Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Hur upplever du dina MK2 trousers? Vill ha slim Jeans som inte är tunga. Är de lätta?Kör med samma men med tillägg av Action Pro MK2 trousers (tights).
Sjukt smidigt och behagligt då det är varmt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hur upplever du dina MK2 trousers? Vill ha slim Jeans som inte är tunga. Är de lätta?Kör med samma men med tillägg av Action Pro MK2 trousers (tights).
Sjukt smidigt och behagligt då det är varmt!
Provade min urbane pro byxor och de satt bättre i år. Har tappat 3-4kg pga landsvägscyklingen så de sitter bättre runt midjan nu så kanske får bli dessa brallor vid längre turer.Ja alltså det är tights med skydd i, mycket lätta jämfört med jeans, hittar ingen viktangivelse tyvärr.
Jag har alltid någonting över dem som t.ex. tunna friluftsbyxor, regnbyxor eller om det är riktigt varmt - ett par shorts. Är det kallt köra jag istället lager på lager.
En stor fördel (för mig) är rörligheten, de begränsar inte rörelse åt något håll vilket jag upplever att både jeans och andra mc byxor gör (om skydden ska sitta rätt).
Latest Motorcycle Clothing for 2025 – Coming to a store near you. - Knox
www.planet-knox.com
Beroende på hur det ser ut utanför asfaltskanten, dike med sprängsten eller plan gräsyta, sällan man glider rakt fram i eget körfält, värsta är nog ett ofrivilligt möte med en bil när man kommer över i mötande körfält.När man kör på asfalt; är det slagskydd eller slitskydd som är viktigast tro?
Kana 30 meter på asfalt är sannolikt lika trist oavsett vilken hoj man satt på menar jag.
Med vänlig hälsning,
Är det inte både och? Slag vid landning och sen slit då man glider? Har lyckats hålla mig upprätt än så länge, inte sugen på att testa slitstyrkan i tightsen. De ska väl vara likvärdiga kevlar jeans i slit om jag inte missuppfattat. En bonus är skyddet för svanskotan och höfter som iaf mina jeans saknar.När man kör på asfalt; är det slagskydd eller slitskydd som är viktigast tro?
Kana 30 meter på asfalt är sannolikt lika trist oavsett vilken hoj man satt på menar jag.
Med vänlig hälsning,
Jepp, ser ut att vara bättre skydd i leggingsen än övriga Knox brallorna.Är det inte både och? Slag vid landning och sen slit då man glider? Har lyckats hålla mig upprätt än så länge, inte sugen på att testa slitstyrkan i tightsen. De ska väl vara likvärdiga kevlar jeans i slit om jag inte missuppfattat. En bonus är skyddet för svanskotan och höfter som iaf mina jeans saknar.
Hur gick det med din Vespaturné i Dalsland? Har vi fått någon rapport?Dra kuken i gruset! Packar inför årliga tvånättersresan och märker att förvaringen under sadeln sväljer en hel del.
Just nu har jag med allt som jag hade på min Tenere 700 och då bara med en liten ryggsäck som utanförpackning samt sovsäck o kudde på pakethållarn!
Mna behöver ju inte däckjärn och en massa verktyg nu när man inte kör offroad heller. Så gött!
Ah! Jag missade att lägga en rapport. Försöker vara objektiv mot tidigare resor men resan med Vespan var nog den härligaste hittils.Hur gick det med din Vespaturné i Dalsland? Har vi fått någon rapport?
Du kanske redan skrivit något? (jag var "AFK" ett bra tag i juli, sol & värme & bad & husfix på landet tog för mycket fokus)
Det är ungefär som att köra en trimmad moppe, med matchande (brist på) väghållning. Men det känns som att det går fort...Startade upp min CS125 igår för första gången i år. Har snurrat runt lite i stan idag, men den vill inte riktigt gå på lågvarv utan choke så jag gissar att en ordentlig rengöring av förgasaren står på agendan inom kort.
Den är ändå jäkla charmig och det är något speciellt att pysa runt på en slö gammal pulka med automatlåda och dåliga bromsar.![]()
Du ska alltså uppgradera från Rödljus-kung 1.0 på sträckan 0-15 meter till Rödljus-kung 1.1! Ser fram emot en rapport.Har köpt en brattigt Malossi-rem, bara för att få den där Ferrari/Italienska känslan vid acceleration. Haha
Exakt så! Här har vi en som förstår vad detta handlar om!Du ska alltså uppgradera från Rödljus-kung 1.0 på sträckan 0-15 meter till Rödljus-kung 1.1! Ser fram emot en rapport.
(Ganska lätt att vara Rödljus-kung med en hyggligt pigg scooter. Man vrider om gasrullen och är redan iväg medan resterande trafik fortfarande fipplar med gas och koppling.)
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan
Screenshot När Buell för... |
|
![]() |
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h
Den brittiske stuntföraren ... |
![]() |
Stora Motorcykelkatalogen 2026
Nu har vi öppnat förbeställ... |
![]() |
Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen
Nya Panigale V4 R har senas... |
![]() |
Vilken otrolig comeback!
Spanjoren Marc Marquez full... |
![]() |
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats
Ända sedan INDIAN MOTORCYCL... |
![]() |
Nya Ducati Panigale V4 R
Ducati har nu lanserat nya ... |
Eldrivna Honda WN7
Honda WN7 Honda har pres... |
|
![]() |
Stark Varg EX, en smygande ninja!
Nu har jag och Varg EX hunn... |
![]() |
BMW presenterar Vision CE
I samband med IAA Mobility ... |