Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Jag skrattade åt detta i min ungdom men som familjefar idag kan jag säga att det där är ultimata drömmen just nu. Att få med sig hela familjen på en liten tur!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrattade åt detta i min ungdom men som familjefar idag kan jag säga att det där är ultimata drömmen just nu. Att få med sig hela familjen på en liten tur!
Ja, det är inte dumt alls. En del som tycker det är lustigt men det får man bjuda påJag skrattade åt detta i min ungdom men som familjefar idag kan jag säga att det där är ultimata drömmen just nu. Att få med sig hela familjen på en liten tur!![]()
Gör ett bildsök på "how to transport a vespa" - finns en hel del att seFörresten, när jag kör vespan på grundsläpet är min plan att dra framhjulet i hörnet med svängt styre. Men ska man kanske ha centralstödet nere innan man spänner?
Var spänner mma bät Vespan runt handtagen? Två band framme och ett för bakhjulet ska jag ha.
Jag har skruvat fast ett par plankstumpar i mitten av släpets framkant. Så kan jag rulla in hjulet mellan dem och kan spänna utan att det blir trångt på ena sidan.Förresten, när jag kör vespan på grundsläpet är min plan att dra framhjulet i hörnet med svängt styre. Men ska man kanske ha centralstödet nere innan man spänner?
Så gör jag fan. Så körde jag hem min xs400 och det gick toppen.Generellt brukar det vara dålig idé att transportera hojar på centralstöd iom att den hoppar…
Det räcker nog alldeles utmärkt att ställa framhjulet i hörnet och så spänner du från sidorna snett framåt på bägge sidor så den inte välter.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Inte långt, 1h 15min körtid men frugan är på hästträning. Den rubbar man inte på ens om mitt liv hängde på det.Skall du köra långt med släpet för att hämta den?
Det finns ju alltid alternativet att övertala en kompis att skjutsa dig dit, och sedan köra den hem på egna hjul.
Grattis och ha en go' tur! Det ska vara soligt idag i dina trakter.Luuucy! Daddys home!
Jag har sett kirurgsalar som har mer damm än hos tidigare ägarens garage.
När han förklarade för mig att han inte gillade att putsa med vanlig trasa för då det blev det några "ringar" i ett visst ljus så kände jag helt plötsligt att jag inte orkar provköra. Startade den, lyssnade och lastade. Haha
Kanske inte syns på bilden men liiite varning på putsen alltså, allt ser fan ut som nytt, otrolig skick för en 2012.
Säger det, ägaren speglar maskinen.
Imorgon ska det köras Vespa!
Om någon vill ha toppbox eller crashguards eller sån kromad list fram, gummimatta till en Vespa GTS så hojta. Kommer inte använda detta.
Aldrig ... Toppbox, där går gränsen. Oavsett ålder. Aldrig toppbox... HahahaSäger du nu ja… vänta bara.
Med vänlig hälsning,
Nä var lite otydligt ironiskt men såg en tutorial där jag tyckte att det var mycket meck med bakhjulet, men kanske är smidigare när man väl genomfört ett byte sen.Måste motorn verkligen bort?
På Carnabyn ska stötdämpare höger och avgas tas bort för att kunna lossa hjulet.
Verkligen inte najs att behöva droppa ned motorn![]()
Nu vet jag inte vad du har för dim på scootern men dessa monterade jag på min Grom - billiga o helt OKNä var lite otydligt ironiskt men såg en tutorial där jag tyckte att det var mycket meck med bakhjulet, men kanske är smidigare när man väl genomfört ett byte sen.
Har du tips på något bra däck?
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show