Scootertråden

Ja alltså det är tights med skydd i, mycket lätta jämfört med jeans, hittar ingen viktangivelse tyvärr.
Jag har alltid någonting över dem som t.ex. tunna friluftsbyxor, regnbyxor eller om det är riktigt varmt - ett par shorts. Är det kallt köra jag istället lager på lager.
En stor fördel (för mig) är rörligheten, de begränsar inte rörelse åt något håll vilket jag upplever att både jeans och andra mc byxor gör (om skydden ska sitta rätt).

Ja alltså det är tights med skydd i, mycket lätta jämfört med jeans, hittar ingen viktangivelse tyvärr.
Jag har alltid någonting över dem som t.ex. tunna friluftsbyxor, regnbyxor eller om det är riktigt varmt - ett par shorts. Är det kallt köra jag istället lager på lager.
En stor fördel (för mig) är rörligheten, de begränsar inte rörelse åt något håll vilket jag upplever att både jeans och andra mc byxor gör (om skydden ska sitta rätt).
Provade min urbane pro byxor och de satt bättre i år. Har tappat 3-4kg pga landsvägscyklingen så de sitter bättre runt midjan nu så kanske får bli dessa brallor vid längre turer.

När man kör på asfalt; är det slagskydd eller slitskydd som är viktigast tro? :va

Kana 30 meter på asfalt är sannolikt lika trist oavsett vilken hoj man satt på menar jag.

Med vänlig hälsning,

När man kör på asfalt; är det slagskydd eller slitskydd som är viktigast tro? :va

Kana 30 meter på asfalt är sannolikt lika trist oavsett vilken hoj man satt på menar jag.

Med vänlig hälsning,
Beroende på hur det ser ut utanför asfaltskanten, dike med sprängsten eller plan gräsyta, sällan man glider rakt fram i eget körfält, värsta är nog ett ofrivilligt möte med en bil när man kommer över i mötande körfält.

Känslan när man plockar bort grejor och lager och allt ser fabriksnytt ut.

Nu är det dags för ett nytt exklusivt bortskämt "Jag är för fin för att köpa kinadäck" - Michelin däck på bak också.

Sen kommer jag fan att kunna bromsa om literhojar på Anderstorp. Tror jag kör snabbare i regn också då det inte finns pulver i Vespan för att skapa en highside ens om man har full leanangle och är brutal med gasen. Så mitt i apex i regn kommer jag att dominera...

.. ca 2,5m...

Bifogat

• 1751268916192..jpg
    1751268916192..jpg
    380.4 KB · Visningar: 15
  • 1751268937090..jpg
    1751268937090..jpg
    340 KB · Visningar: 15
Ypperligt tillfälle att byta växelådssaften också. Den såg helt ny ut men den olja jag häller i är ändå nyast som Bill och Bull sa. Kopparpackningen är as-we-speak på ingång enligt PostMord.

Bifogat

• 1751274083086..jpg
    1751274083086..jpg
    220.5 KB · Visningar: 12

Med vänlig hälsning,
Är det inte både och? Slag vid landning och sen slit då man glider? Har lyckats hålla mig upprätt än så länge, inte sugen på att testa slitstyrkan i tightsen. De ska väl vara likvärdiga kevlar jeans i slit om jag inte missuppfattat. En bonus är skyddet för svanskotan och höfter som iaf mina jeans saknar.

Är det inte både och? Slag vid landning och sen slit då man glider? Har lyckats hålla mig upprätt än så länge, inte sugen på att testa slitstyrkan i tightsen. De ska väl vara likvärdiga kevlar jeans i slit om jag inte missuppfattat. En bonus är skyddet för svanskotan och höfter som iaf mina jeans saknar.
Jepp, ser ut att vara bättre skydd i leggingsen än övriga Knox brallorna.

Hjälp mig sluta noja nu.
Jag installerade spacern och brickan korrekt. Jag ställde in den stora momentnyckeln till 40nm och drog.

Kändes bara som det blev så tajt...

Jag är ju psykiskt störd om jag lossar allt för att skruva fast locknuten en gång till...

Allt ser ju jämnt och bra ut och 40nm är ju inte högt även med felmarginal på typ 5%...

Visst ser det bra ut på dämparfästet, jag ser ju spacern utanpå lagret på dämaren så den kan omöjligt gått in i gummidelen på fästet?

Bifogat

• 1751298652759..jpg
    1751298652759..jpg
    184.6 KB · Visningar: 11
Ah!!! Jag har det! Det var trögt tills axeln gick igenom locknutten och då blev det lättare. Jag drog alltså inte hårt hela tiden.

Nu kan vi sova lugnt.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...