Idag är jag förbannad därför att...

Min granne behövde inte söka bygglov om han enbart skulle såga för eget bruk när han köpte sitt sågverk
I tre år har jag klagat på ljudet som är uppmätt dubbel samtalsvolym på min altan och folk kör dit hela paket med timmer som han sågar åt andra.
Idag var kommunen förbi och samtidigt som dom var på besök så lastade man på hela paket med sågade brädor som var på väg till beställaren.

Grannen har satt upp 30 höbalar som bullerplank men det var knapp mätbar skillnad på min altan.
Kommunen bad honom starta sågverket och ställde det på tomgång så hon kunde stå bakom en höboll och lyssna.

För det första så sågar man inte brädor på tomgång, för det andra så ligger min altan inte där hon lyssnade.

Slutsatsen blev att han får såga och ska hålla koll på när jag är hemma.... Hur fan ska han veta när någon är kvar i huset och tack kommunen för att ni gav i uppdrag till grannen att hålla koll på var jag befinner mig :(

Min granne behövde inte söka bygglov om han enbart skulle såga för eget bruk när han köpte sitt sågverk
I tre år har jag klagat på ljudet som är uppmätt dubbel samtalsvolym på min altan och folk kör dit hela paket med timmer som han sågar åt andra.
Idag var kommunen förbi och samtidigt som dom var på besök så lastade man på hela paket med sågade brädor som var på väg till beställaren.

Grannen har satt upp 30 höbalar som bullerplank men det var knapp mätbar skillnad på min altan.
Kommunen bad honom starta sågverket och ställde det på tomgång så hon kunde stå bakom en höboll och lyssna.

För det första så sågar man inte brädor på tomgång, för det andra så ligger min altan inte där hon lyssnade.

Slutsatsen blev att han får såga och ska hålla koll på när jag är hemma.... Hur fan ska han veta när någon är kvar i huset och tack kommunen för att ni gav i uppdrag till grannen att hålla koll på var jag befinner mig :(
Säg att du misstänker att han håller tävlingar med bensindrivna fordon på tomten så kommer de att belägga honom med ljudkrav omedelbums!

Bara att fortsätta klaga. Filma när han sågar och ha en decibelmätare som syns i bilden.
Du kan även anmäla honom för svartbygge av hög mur🤣

Bara att fortsätta klaga. Filma när han sågar och ha en decibelmätare som syns i bilden.
Du kan även anmäla honom för svartbygge av hög mur🤣
En mur som kan mögla och sprida svartmögelsporer, locka till sig skadedjur och är en brandfara. Sen läcker ju microplaster från balarna ner i grundvattnet om de står för länge.

Framkallade av fara för annan. Ett brott begånget med likgiltighetsuppsåt.

Japp. Kontakta miljökontoret inom Kommunen... De har ofta riktiga aktivister.

Allt för den goda grannsämjan
Dumt att gnälla på sågen, ifall man vill anlägga crossbana någon kväll.

Eller provspränga en jeepdunke, sådär på skoj.

Men det är väl ingen som tänker så heller, på vilka friheter de själva får, eller vilka överseenden andra har, utan, "Det här stör MIG nu!" - Och det är asviktigt, alla får anpassa sig....

Dumt att gnälla på sågen, ifall man vill anlägga crossbana någon kväll.

Eller provspränga en jeepdunke, sådär på skoj.

Men det är väl ingen som tänker så heller, på vilka friheter de själva får, eller vilka överseenden andra har, utan, "Det här stör MIG nu!" - Och det är asviktigt, alla får anpassa sig....
Jag klagar aldrig på grannar. För jag skjuter och lever rövare och behöver frikort till det...

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn