt måttligt intresserad av att fixa det själv, kan man väl säga. Men vi får väl se vad som säger på Harley Davidson. Ska ringa dom under dagen och se om dom har nån mekaniker tillgänglig. Man hoppas iofs som medmänniska att dom har semester i det här fina vädret. 🙂

Är det inte mer skada än bilderna så borde väl gå att köra säsongen ut och verkstaden fixar det till hösten. Så länge det inte läcker något. Läste att du skrev styret fått sig en smäll så är det för krokigt kanske byta med en gång.
Troligen långa väntetider om lämna in den nu

Är det inte mer skada än bilderna så borde väl gå att köra säsongen ut och verkstaden fixar det till hösten. Så länge det inte läcker något. Läste att du skrev styret fått sig en smäll så är det för krokigt kanske byta med en gång.
Troligen långa väntetider om lämna in den nu
Kom ett moln ur avgasröret när jag startade den. Antar det rann olja på ställen det inte ska rinna. Inga rökmoln på färden hem iallafall.

Då har man efter årtionden med helförsäkring äntligen fått anledning att nyttja den.

Detta är helt orsakat av rövhål som kräver abs på motorcyklar. För hade inte min Kawa haft abs hade den haft luftade bromsar och vi kunde tagit den till sjön istället för Harleyn.

Inga personskador.
View attachment 518602
Föreställer det en väg där du har kört eller är det i "terrängen"?

Föreställer det en väg där du har kört eller är det i "terrängen"?
Trodde det bara var jag som kör Harley i terräng ;)

Började på vägen, slutade i terrängen.
Tur att vurpan inte var på asfalt eller nån större stenighet. Gräs / grus är väl det mest skonsamma att vurpa på ändå.

Men vi får väl se vad som säger på Harley Davidson. Ska ringa dom under dagen och se om dom har nån mekaniker tillgänglig.
.. och ett nytt äventyr börjar 😬

Bikeman hade tid om en månad exakt. Spännande. Men ett styre kan jag väl ordna så man kan köra med den.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman